Ik heb al een search geprobeerd, maar kwam in oude topics ook niet echt dat tegen wat ik zoek.
Het volgende is het geval :
2 systemen allebei Win2k.
Een 'a' en een 'b' adres van @home.
Het 'b' adres is geen enkel probleem, dat loopt als een zonnetje.
Twee weken geleden heb ik een laptop met het 'a' adres gehad, ook geen probleem, maar op die andere win2k machine die er nu aan hangt, zeg maar het 'a' adres kom ik internet niet op.
Ik krijg wel een ip-adres via de dhcp server, de netwerkkaart lijkt ook goed, alleen als ik ping van 'b' naar 'a' krijg ik netjes, computernaam en ip te zien alleen een request time out...
Het lijkt er dus ook niet op alsof men het 'a' adres heeft geblocked.
Iemand enig idee hoe ik nu op de 'a' machine i-net weer aan de gang krijg...
Oh en er hang een hub tussen... Kabels e.d. zijn allemaal oke, alles verwisseld en gechecked...
Het volgende is het geval :
2 systemen allebei Win2k.
Een 'a' en een 'b' adres van @home.
Het 'b' adres is geen enkel probleem, dat loopt als een zonnetje.
Twee weken geleden heb ik een laptop met het 'a' adres gehad, ook geen probleem, maar op die andere win2k machine die er nu aan hangt, zeg maar het 'a' adres kom ik internet niet op.
Ik krijg wel een ip-adres via de dhcp server, de netwerkkaart lijkt ook goed, alleen als ik ping van 'b' naar 'a' krijg ik netjes, computernaam en ip te zien alleen een request time out...
Het lijkt er dus ook niet op alsof men het 'a' adres heeft geblocked.
Iemand enig idee hoe ik nu op de 'a' machine i-net weer aan de gang krijg...
Oh en er hang een hub tussen... Kabels e.d. zijn allemaal oke, alles verwisseld en gechecked...