Toon posts:

Kan een NIC sneller zijn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Effe een vraagje, ik heb een ASUSTek Broadcom 440 10/100 geintegreerde controller in mn systeem zitten (terwijl op het dooesje staat dat het een 1gb snelheid heeft... hoe kan ik zien of hij dit haalt en moet ik daar iets extra's voor installeren?? mar da's een ander issue) en ik had een Compaq nettelligent 10/100 erin zitten
Ik heb nu gezorgd dat de broadcom kan verbinden met mn kabelinternet hier thuis en heb de compaq eruit gesloopt.

Ik krijg alleen nu sterk de indruk dat ik een iets langzamere verbinding krijg.. kan dit aan de NIC liggen en zo ja wat doe ik eraan en hoe kan ik dat het beste meten?

Alvast bedankt!

Hoi

Verwijderd

ik heb een ASUSTek Broadcom 440 10/100
------------------------------------------------------
dat is toch 10mb en 100mb

voor 1giga snelheid moet je toch andere dingen hbben

Verwijderd

Tsja de ASUSTek Broadcom 440 is gewoon 10/100, heb ff gegoogled en kan niets over een /1000 vinden.

De nic...chipset? Kan zijn dat je nu een langzamer chipset op de nic hebt zitten. Meten? Met DU-meter kun je ongeveer zien wat je snelheid is.

offtopic:
lol, ook uit Maastricht

Beter gezegd, down de software van Nuria.nl :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 11:03 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:32
Sisoft Sandra.... :)

hier mee kan je testen hoe snel het allemaal is, maar dit antwoord was eerlijk gezegd makkelijk op te zoeken

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je wilt de snelheid van het netwerk testen? Kijk even in de NetworkTroubleshooting FAQ.

IT --> NT

[ Voor 8% gewijzigd door _the_crow_ op 02-10-2003 11:03 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ttvi: voor je kabel/adsl - internetaansluiting is een 10 mbit NIC eigenlijk al overkill....

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ja die BroadCom 440 is baggertraag, had de verbinding eens over de onboard geprobeerd (Asus P4PE), toen maar weer snel terug gezet op m'n 3C905C-TX.

[ Voor 9% gewijzigd door _XipHiaS_ op 02-10-2003 11:11 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Dat moederbord dat je gekocht heeft geeft inderdaad aan op de doos dat het een 1Gb netwerkkaart is. Maar dat is optioneel, de deluxe versie heeft het wel, alleen het is dezelfde doos :/ Lekker vaag hé?

Verwijderd

Topicstarter
jep,
ga mn Compaq Netelligent gelijk weer ff terug zetten, of kan ik er beter een 3com Etherlink 3C905B-TX inzetten die ik ook heb liggen?

Dank!

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-07 14:23
The_Stickie schreef op 02 October 2003 @ 11:06:
ttvi: voor je kabel/adsl - internetaansluiting is een 10 mbit NIC eigenlijk al overkill....
Hoezo overkill? Oke, ben het er mee eens dat het overbodig is, maar het wordt er toch niet slechter op als je sneller als 10Mbit NIC gebruikt.. Trouwens, veel 10Mbit NIC's hebben alleen half duplex ondersteuning, en dan maakt wel een (klein) verschil!

---

Pagina: 1