TFT met glare?

Pagina: 1
Acties:

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
ik heb fkes in de faq gekeken...erg uitgebreid btw ;) maar kon niets vinden over het fenomeen glare!

op mijn stage heeft iemand een tft monitor gekregen 15 inch en daar heeft ze een glare scherm omheen zitten. Je eet wel zo'n schermpje wat je voor je monitor hangt en dan een draadje naar aarde loopt. Ik dacht altijd dat deze dingen bedoeld worden om statische elektrische tijd af te voeren waren.

TFT schermen hebben zo'n ding toch helemaal niet nodig :?

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Ik geloof het niet, alleen crt monitoren cre-eren dermate zo veel statsche electriciteit dat het gevaarlijk kan worden voor andere electrische apparaten...

mischien heeft-ie um gewoon d'r omheen gehangen omdat-ie denkt dat IEDERE monitor er een nodig heeft

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Rey Nemaattori schreef op 02 October 2003 @ 09:42:
mischien heeft-ie um gewoon d'r omheen gehangen omdat-ie denkt dat IEDERE monitor er een nodig heeft
Waarschijnlijk snapt ze niet echt dat een TFT toch wel heel anders werkt dan een CRT :+ Beetje klok en klepel verhaal dus.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Exirion schreef op 02 October 2003 @ 09:43:
[...]

Waarschijnlijk snapt ze niet echt dat een TFT toch wel heel anders werkt dan een CRT :+ Beetje klok en klepel verhaal dus.
goed verklaring was:
dan wordt het scherm wat donkerder want het beeld is te fel voor ogen....ikke....
TADAA een knopje met MENU en tadaa een knopje met + en - om de brightness aan te passen....
thx voor de duidelijkheid...begon bijna aan mijn eigen kennis te twijfelen
:+

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Exirion

Gadgetfetisjist

mikevanrooijen schreef op 02 October 2003 @ 12:09:
goed verklaring was:
dan wordt het scherm wat donkerder want het beeld is te fel voor ogen....ikke....
Gokje: in de auto trapt zij het gaspedaal helemaal tegen de bodem en gebruikt de rem om de snelheid te regelen? :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein