Hi,
Pas een nieuw systeem gekocht, met de volgende spec.
p4 3.0 ghz 800mhz FSB (HT)
asus p4c800-e deluxe
corsair twinx 3700 1gb (dual channel)
hercules 3d prophet 9800 pro
hyundai q17 17" tft
Plextor dvd 16x and Plextor 52x32x52 burner
OS: Windows XP Professional UK (sp 1) (en alle beschikbare updates)
Nieuwste hercules/asus drivers
Allereerst bios geflashed naar de nieuwste versie (11) En de meeste instellingen
vrij standaard gezet, dus geen exotische overklok instellingen.
Tijdens het installeren van XP werd tijdens het weergeven van de licentie overeenkomst,
de onderste helft van het scherm 'verstoord' als een slecht ontvangen tv zender.
Toen maar de handel met een oude crt monitor geinstalleerd.
Na het installeren van alle updates, lijkt het erop dat het systeem prima loopt.
De TFT werkt geheel zonder problemen, alleen moest ik het windows bootlogo uitschakelen, anders zag dat er ook 'verstoord' uit.
Het probleem is nu echter dat ik zeer lage 3d performance heb, bv 3dmark 2003 geeft een score van 2355.
Ik zie niet echt wat het probleem is, de hardware lijkt in orde, misschien iets in software/drivers/instellingen??
Heeft iemand een idee? Bedankt alvast!
ps
Vaak wanneer het systeem opstart geboot het een paar keer tijdens het laden van windows (2x oid) en daarna start het gewoon zonder een bepaalde melding netjes door,
misschien heeft iemand hier ervaring mee met deze hardware?
Pas een nieuw systeem gekocht, met de volgende spec.
p4 3.0 ghz 800mhz FSB (HT)
asus p4c800-e deluxe
corsair twinx 3700 1gb (dual channel)
hercules 3d prophet 9800 pro
hyundai q17 17" tft
Plextor dvd 16x and Plextor 52x32x52 burner
OS: Windows XP Professional UK (sp 1) (en alle beschikbare updates)
Nieuwste hercules/asus drivers
Allereerst bios geflashed naar de nieuwste versie (11) En de meeste instellingen
vrij standaard gezet, dus geen exotische overklok instellingen.
Tijdens het installeren van XP werd tijdens het weergeven van de licentie overeenkomst,
de onderste helft van het scherm 'verstoord' als een slecht ontvangen tv zender.
Toen maar de handel met een oude crt monitor geinstalleerd.
Na het installeren van alle updates, lijkt het erop dat het systeem prima loopt.
De TFT werkt geheel zonder problemen, alleen moest ik het windows bootlogo uitschakelen, anders zag dat er ook 'verstoord' uit.
Het probleem is nu echter dat ik zeer lage 3d performance heb, bv 3dmark 2003 geeft een score van 2355.
Ik zie niet echt wat het probleem is, de hardware lijkt in orde, misschien iets in software/drivers/instellingen??
Heeft iemand een idee? Bedankt alvast!
ps
Vaak wanneer het systeem opstart geboot het een paar keer tijdens het laden van windows (2x oid) en daarna start het gewoon zonder een bepaalde melding netjes door,
misschien heeft iemand hier ervaring mee met deze hardware?