Goed,
Volgens mijn router met firewall wordt ik aangevallen via DoS.
Tot nu toe nog geen probleem want hij kan het gewoon aan en ik kan internetten.
Een DoS aanval kan je niet stoppen. (tenminste ik ben niet zo slim zoals die gast hier )
Er zijn een tiental ip-adressen die in de logfiles staan die continue verbinding met mijn machine proberen te maken. Maar er staat een router met firewall voor die dat allemaal netjes tegenhoudt. Ik heb het idee dat een of andere beginnende hacker bezig is want:
- er zijn maar een beperkt aantal ip-adressen die mij aanvallen (domme BOTs?)
- waarom mijn pc? (interesse in mijn pr0n collectie?)
IDEE: Als ik nu mijn ip adres verander, gaan de aanvallen in ieder geval niet meer naar mij (geen idee wie ze wel krijgt).
Maar als ik ipconfig /release en ipconfig /renew doe, geeft mijn router mijn pc netjes een nieuw ip-adres in de 192.168.XXX.XXX range.
Ik wil dus het WAN-ip adres veranderen, zonder die router er tussenuit te halen (want dan ben ik mijn beveiliging kwijt).
Hoe doe ik dat?
btw. die router is een wireless router van Belkin, OS is winXP sp1
Volgens mijn router met firewall wordt ik aangevallen via DoS.
Tot nu toe nog geen probleem want hij kan het gewoon aan en ik kan internetten.
Een DoS aanval kan je niet stoppen. (tenminste ik ben niet zo slim zoals die gast hier )
Er zijn een tiental ip-adressen die in de logfiles staan die continue verbinding met mijn machine proberen te maken. Maar er staat een router met firewall voor die dat allemaal netjes tegenhoudt. Ik heb het idee dat een of andere beginnende hacker bezig is want:
- er zijn maar een beperkt aantal ip-adressen die mij aanvallen (domme BOTs?)
- waarom mijn pc? (interesse in mijn pr0n collectie?)
IDEE: Als ik nu mijn ip adres verander, gaan de aanvallen in ieder geval niet meer naar mij (geen idee wie ze wel krijgt).
Maar als ik ipconfig /release en ipconfig /renew doe, geeft mijn router mijn pc netjes een nieuw ip-adres in de 192.168.XXX.XXX range.
Ik wil dus het WAN-ip adres veranderen, zonder die router er tussenuit te halen (want dan ben ik mijn beveiliging kwijt).
Hoe doe ik dat?
btw. die router is een wireless router van Belkin, OS is winXP sp1
Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!