Toon posts:

VPN Router naast Cisco 826 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb als ADSL router een Cisco 826 met hieraan verbonden een switch met enkele bedrade clients en een draadloos netwerk. Dat draadloze netwerk wil ik over VPN icm IPSec laten lopen, aangezien alle gevoelige data gewoon door de lucht gaat en WEP ook niet je van het is.

Ik moet hiervoor dus een VPN-server hebben. Maar ik wil geen extra computer voor dit doeleinde. Ik wil een VPN-Tunnel opbouwen van de client naar de gateway (cisco 826), maar volgens mij biedt de 826 daar geen mogelijkheden voor.
De 826 biedt namelijk alleen mogelijkheden voor VPN van buitenaf.

Ik moet dus een apparaat (liefst Cisco) hebben die als VPN server gaat fungeren. Ik had al even op de site van cisco gekeken, maar hier vond ik alleen super grote uitgebreide oplossingen. Het moet gewoon een VPN-Router zijn waar ik users op aan kan maken, waar gebruikers vervolgens op moeten aanloggen om toegang te hebben tot het internet.

Iemand goede suggesties?

Verwijderd

Bij Cisco krijg je bijvoorbeeld dit: http://www.cisco.com/en/U...ns_relevant_products.html

En logisch dat je uitkomt op uitgebreidere opties. Cisco maakt geen apparatuur voor thuisgebruik met enkele clients. Helaas.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Als je echt basic wilt VPN-en zit je bij Cisco direct al aan een PIX 506e. Mooie firewall voor z'n geld maar voor thuisgebruik misschien wel wat te veel van het goede. Soho/800 series zijn leuk maar kunnen weer net niet VPN's opbouwen.

Voor minder zijn er ook wel oplossingen van Draytek of bijvoorbeeld Netscreen. Genoeg te vinden dus.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Billy Bob907
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-12-2025

Billy Bob907

Moet dat?

Cisco heeft een bedrijf overgenomen, Linksys, om daarmee de SOHO markt te penetreren. Het zijn inmiddels producten van 'Cicso' kwaliteit. En ze hebben ook een product waar jij naar zoekt:
press release: wireless VPN router
product info: WRV54G
(8>

[ Voor 4% gewijzigd door Billy Bob907 op 02-10-2003 08:20 ]

Het doel van het reizen is niet het doel maar het reizen - Sun Tzu
OGR-25 stats

Verwijderd

HaveBlue schreef op 02 October 2003 @ 07:55:
Als je echt basic wilt VPN-en zit je bij Cisco direct al aan een PIX 506e. Mooie firewall voor z'n geld maar voor thuisgebruik misschien wel wat te veel van het goede.
Volgens mij ondersteunen die PIX's - evenals de 800 van de TS - enkel VPN over de WAN-verbinding :? 's Even kijken :)

Edit: Hmm, het ziet er inderdaad naar uit dat je met de Cisco VPN Client Software wel verbinding kunt maken, ja.. http://www.cisco.com/en/U...ration_examples_list.html

Zou wel een mogelijkheid zijn voor de TS, als de prijs van rond de €1000 geen probleem is..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 15:10 ]