[VPN]Inbellen met ISDN

Pagina: 1
Acties:

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:11
Ik heb hier een test opstelling om VPN uit te proberen. Met twee PC's in een LAN, 1 is de VPN server, werkt het goed.
De bedoeling is uiteindelijk om in te bellen met ISDN direct op de ISDN adapter in de VPN Server. Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat je al internet moet hebben voordat je de VPN verbinding tot stand brengt. Helaas heeft de inbellende kan dat niet. Ik heb nog geen manier kunnen vinden om direct op een VPN in te bellen, je moet steeds een host/IP geven, en nergens kan je in plaats daarvan een telefoonnummer (van ISDN adapter in de server dus( opgeven.

Kan dit eigenlijk wel eens zoals ik het wil :?

Verwijderd

nee, kan niet. je moet een internetverbinding hebben. maar leg eens uit waarom dat dan niet gaat? enige vereisten zijn een isdn lijn en een isdn adapter, maar die heb je toch wel?

Verwijderd

VPN is puur en alleen om een "tunnel" naar je eigen of een ander netwerk te bewerkstelligen, via een internet verbinding.
Zonder Internet valt er dus weinig te testen.

• Solosmots
Dat dacht ik al :) De optie is gewoon eerst inbellen naar een zonnet accountje oid.
Maar ik wil het zo simpel mogelijk houden dus ik bel wel rechtstreeks in zonder VPN.
Thx iig ;)

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Je kunt je server instellen als inbelserver (Dial-up server). Hierdoor kan de clientpc eerst inloggen als ware het een internetverbinding, daarna kan je client een VPN-verbinding aanmaken.

Waar je wel op moet letten is dat die dialupserver zo ingesteld is dat een verbonden client ALLEEN naar de localhost op poort XXX (de VPN-poort) mag connecten, daarna is natuurlijk alles wat in je intranet mogelijk is mogelijk

• Solosmots
Je dat heb ik ook geprobeerd, werkt ook goed. Ik heb alleen een ander probleem, ik zie de shares op de server niet, de inbeluser heeft alle permissies, ik kan de server pingen, maar ik krijg geen shares te zien..

Iemand enig idee?

• BlaTieBla
  • Laatst online: 16:22

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

WINS/DNS???
Je heb het over een gerouteerd netwerk etc. Nameresolutie is dan gewoon bagger....

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Solosmots
Als ik de server zoek met zijn IP nummer vind ik hem niet. Maar de webserver die erop draait komt wel goed door.
Alleen geen shares :(

edit:
Misschien is omdat die inbeller op Win98 draait, maar dat zou ook moeten werken neem ik aan..

[ Voor 28% gewijzigd door Solosmots op 02-10-2003 14:23 ]

Verwijderd

en als je de shares eens opnieuw probeert te mappen, terwijl je via de VPN verbinding hebt?
kun je trouwens wel op naam pingen?
en stel voor de zekerheid gewoon wel even jeWINS en DNS server in op je win98 client.......
(dit zijn trouwens bekende problemen hoor, met VPN...)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 09:31 ]

• Solosmots
Nouja als ik het met gewoon inbellen probeer (zonder VPN) dan heb ik hetzelfde, wel verbinding, geen shares. Die tips ga ik morgen uitproberen ! :)
Pagina: 1