[W2K] Profile locking

Pagina: 1
Acties:

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-08 00:08
Ik heb dmv een samba server er voor gezorgt dat men op het domein kan inloggen. Dit werkt perfect. Ook heb ik ingesteld dat automatisch een profiel op de server wordt aangemaakt.

1) Echter het probleem is op dit moment dat hij lokaal ook opslaat, dit wil ik dus niet. Ik wil dat hij \alles/ vanaf de server doet. Hoe & vooral waar stel ik dit in.
Want die clients hebben niet zo'n grote harde schijf dus ik zou willen dat hij wanneer hij uitlogged hij automatisch die home directory verwijderd (die dus lokaal in Documents And settings staat). Echter als ik als administrator die directory's van de gebruikers probeer te verwijderen krijg ik een foutmelding. (dat hij al in gebruik is, terwijl ik zeker weet dat die user dan uitgelogged is)

2) Verder zou ik het perfect vinden als het mogelijk was dat ik ergens kan instellen dat wanneer een nieuwe gebruiker inlogged dat hij dat automatisch een bestaand profiel van de server af trekt. Waar kan ik dit (precies) instellen, want ik kan dit niet vinden in de docs.
Ook wil ik dat de gebruikers deze niet kunnen aanpassen, het moet dus een mandatory profile worden. Ik heb begrepen dat dit kan door NTuser.dat te renamen naar NTuser.man maar dan moet ik dus wel ergens kunnen instellen dat hij dat automatisch doet, of het profile (direct al mandatory) van de server wordt getrokken.

Ik wil jullie alvast hartelijk bedanken.

[ Voor 17% gewijzigd door MikevanEngelen op 02-10-2003 09:13 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:39

Predator

Suffers from split brain

NT -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Predator wat heeft dit met WOS te maken samba is bij mijn weten SA?

en raad TS aan eens een Search te doen op WOS naar user.man

[ Voor 32% gewijzigd door mutsje op 02-10-2003 10:52 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:39

Predator

Suffers from split brain

mutsje schreef op 02 October 2003 @ 10:51:
Predator wat heeft dit met WOS te maken samba is bij mijn weten SA?
Ja 8)7

WOS -> SA
en raad TS aan eens een Search te doen op WOS naar user.man
Geef hem dan wat bruikbare links ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

roaming profiles dus ;)

Deze plek is te koop.

• MikevanEngelen
Ok...
Het leuke is, het zijn al roaming profiles. Maar wat ik wil is dat ie een standaard profile van de server trekt... (dus niet zelf aanmaakt) Ik kan dus ook niet per user aangeven dat hij daar zijn profile vandaan moet halen, maar moet dat dus ergens instellen. Ik heb dus alleen geen idee waar ik dat dus kan instellen. Iemand hier dus een oplossing.

Probleem 1 is namelijk opgelost nu namelijk. Nu dus alleen het bovenstaande probleem nog maar. Oftewel: voorbeeld profiel van server trekken, en die evt. mandatory laten zijn.

Iemand een idee ?

• MikevanEngelen
zacht kickje

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

1) Echter het probleem is op dit moment dat hij lokaal ook opslaat, dit wil ik dus niet. Ik wil dat hij \alles/ vanaf de server doet. Hoe & vooral waar stel ik dit in.
Want die clients hebben niet zo'n grote harde schijf dus ik zou willen dat hij wanneer hij uitlogged hij automatisch die home directory verwijderd (die dus lokaal in Documents And settings staat).
Het is volgens mij niet mogelijk om in te stellen dat er lokaal helemaal niks wordt gecached. Wel is het mogelijk, als ik me goed herinner, om in te stellen dat het lokale profiel na het uitloggen moet worden verwijderd. Dit kun je in een W2000 domein met een policy instellen. Hoe je dit met Samba moet bereiken weet ik niet.
Echter als ik als administrator die directory's van de gebruikers probeer te verwijderen krijg ik een foutmelding. (dat hij al in gebruik is, terwijl ik zeker weet dat die user dan uitgelogged is)
Klopt. Die bestanden blijven vaak in gebruik nadat de gebruiker uitlogt. Je moet de PC dus eerst opnieuw opstarten en dan worden ze pas vrijgegeven.
2) Verder zou ik het perfect vinden als het mogelijk was dat ik ergens kan instellen dat wanneer een nieuwe gebruiker inlogged dat hij dat automatisch een bestaand profiel van de server af trekt. Waar kan ik dit (precies) instellen, want ik kan dit niet vinden in de docs.
Ook wil ik dat de gebruikers deze niet kunnen aanpassen, het moet dus een mandatory profile worden. Ik heb begrepen dat dit kan door NTuser.dat te renamen naar NTuser.man maar dan moet ik dus wel ergens kunnen instellen dat hij dat automatisch doet, of het profile (direct al mandatory) van de server wordt getrokken.
Daarvoor moet je het mandatory profile eerst klaarzetten in de profielmap die voor de gebruiker geconfigureerd is. Je moet de NTuser.man dus eerst naar die map kopieren.

• MikevanEngelen
Mwa inmiddels is het eerste probleem al opgelost.
Oftewel bij uitloggen verwijderd hij het lokale profiel, en krijg ik dus netjes alle ruimte weer terug. Tijdens inloggen gebruikt hij de harde schijf, maar dat vind ik niet erg. Bij het uitloggen wordt alles netjes weg geschreven en daarna dus verwijderd.

Met dat mandatory profiel dat automatisch meelaad is dus nog niet gelukt :(
Ik weet dat je NTuser.dat moet renamen naar NTuser.man dat je dan een mandatory profiel krijgt. Ik weet alleen niet hoe ik in me MMC in kan stellen dat hij voor (elke!) user dus een voorbeeld -mandatory- profiel van de server pakt.
(Dus niet per user in stellen, want heb geen idee hoe ik dat doe... en is geen beginnen aan met 120 users).

Toch bedankt voor het reageren & antwoorden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mandatory Userprofile in NETLOGON share neerzetten.

NT kijkt eerst of er een profile staat in NETLOGON dir, daarna in user-profile share zoals je die in ADS hebt aangemaakt, en als díe er niet is, pakt NT een lokaal profiel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1