Toon posts:

[XP] tijdens laden van driver klapt explorer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een QMS magicolor 2 desklaser die werkt doormiddel van het crown protocol e.d.
Als ik de printer installeer met de drivers van de orginele site af(www.qms.com) dan klapt explorer eruit op het moment dat ik de eigenschappen van de printer opvraag.

Printer gedeinstalleerd, opnieuw erop gezet en toen kreeg ik een foutmelding iedere keer dat ik de eigenschappen opvroeg.
Instellingen stonden naar mijn idee goed, maar printen deed ie niet.

Toen een andere pc in het netwerk waar ook XP op staat de printer gedeeld, en toen deed hij het wel, maar dat was via een andere pc.
En aangezien die pc morgen weg gaan moet de nieuwe pc toch echt rechtstreeks werken.

Dus nou was mijn vraag is het mogelijk om de correcte drivers van die andere computer te halen ??(zo JA, hoe gaan we dat aanpakken?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 23:55 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 08:20

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

kun je niet de standaard xp driver gebruiken?

Nothing is a problem once you've debugged the code

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 08:20

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Oja, drivers kopieren kan, echter het kan zijn dat niet alle files in de juiste folder staan. Printer drivers staan over het algemeen in '\windows\system32\spool\drivers\w32x86, echter sommige resource DLL's kunnen ook in system32 of elders staan... werkt dus niet altijd om simpelweg de w32x86 folder te kopieren, maar it's worth a try.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Er zit in xp alleen maar een driver voor de QMS magicolor2 en niet voor de QMS magicolor2 desklaser
en ik heb wel een poging gedaan, maar hij doet bitter weinig met de drivers van de QMS magicolor2.
En aangezien de printer op het andere systeem gewoon geinstalleerd is als de qms m2 desklaser ga ik er vanuit dat ik hem hier ook op moet hebben als "desklaser"

Verwijderd

Topicstarter
DaRealRenzel schreef op 01 October 2003 @ 23:59:
Oja, drivers kopieren kan, echter het kan zijn dat niet alle files in de juiste folder staan. Printer drivers staan over het algemeen in '\windows\system32\spool\drivers\w32x86, echter sommige resource DLL's kunnen ook in system32 of elders staan... werkt dus niet altijd om simpelweg de w32x86 folder te kopieren, maar it's worth a try.
Dat kunnen we natuurlijk altijd even proberen.
Wat ik ook vreemd vind, als ik hem ga installeren als netwerk printer(dus dat ik gebruik ga maken van de printer die bij een ander wel goed geinstalleerd is en gedeeld, dan dacht ik dat hij de drivers ook al op het systeem zou zetten.)

of zit ik nou mis? 8)7