Toon posts:

ATI Radeon 9800 non pro & GF FX 5800

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nieuwe systeem besteld.
Ik heb mijn videokaart en koeler ergens anders besteld dan de rest, omdat hij daar goedkoper was.
Ik had op de website de GeForce FX5800 TD 128MB (non Ultra) zien staan voor 297 euro via de Pricewatch hier.

Nou, ik de videokaart en koeler besteld via website ging goed.
Maar krijg ik een paar dagen later een mailtje terug:
Wij hebben helaas een vergissing gemaakt. De videokaart die U besteld heeft, is niet meer verkrijgbaar
:?

Dat is kut dacht ik, dus ik die zaak opgebeld. Na een heel lul verhaal, kreeg ik het aanbod om de ATI Radeon 9800 non PRO te nemen voor hetzelfde bedrag als de GF (ook maar 7 euro'tjes meer). Ik dacht, waarom niet? 8)7

Maar mijn vraag is nu: Welke videokaart is nou beter? De ATI of de GF FX?
Ik heb ook al op google gezocht en hier ook op forum, maar ik zie ook alleen de ATI Radeon 9800 PRO staan, nergens de non PRO versie.

heeft iemand een site/benchmark waar deze 2 kaarten getest worden? _/-\o_

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:55
Zoek zelf even naar benchmarks op bijvoorbeeld anandtech, das echt niet zo moeilijk. Misschien had je voordat je iets ging kopen gewoon beter om je heen moeten kijken en wat research moeten doen, dan had je deze vraag al helemaal niet hoeven stellen.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maarja.. ik heb al gezocht naar de benchmarks. Maar dat gaat allemaal over de PRO versie. Ach sjit happends. De had goed rondgekeken! Maar toen kwam hij met deze videokaart, en dat vond ik ook wel goed!

Ik ben ook weer geen n00b die geen research doet hoor! Ik had goed rondgekeken enz.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 17:37

makje

Professioneel prutser

gelukkig bied google uitkomst :7 : http://firingsquad.gamers...i_radeon_9800/default.asp

ik geef toe dat niet veel sites de non pro hebben gereviewd

9800x3d

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Zullen we deze in ieder geval maar naar VB verhuizen? Dit lijkt me toch echt over videoplanken gaan :P

AVH => VB dus.
De rest laat ik maar aan een VB-modje over ;)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Je hebt vreselijke mazzel dat die FX 5800 op was.
Ten eerste maakt die kaart een kolere herrie
en ten tweede presteerd de Radeon 9800 veel beter in dx9 spellen. (en dan hebben we het niet over de rest, daar zijn de meningen over verdeeld ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Kijk.. daar hebben we wat aan :-) Dank je wel hjs! Dan heb ik toch een goede keus gemaakt? :-P

Verwijderd

Je had met die FX 5800 met zijn ingebouwde stofzuiger juist een afschuwelijke keus gemaakt! Temeer omdat de performance in DX9 conforme games zwaar te wensen over laat en de Nvidia drivers de laatste tijd veel stof doen opwaaien (Zou die FX daarom zo'n stofzuiger koeler hebben?!). De Radeon 9800 is een prachtkaart, naar mijn mening wel wat prijzig, maar gij geluksvogel zijt dus één der weinigen die deze mooie kaart in NL wel voor minder dan 300 euro kan krijgen!

Hier nog een testje van de R9800 serie, kijk eens naar het overklokken van de 9800 non pro en de 9800Pro. De laatste is wel duidelijk duurder maar zijn snelheidspotentieel is maar minimaal hoger!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 12:57 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Twynn schreef op 02 oktober 2003 @ 11:04:
Zullen we deze in ieder geval maar naar VB verhuizen? Dit lijkt me toch echt over videoplanken gaan :P

AVH => VB dus.
De rest laat ik maar aan een VB-modje over ;)
En hier gaat ie dicht :P

Dit is een vraga die je met een beetje zelf zoeken redelijk eenvoudig kan beantwoorden. Op GoT is genoeg info over de 9800 te vinden, en ook vergelijkingen met de 9800 pro is te doen. Ga dus nog even wat verder zelf op zoek :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.