Toon posts:

Kan dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg binnenkort kabel en aangezien het niet lukt bij ons om een netwerk aan te legen (experts iedereen is geweest). Wilde ik vragen als ik straks kabel heb in me pc en ik stop een ethernetkaart in me broertjes pc en als ik dan niet bezig ben met kabel en haal de draad er achter me pc uit en stop de draad er bij hem in kan hij dan ook gewoon via kabel internetten?

Verwijderd

meestal niet want dat gaat per MAC adres (zit op netwerkkaart)

[edit]
ik kan me trouwens niet voorstellen dat een netwerk onmogelijk is hoor, geef eens wat meer info daarover?

Verwijderd

ja .. maar je kan ook een extra netwerkkaartje kopen.. en dan kan je allebij tegelijk internetten....

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
dan moet je waarschijnlijk eerst je internet modem resetten of het kan helemaal niet...
hangt van je provider af...

wat lukt er niet met je netwerk?
om 2 pc's aan mekaar te knopen heb je nodig:

2x NIC + 1x crosskabel UTP
of 2x NIC + 2x gewone UTP kabel +HUB

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat het netwerkprobleem uitgelegd
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/11272

Maar het kan dus niet wat ik wil?

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me helpen?

Verwijderd

dat je maar kan internetten met 1 bepaalde netwerkkaart is bull, ik heb eerst de standaard @home ding gebruikt, toen m'n eigen die ik al had en in m'n server zit nu nog een andere... (of dit dus ook voor andere providers geldt weet ik niet...)

Verwijderd

nee. Meestal kan dit dus niet. Wat wel redelijk handig werkt is om in een pc 2 netwerkkaarten te proppen. 1 netwerkkaart verbinden met je kabelmodem. Andere netwerkkaart verbinden met andere computer. ALs je vervolgens op allebei windows 98 SE hebt draaien kun je met internettoegang delen allebei gebruik maken van internet.
Het kan trouwens ook met allerlei andere programmaatjes te verkrijgen op www.winfiles.com

Wingate geloof ik of winproxy
suc6 *D

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja hoor dat kan gewoon... het gaat echt NIET per mac adres... iig ZEKER niet bij @home en bij andere lijkt het me ook sterk.
Heb zelf vaak zat kabels 'on-the-fly' anders geplugd en kaarten veranderd. Werkt gewoon...

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
ok, je hebt dus gare netwerkkaarten.. dit is wat je kan doen, die grap met het omwisselen van kabels gaat niet lukken..

-koop twee netwerkkaarten a 30 per stuk, dan heb je gelijk 100 mbit. en een crosslinkkabel

-zet in één pc twee netwerkkaarten, die van de kabelboer en een die je net hebt gekocht.
zet in de ander pc de overgebleven kaart.

-crosslinkkabel tussen de twee nieuwe kaarten, kabelboerkaart aansluiten.

-de comp met de twee kaarten wordt de server. zet hier winroute of sygate of een andere router op. deze pc moet aanstaan, wil de ander kunnen internetten.

klaar.

kosten: 60 + de kosten voor een crosslinkkabel. die is ook niet verschrikkelijk duur en anders wil ik hem wel voor je persen. (1 piek per meter en 1 piek per connector)

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 04 december 2000 13:04 schreef aatos het volgende:
die grap met het omwisselen van kabels gaat niet lukken..
En WAAROM gaat dat niet lukken? Want het is echt BULL....

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
@home is volgens mij de enigste provider die naar de host-name kijkt, chello/upc kijkt naar het Mac-adres, en dus kan je daar niet zomaar de NIC veranderen.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op maandag 04 december 2000 13:25 schreef Squar_b het volgende:
@home is volgens mij de enigste provider die naar de host-name kijkt, chello/upc kijkt naar het Mac-adres, en dus kan je daar niet zomaar de NIC veranderen.
Nou, dat _zou_ cHello idd wel moeten checken, dat zeggen ze tenminste. Maaaaar, ik heb mijn kabelmodem gewoon in mn HUB (via cross) en zodoende kan ik op al mn werkstations gewoon Inetten hoor :P

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Op maandag 04 december 2000 13:25 schreef Squar_b het volgende:
Ik heb mijn hostname al lang veranderd en het maakt niets uit ik kan gewoon internetten.

Meh ...

• IceStorm

IceStorm

Kort samengevat... het kan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zeker weten, dus ik kan voor me broertjes pc een ethernetkaart kopen en als ik niet zit te internetten stop ik de draad er bij hem in dit gaat?

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:14
JA, dit kan zekers, tenmisnte bij ons wel en wij hebben chello, want onze hub was laatst stuk en moest het dus ook zo, gewoon op alle pc's de internet instelingen invoeren en klaar is kees. Alleen waaarom je geen netwerk aan kan leggen vind ik vaag, moet altijd kunnen. Zelfs bij ons, waar er 2x windows 98, 1x 95 en 1x whistler op een netwerk zit en perfect draait.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Chello/UPC kijkt dus naar MAC-Adres, dit alleen in combinatie met een Terayon modem !
Het is heel goed mogelijk om de netwerkkaart om te ruilen met een ander MAC-adres. Dan moet je wel eerst met de "aangemelde" kaart de IP / MAC combinatie weer vrijgeven. Dit die je door het commando "winipcfg" uit te voeren en op de knop [Alle Vrijgeven] te drukken.

Waarom een computer niet wil netwerken is mij een raadsel. Wat ik me kan voorstellen is een Windows installatie die dusdanig door de war is dat het gewoon niet "wil" werken. Als dat dus zo is wen sik die monteur van de kabel veel succes. Internet via-de-kabel is immers niet veel anders dan een home-netwerk.

Ik denk nu alles wel goed te hebben uitgelegd

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

Verwijderd

Ik heb nog ff naar vorige post gekeken, werkt het al? Bij CHELLO kun je niet zomaar van netwerk kaart wissellen, kan wel maar dan moet je eerst kaart 1 releasen, en vervolgens kaart 2 renewen dmv winipcfg of onder win2k ipconfig. Verder raad ik je aan om gewoon 2 target (oid) kaartjes te kopen 100mb (kost evenveel als 10 Mb) ben je voor 70,- klaar hang je een crosslink kabel tussen, download vervolgens bij symantec sygate, crack @ astalavista.box.sk, et voila een werkend netwerkje incl Internet sharing (de door Micky$oft geleverde bende welke ze Internet sharing noemen raad ik af, het werkt wel maar niet optimaal, crasht op z'n tijd.) Optimaal: 486@66 met linux dhcp, ipv 1 vd bestaande pc laten sharen dit om dat bijvoorbeeld tijdens het branden van cd's de boel kan vastlopen en met een apart servertje je Inet eerlijk verdeelt wordt......
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de opmerkingen, maar dat van het netwerk snap ik ook niet kijk anders zelf nog maar is zie site hierboven. En het verschilt dus per provider of het kan ik wil bART kan het dan?

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet het?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk allemaal ook nog ff naar die andere topic van em zie boven, wie helpt me?

• actieman
  • Laatst online: 23-08 11:26
kan wel, maar moet je steeds je modem resetten (sonera iig) zodat ie ook overweg kan met je andere NIC/mac adres

je zou ook je pc naam kunnen wijzigen in het MAC adres van de kabel modem schijnt ook te werken :)

I’m not like the OTTERS

• aatos
  • Nu online
Op maandag 04 december 2000 13:09 schreef IceStorm het volgende:

[..]
En WAAROM gaat dat niet lukken? Want het is echt BULL....
nou ik de reacties hier heb gezien ben ik ook niet meer zeker.. want ook al zeggen upc en chello dat ze de zooi controleren, als mensen het gewoon doen en het werkt..

kan de kabelboer trouwens niet op afstand zien welk macaddress je gebruikt?? als dat zo is lijkt het me ook geen slim plan want ze zijn vast niet blij als ze twee macadressen de hele tijd afgewisseld zien.. ze zouden eens kunnen denken dat meerdere computers 1 account gebruiken.. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat raadden jullie me aan doen of niet doen?

Verwijderd

Kruitje, ik heb ff al je postings doorgelopen, en je gedraagt je echt als een 15jarige zonder mama. 70% van je postings zijn help me nou, krijg je vervolgens een url doorgelinkt, ah die site snap ik niet, HELP wie helpt me.

Nou op deze manier schiet het echt niet op, ga eerst maar eens leren lezen en engels vertalen, want de oplossing zijn al meerdere keren gegeven in de threads van je vragen.
:( Dat moest ik ff kwijt, ongelofelijk...

Verwijderd

euhhhhhhh, nou zie ik er uit als een newbie, nee daar worr ik blijer van :P

Maar goed, laten we es verder over kruitje discussieren in deze posting ehehhehe :D :D :D

Verwijderd

Bij Chello kun je wel andere nic's gebruiken
je moet alleen eerst het ip-adres vrijgeven op de kaart waar je de release mee gekregen hebt, daarna kun je gewoon een andere release krijgen op een andere kaart.

Mijn Linux router draait nu met 2x 3c5x9 terwijl de orginele chello kaart een 3c90x is.

• Rob
  • Niet online

Rob

Kruitje moet inderdaad even wat minder paniekerig zijn.

Wij hebben onze ideeen gegeven en of jij de kabel moet gaan switchen, tja... probeer het

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• aatos
  • Nu online
Op dinsdag 05 december 2000 13:48 schreef kruitje het volgende:
Dus wat raadden jullie me aan doen of niet doen?
1 netwerkkaart nemen en elke keer omwisselen?

zou ik niet doen.

neem er 1 extra (30 piek) en het werkt gegarandeerd, je hoeft de stekkers niet om te wisselen en je kunt allebei tegelijk internetten en ook nog es bestanden uitwisselen.

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
hij is ook 15 :P

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
maar of ie geen moeder heeft weet ik nie :?

Verwijderd

Topicstarter
Er werd aan mij gevraagd wat dan het netwerkprobleem was dus post ik het. En ik vraag het omdat ik dit heel graag wil weten.

Thanks Aatos.

Verwijderd

Dat chello kijkt naar de mac adres van een netwerkkaart is grote bullshit. Je moet niet praten over dingen waar je geen verstand van hebt.

Als je wisseld (met je kabel) dan geef je je ip-adres vrij en trek je de kabel eruit en stop je hem in de andere pc. En dan kun je bij die andere vernieuwen (je had hem immers de vorige keer vrijgegeven). Chello garandeerd echter niet de snelheid die ze anders wel garanderen :r

Maar een netwerkje moet mogelijk zijn. (heb niet alle reply's gelezen dus als dat al geregeld is suc-6 dan.

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 16:40 schreef aatos het volgende:

[..]
1 netwerkkaart nemen en elke keer omwisselen?

zou ik niet doen.

neem er 1 extra (30 piek) en het werkt gegarandeerd, je hoeft de stekkers niet om te wisselen en je kunt allebei tegelijk internetten en ook nog es bestanden uitwisselen.
Voordat we weer eem paniekaanval moeten voorduren. Je moet wel software draaien voor dit "sharen" (delen) van je connectie.
Wingate
sygate
win ME
etc.

• aatos
  • Nu online
Op dinsdag 05 december 2000 17:06 schreef Asotopiaa het volgende:

[..]
Voordat we weer eem paniekaanval moeten voorduren. Je moet wel software draaien voor dit "sharen" (delen) van je connectie.
Wingate
sygate
win ME
etc.
kijk even op het midden van de vorige pagina naar mijn post 8-) daar staat ongeveer hetzelfde :P

Verwijderd

Bij Chello lukt het met Sygate.
Pagina: 1