Toon posts:

Laptop processor upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een Texas Instruments Extensa 510 Laptop, hier zit standaard een Pentium 100 Mhz processor op. Nu wilde ik deze processor vervangen door een sneller model, maar hoe kom ik erachter tot hoeveel MHZ het moederbord gaat? Documenten hierover zijn niet te vinden, en op het moederbord zitten vier dipswitches, maar ik weet dus niet waar deze voor staan (welke is voor de multiplier/settings etc..)

Kan iemand mij een tip geven over hoe nu verder te moeten?

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Alaksandus

Vae puto deus fio

Als jij voor de volle 100% zeker weet dat er geen documenten hierover te vinden zijn, zul je er niet achter kunnen komen ;) Zal echt wel ergens nog wat te vinden zijn...

Als een god in Nijmegen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Coronaextra schreef op 02 oktober 2003 @ 11:27:
Als jij voor de volle 100% zeker weet dat er geen documenten hierover te vinden zijn, zul je er niet achter kunnen komen ;) Zal echt wel ergens nog wat te vinden zijn...
Precies, en anders moet je gewoon wat proberen en hopen dat er niks stuk gaat. Zet er dan wel even een p200 in of zo.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

JWO

uiteraard wel zonder MMX natuurlijk

• Noork
  • Niet online
Ja wel zonder mmx. Grote kans dat het niet ondersteunt wordt door dat bordje, en anders mol je dat ding door het hogere voltage.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:54
Noork schreef op 02 October 2003 @ 11:34:
Ja wel zonder mmx. Grote kans dat het niet ondersteunt wordt door dat bordje, en anders mol je dat ding door het hogere voltage.
Klopt.. De MMX-modellen hebben split-voltage, en de gewone procs werken nog op een spanning :)

Maar weet je zeker dat je je processor er gewoon uit kunt halen? Meestal zijn dat op het bord gesoldeerde procs met een iets andere behuizing :)

• Noork
  • Niet online
Hij heeft het erover dat hij dipswitches ziet. Dus het lijkt me dat hij ook wel heeft gecheked of je dat ding kan verwisselen.

Verwijderd

wat voor MB zit er in?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het is gewoon een kwestie van een sneller processor erin prikken en proberen met welke dipswitch standen hij werkt en met welke het snelste. Meestal wordt het bij het opstarten wel getoond.
Je heb maar 16 mogelijkheden dus dat is te doen.

Maar wat was ook al weer de snelste non-MMX-P1? 150Mhz?
Misschien dat je hem ook wel wat kan overklokken. Naar een P120 moet gaan.

Senile! Senile Oekaki

• Noork
  • Niet online
Snelste non mmx is toch gewoon 200.

Verwijderd

Je hebt ook een P-166 en volgens mij ook een P-200 zonder MMX. Ik denk dat upgraden moeilijk wordt omdat de kans groot is dat de proc vast gesoldeerd is, of dat het moederbord speciaal op die processor is gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Processor is trouwens NIET vastgesoldeerd, en die dipswitches, ik weet bijna zeker dat er eentje ook vast wel voor de multiplier is, was op m'n ouwe desktop P100 ook precies zo, maar ik been een beetje huiverig om er zomaar meee te gaan klooien, i.v.m. voltageverhogingen enzo....

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 11:57:
.... maar ik been een beetje huiverig om er zomaar meee te gaan klooien, i.v.m. voltageverhogingen enzo....
Doe het dan gewoon niet. Wat snelheid betreft ga je er niet superveel mee voorruit. Misschien wat geheugen erbij prikken. Dat scheelt aanzienlijk.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 11:57:
Processor is trouwens NIET vastgesoldeerd, en die dipswitches, ik weet bijna zeker dat er eentje ook vast wel voor de multiplier is, was op m'n ouwe desktop P100 ook precies zo, maar ik been een beetje huiverig om er zomaar meee te gaan klooien, i.v.m. voltageverhogingen enzo....
Dan is het simpel... Je zegt dat er geen handleidingen te vinden zijn, en je wilt niet gaan experimenteren: lekker laten zitten zoals het zit dus.
(Er is geen andere manier om achter die jumper/dipswitches config te komen behalve de handleiding of door te testen)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Misschien helpt het dat TI zijn laptopdivisie heeft verkocht aan Acer. Acer heeft ook de Extensa lijn overgenomen. Kijk eens hier: http://www.acersupport.com/notebook/html/e510_dl.html
Ben natuurlijk benieuwd of de Acer Extensa hetzelfde is als de TI Extensa. Misschien heb je er wat aan. Anders misschien Acer support mailen of ze nog technische docs hebben.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• Noork
  • Niet online
er staat in de handleiding
Copyright (c) 1996 Texas Instruments, dus het lijkt me wel.
Pagina: 1