Toon posts:

[WinXP] Uitschakelen waarschuwing bij uitvoeren .exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb in de MS KnowledgeBase gezocht, in de WindowsXP Help (ook online) en op dit forum een topic gevonden dat over mijn probleem gaat, maar waar geen oplossing voor is gevonden.

Ik kan mij niet voorstellen dat er ook geen oplossing is, daarom post ik nu een nieuw topic (om wat meer aandacht te krijgen).

Bij het opstarten van mijn WindowsXP Pro machine wordt een (zelfgemaakte) .exe gerund die wat taken uitvoert. Onder Windows2000 Pro ging dit altijd probleemloos, maar XP komt nu met de melding dat het mogelijk een onveilig bestand is, en of je het ook echt wilt openen.

Deze waarschuwing wil ik (in ieder geval tijdens opstarten / bij dit bestand) uitgeschakeld hebben. Ik kan alleen nergens vinden hoe. Ik heb TweakUI geinstalleerd, maar daarmee lukt het ook niet.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast hartelijk dank.

Verwijderd

Wat me niet hellemaal duidelijk is :

-wil je het bestand nou wel of niet opstarten ?
-en hoe heet het bestand ?

anders kun je hem bij start>uitvoeren msconfig bij het tabblad opstarten,. wegvinken

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat ik eens zo proberen is om gewoon een snelkoppeling van die *.exe maken en die in het startmenu plaatsen in de map "Opstarten".

Misschien werkt dit,en jah verder zou ik het ook niet weten :9

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
Het .exe bestand wordt tijdens het opstarten van Windows XP Pro uitgevoerd, en dat is ook de bedoeling. Ik wil alleen dat Windows XP Pro niet met die beveiligingswaarschuwing komt.

Weet jij of en hoe je dit kunt uitschakelen?

Verwijderd

misschien het bestand compatible voor win2000 maken ?

door er met rechts op te klikken eigenschappen compatibeliteid en dan kiezen voor windows 2000

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Volgens mij kan dit heel simpel door een snelkoppeling naar het exe bestand te maken en het via deze op te starten. Virussen hebben nog wel eens de neiging om het bestand zelf in de opstartmap te zetten.

Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van het register. Ga naar HKey_Current_User/software/microsoft/windows/currentversion/run en maak daar een nieuw String waarde aan (naam maakt niet uit), met als inhoud het pad naar het gewenste bestand.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter gekomen dat de melding voortkomt uit het feit dat er vanuit die .exe die aangeroepen wordt bij het opstarten, weer een tweede exe aangeroepen wordt. Ik denk dat als ik die verwijzing eruit haal, en dan twee registersleutels aanmaak, het probleem opgelost is.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp, als iemand weet hoe je die waarschuwing uit kunt zetten is het wel belangrijk dit nog te posten. Ben ik erg benieuwd naar, en wellicht andere mensen ook.
Pagina: 1