mp3 mixen probleempje

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Ik wil met een sb live! 4.0 geluidskaart mp3s gaan mixen. Nu wil ik 2 spelers gebruiken, een draaiende op front speakers en op rear.

BPM studio is leuk, maar hier krijg ik geen geluid uit, mbv directsound, kan het probleem niet vinden.

Atomixmp3 heeft dit wel werken, maar hier kun je niet met een mengpaneel afmixen (als je dit selecteerd, krijg je ook hier geen geluid).

Ik weet niet hoe ik dit in moet stellen.

Is het misschien mogelijk de onboard geluidskaart erbij te gebruiken?
Als het ff kan wil ik het alleen met mijn live doen

if broken it is, fix it you should

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

Alleen met gebruik van je sblive gaat het niet, je zult ook je onboard sound aan moeten zetten. Hierdoor heb je 1 selecteerbaar uitgangskanaal, en de andere kaart gebruik je als normale uitgang, die sluit je dan op je mengpaneel aan. (hoop dat ik je goed begrepen heb wbt het mengpaneel...)

• elgringo
  • Laatst online: 04-08 12:16
Mex schreef op 02 October 2003 @ 16:46:
Alleen met gebruik van je sblive gaat het niet, je zult ook je onboard sound aan moeten zetten. Hierdoor heb je 1 selecteerbaar uitgangskanaal, en de andere kaart gebruik je als normale uitgang, die sluit je dan op je mengpaneel aan. (hoop dat ik je goed begrepen heb wbt het mengpaneel...)
de live kan het wel, ik heb alleen geen geluid. En als ik de onboard erbij gebruik heb ik nog steeds geen geluid met bpm of die live!. De directsound drivers van de live lijken dus niet helemaal wappie te zijn

if broken it is, fix it you should

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

elgringo schreef op 02 oktober 2003 @ 16:50:
[...]

de live kan het wel, ik heb alleen geen geluid. En als ik de onboard erbij gebruik heb ik nog steeds geen geluid met bpm of die live!. De directsound drivers van de live lijken dus niet helemaal wappie te zijn
Als de live geen geluid geeft, dan kan 'ie het dus niet. Volgens mij begrijp ik niet helemaal wat je wil.

De bedoeling van die mp3mixprogjes is uiteraard dat je mp3tjes kunt mixen. Wat hierbij ook handig is, is dat je los van dit een mp3tje kunt beluisteren om het fatsoenlijk in te kunnen mixen, al doen de progjes dat zelf ook al feiloos...

Als je die vooraf afluisterfunctie wil gebruiken dan zul je toch echt met je onboard sound aan de gang moeten. Hierop sluit je dan bv een koptelefoon aan.

• Adion
  • Laatst online: 02-08 19:03
De soundblaster live! heeft inderdaad een front en een rear aansluiting, en deze zijn voldoende.
Als ik het goed begrijp wil de topicstarter 1 mp3 op de front, en 1 mp3 op het rear kanaal.
Die kunnen dan beide naar een apart kanaal op een externe mixer, en die mixer kan dan ook zorgen voor een PFL kanaal voor de koptelefoon.

De reden dat het niet werkt zou eventueel kunnen zijn dat in windows je soundkaart niet ingesteld staat als 4 speakers. (Bij config panel/multimedia of iets dergelijks kijken)

Wat ik persoonlijk nog beter vind werken is het gebruik van de kX drivers voor soundblaster live! en audigy kaarten.
Deze drivers vervangen de creative drivers, en bieden je een hoop meer opties.
1 van die opties is dat je elk kanaal in windows als een aparte soundcard kan bekijken.
In veel mixprogramma's is het ook voorzien om 2 soundcards te gebruiken, en je kan dan instellen dat 1 ervan naar de front en 1 ervan naar de rear gaat.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram