Linuxbios

Pagina: 1
Acties:

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Daarnet was ik op tweakers.net het nieuws aan het lezen, en bij de nieuwspost over biossen (nieuws: Microsoft en Phoenix willen van BIOS naar CSS) las ik wat reacties. Daar las ik dat er een bios is, dat in 3s kan booten. De link die daar gepost werd naar www.linuxbios.com is volgens mij dood, dus ik ben zelf gaan googlen en kwam hier uit:

http://www.lnxi.com/products/linuxbios.php

Er staat ook een download link bij, die verwijst naar een ftp.
Wie weet hier meer over? Zijn er al mensen die dit gebruiken? Nergens op die website staat welke mobo's ondersteunt worden. Wie kan mij hier meer over vertellen?

Verwijderd

Ik weet niet hoe het bij jou zit want mijn bios start zeker wel binnen 3 sec. Ik moet al moeite doen om in de bios te komen want ik heb maar een paar sec om op de knop te douwen en dan in de bios te komen.

Ook is je bios gemaakt door de fabrikant specifiek voor jouw moederbord, lijkt me sterk dat iemand dat sneller cq beter kan maken. Je kan natuurlijk met je bios al veel tweaken.

Er staat ook dat het meer voor clustered systems is.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 13:57

Bergen

Spellingscontroleur

Die site is zowieso al vrij overdreven imo: "Most commercial BIOS require about 30-60 seconds to perform the same tasks." HOE LANG? :?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

linuxbios start dus binnen een seconde, het enige nadeel was, dat de hardeschijven niet zo snel op hun werksnelheid kunnen komen :D

Verder wel een leuk project, al kan ik op dit moment niet op http://www.linuxbios.org komen op de een of andere manier, daar stond afaik ook een lijstje met ondersteunde moederborden.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• bultoog
  • Laatst online: 14-05-2021

bultoog

dat deed pijn!!!

Als je via de GoT search zoekt op linuxbios. er zijn al een aantal draadjes over, misschien staat er veel meer nuttig info voor je tussen :)

hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!

• NoUser
  • Laatst online: 15-04 18:09

NoUser

For Real ?

Google cache van linuxbios.org

suc6

(sorry moto-moi 8)7 k'heb slaap tekort oid)

[ Voor 40% gewijzigd door NoUser op 02-10-2003 00:44 . Reden: ff het url wat geedit :+ ]

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Let er wel een beetje op dat dit ook de manier is om te zorgen dat je systeem niet meer boot en ook zonder hardware-fixes (een EEPROM opnieuw flashen of nieuwe BIOS-chip kopen) niet meer aan de praat te krijgen zal zijn.

Dus ik zou me wel even bedenken voor ik hier mee ging spelen.

• kutkip
Bedankt voor dr reacties :)
Met google cache heb ik ook die support pagina weten te vinden: google cache van linux.bios.org/status
Dat zijn de enige moederborden waar het bij getest is. Wel een beetje vreemd dat het niet getest is met de wat populairdere borden zoals Asus en Abit borden. Ook mijn moederborden zijn niet getest, dus ik ga er niet aan beginnen.

[ Voor 7% gewijzigd door moto-moi op 02-10-2003 15:34 . Reden: url klikbaar gemaakt ]

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 16:37
Hmm, niet zozeer die snelheid, maar voor de rest ziet het er wel razend interessant uit! En dan denk ik met name aan configureerbaarheid.....

Jammer dat die site offline is gehaald.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• kutkip
NaliXL schreef op 02 October 2003 @ 09:16:
Hmm, niet zozeer die snelheid, maar voor de rest ziet het er wel razend interessant uit! En dan denk ik met name aan configureerbaarheid.....

Jammer dat die site offline is gehaald.
Bijvoorbeeld dat je een paar bios setups ieder op een file kan saven. Ja dat is idd handig. Maar je OS in bv 5s laden lijkt me nog veel beter! (8>

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

OS laden in 5 seconden? Was dat maar waar... het gaat om het BIOS. Dat kun je in een paar seconden laden.

Verwijderd

net gechecked , http://www.linuxbios.org/ is weer online

het lijkt erop dat dit bios vooral bedoeld is voor cluster-nodes
typisch geval van "kids, don't try this at home"

maar ik wou dat ik een mobo-tje overhad om dit te proberen B)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 03:14 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op zoek naar een rommelmarkt? ;)

• kutkip
GerbenW schreef op 03 October 2003 @ 02:50:
OS laden in 5 seconden? Was dat maar waar... het gaat om het BIOS. Dat kun je in een paar seconden laden.
De grap is dat ie op de een of andere manier heel snel z'n drivers ed laad.
fast boot times (current fastest is 3 seconds)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je kunt met linuxbios idd in 3 seconden een functioneel OS hebben draaien, echter zul je in die tijd enkel het hoognodige om geboot te worden erop hebben. Mooist is om zoiets icm een ide->flash convertor te doen, gezien je dan er niet mee zit dat je schijf nog niet opgespint is als je OS draait. In dat geval kun je echt binnen 10s up and running zijn... Puur voor clusters, zeker ook in combi met diskless machines zou het een enorme uitkomst moeten zijn... Helaas idd wat link om zo effe te proberen...
Pagina: 1