Toon posts:

[HTML/CSS] @media print probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
@media print {
    .dontprint{
        display: none;
    }
}

Ik gebruik bovenstaande code om in een printable overzicht een bepaald criteria scherm niet weer te geven op de printjes. Dit werkt op IE5 tot IE6, dat heb ik getest op locale systemen. Alleen, bij een klant werkt dit blijkbaar niet. Ze werken daar zelf met IE5.5 SP2.

Dus natuurlijk probeer ik het probleem te simuleren en zo de oorzaak te achterhalen, echter, het lukt me gewoon niet. Ik kom er maar niet achter wat de oorzaak kan zijn. Een paar dingen zijn zeker: aan IE ligt het niet. Aan hun systeem ook niet. Aan mijn stylesheet ook niet.

Dus rest er nog een ding, kan dit aan de printer liggen? :?

Dat lijkt me niet erg waarschijnlijk eigenlijk, maar ik weet niet hoe de data van de browser naar de printer wordt verstuurd... het lijkt me niet logisch dat de printer zelf de stylesheet inleest ofzo... of wel?

Ok to the point, weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn? Waarom wordt een tabel met bovenstaande style NIET (da's dus goed) afgedrukt bij mij - op zo'n 9 systemen - en WEL (da's dus niet goed) bij de klant?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

caching by de klant (proxy-server)?

Intentionally left blank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Het ligt iig niet aan je printer. Het zit hem waarschijnlijk in dat stukje stylesheet.
Heb je al geprobeerd om het zo te doen:
HTML:
1
2
<link href="screen.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen">
<link href="print.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="print">

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:40

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

André schreef op 02 October 2003 @ 10:12:
Het ligt iig niet aan je printer. Het zit hem waarschijnlijk in dat stukje stylesheet.
Heb je al geprobeerd om het zo te doen:
Volgens mij is dit wel mogelijk, ik heb dit namelijk ook al vaker meegemaakt, ik neem aan dat wat oudere printerdrivers hun eigen instellingen opdringen en enkel een soort van 'schermafdruk uit de browser halen (was wel handig met het printen van frames, maar met css-print erg storend)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

RM-rf schreef op 02 October 2003 @ 11:22:
[...]
Volgens mij is dit wel mogelijk, ik heb dit namelijk ook al vaker meegemaakt, ik neem aan dat wat oudere printerdrivers hun eigen instellingen opdringen en enkel een soort van 'schermafdruk uit de browser halen (was wel handig met het printen van frames, maar met css-print erg storend)
Is het niet zo dat de browser een kant-en-klaar pakketje maakt van de te afdrukken pagina en die naar de printer(driver) stuurt? Want als dat zo is ligt het wel aan de browser.

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44

BetuweKees

Flipje uit Tiel

staat je screen stylesheet niet toevallig na je print stylesheet genoemd? en heb je daarin wel @media screen {} gebruikt?
eerst een @import {} naar een losse sheet met daarin een @media print {} wil ook wel eens helpen
in je style tag zelf ook medie type noemen, <style type="text/css" media="print">
ouderwets een <link> gebruiken
alle deze mogelijkheden combineren
en even zoeken, herriner me vaag iets van een bug in ie5.5 omtrent dit probleem, maar kan ik even niet zo snel vinden..

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij een printer probleem te zijn. Wat ik ook probeer, ik kan het probleem niet simuleren op wat voor willekeurig systeem dan ook. Ik probeer het op drie - relatief nieuwe - printers, en allemaal met goed resultaat.

Zelfs met Win95 + IE5.0 deed het goed :|

Nouja, ik bel de klant nog eventjes om te vragen of 'ie het op een andere printer wilt proberen... belachelijke oplossing eigenlijk, maar als het niet anders kan.. jammer dan :/
Pagina: 1