Toon posts:

Kensington lock, geen sleutel?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aan de rechterzijkant van mijn laptop een klein gatje zitten wat een Kensington Lock hoort te zijn. Naast het gat zit een K. Heb je daarvoor een sleutel nodig want die heb ik niet. Hoe ziet z'on sleutel eruit? (misschien heb ik hem gemist en weggegooid) En kun je die dan ergens apart kopen?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 11:56:
Ik heb aan de rechterzijkant van mijn laptop een klein gatje zitten wat een Kensington Lock hoort te zijn. Naast het gat zit een K. Heb je daarvoor een sleutel nodig want die heb ik niet. Hoe ziet z'on sleutel eruit? (misschien heb ik hem gemist en weggegooid) En kun je die dan ergens apart kopen?
Je moet een speciale kabel kopen die je om iets heen kan leggen, de kabel gaat dan dmv een slot in dat gaatje. Soort van fietsenslot dus.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Oh, waar kan ik z'on speciale kabel kopen? En hoe heet z'on kabel? (hoe duur is het trouwens)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

15 euro.

[ Voor 151% gewijzigd door |sWORDs| op 02-10-2003 12:02 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
...jammer dat ze niet gelijk de kabel erbij geleverd hebben. Heeft iemand trouwens plaatjes die de werking van een Kensington Lock illustreren en de Lock zelf ook. Ik ben wel benieuwd hoe het precies ontworpen is...ik bedoel, z'on slot lijkt me nogal nutteloos als iemand de kabel met een schaar kan doorknippen...of het uit de slot kan rukken

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 12:06 ]

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Google is je beste vriend

En naar mijn mening kan hier ook wel een Kensington lock op, een echt search vraagje imho

[ Voor 32% gewijzigd door itsme op 02-10-2003 12:08 ]

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 14:47

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 12:04:
...jammer dat ze niet gelijk de kabel erbij geleverd hebben. Heeft iemand trouwens plaatjes die de werking van een Kensington Lock illustreren en de Lock zelf ook. Ik ben wel benieuwd hoe het precies ontworpen is...ik bedoel, z'on slot lijkt me nogal nutteloos als iemand de kabel met een schaar kan doorknippen...of het uit de slot kan rukken
Het zijn redelijk stevige staalkabels, daar heb je wel iets meer dan een schaar nodig om ze even door te knippen :)

Het gaat echter wel vooral om het idee dat de laptop niet zo even snel opgepakt en meegenomen kan worden. Met een lockpickset heb je die slotjes namelijk zo open, en met een flinke ruk aan de kabel breekt de boel ook wel af. Dat laatste is een minder goed idee, soms zit er een soort "self destruct" idee achter, als het slot om de een of andere manier aan het moederbord vast zit.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Volgens mij is het vooral verzekeringstechnisch handig, en op plekken waar meer mensen rondlopen, faculteit of een groot kantoor ofzo.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:04

DDX

Chakotay schreef op 02 October 2003 @ 12:10:
[...]
Het zijn redelijk stevige staalkabels, daar heb je wel iets meer dan een schaar nodig om ze even door te knippen :)
helaas, met beetje scherpe schaar krijg je die kabel zo door

er is wel ander merk, die stuk steviger is, maar die past helaas niet in die gaatjes
(moet je met plakkers werken enzo)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

ik heb er wel eentje voor je liggen
prijs worden we t wel over eens.
s_blaauwgeers@wanadoo.nl
Pagina: 1