Toon posts:

Instaleren SMC2402WBR lukt niet! HELP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Sorry voor de HELP in de topic titel.. zag later pas de sticky!! Kan iemand die help ff weghalen? Sorry voor de overlast :'(

Beste tweakers,

Ten eerste mijn excuses, want ik ben de uber noob hier... (en ja.. ik heb gegoogled en uren door de search gesearched...)

Het verhaal gaat als volgt: ik krijg een 2e computer. 1tje gaat naar de zolder. Omdat ik geen gezeik met kabels wil hebben, heb ik vandaag een SMC Barricade aangeschaft (de smc2402wbr). (Ik wil dus een netwerk aanleggen om internet te delen ;))

Het eerste probleem doet zich al voor bij de installatie. Het programma op de bijgeleverde CD-rom geeft mij 3 connection opties:
1. Cable
2. DLS
3. Static IP (Cable/DLS)

Aangezien ik een static IP heb (chello, com21) kies ik voor optie 3.

In het venster daarna vraagt het programma mij alle gegevens in te vullen zoals IP/sub/gateway en dns... (indien iemand wat webspace heeft.. kan ik pics mailen voor meer duidelijkheid.) Dat doe ik dus braaf, maar als ik dan op "next" klik krijg ik de volgende melding:

"Adapter gateway IP address does not match Wireless Barricade router IP address."

Ik heb vanalles geprobeerd.. mn tcp/ip instellingen automatisch laten zoeken en dan voor optie 1 kiezen... tcp/ip instellingen op een 192.168... ip zetten.. werkt ook niet...

De setup is als volgt:
Er loopt een utp van de router naar netwerk kaart in de computer
Er is een utp van de router naar de com21
(en ja.. ik heb de stekkertjes in de juiste gaatjes geplugt :) )

Ik heb dus nog niets wireless.. puur nog even alles met draad...

Wie weet raad? Of welke instellingen in waar moet invullen?

Alvast bedankt!!

PROBLEEM OPGELOST!
voor de mensen die dit probleem ook hadden:

Stel bij je netwerkgegevens als ip dit in:

192.168.2.10

de rest spreekt voor zich denk ik. Daarna in je webbrouwser 192.168.2.1 intypen. In de interface daar je chello instellingen invullen. Daarna bij advanced instellingen je chello mac-adres invullen.

Daarna pas de software draaien, daar de gegevens invullen die je ook bij je netwerkgegevens heb ingevuld invullen. Its all done!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 00:28 ]