Live sets downloaden illegaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:34
Lieve adjes :*

De laatste tijd vraag ik me af of het downloaden (en vragen naar) live sets van grote trance feesten illegaal is? :?
De grote feesten krijg je wel te horen op de radio (538 of ID&T) maar ik vergeet ze altijd op te nemen |:(
De meeste live sets worden 1 keer uitgezonden en daarna nooit meer, ze verschijnen ook bijna nooit op cd's want dat ze meestal mega mixes waar ik geen ruk aan vind. :r
Dus de regel dat je steelt om je download gaat niet op want ze worden toch niet commericeel uitgebracht.
Zoek voor mij maar eens een live set van Sensation 2003 (White or Black) op cd, en dan bedoel ik niet de mega mix.
Dus is mijn vraag: Mag ik een topic open als er een groot trance feest is geweest of iemand weet waar ik deze live sets kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Het blijft illegaal aangezien het niet officieel gepubliceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:24
De nummers waaruit de mix bestaat, hebben gewoon copyright op zich. Daarom zit dezelfde copyright ook op een liveset. Of ze op de radio te horen zijn is niet echt relevant, aangezien de radiostations dus wel de rechten betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Niet alleen vanwege het officieel gepubliceerd gebeuren, maar ook omdat het gewoon auteursrechtelijk beschermd werk is, dus copyright. Als je het dus download, ook al is het niet te koop, dan schendt je het copyright dat op die livesets zit.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 01-10 21:37
De nieuwste liedjes die in de winkel liggen komen ook elke dag meerdere keren op de radio en televisie, maar dan nog is het niet legaal om ze te downloaden.
Hetzelfde geldt hierbij, mensen betalen voor zo'n trance feest, televisiezenders betalen ervoor om het uit te zenden, als jij het dan gratis gaat downloaden is dat niet legaal, ondanks dat je het 'gratis' op TV/radio kan volgen en opnemen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Dat zou toch uiteindelijk gewoon een bootleg zijn? Dus als het ware, een stukje muziek hebben op cd of wat dan ook, waarvan de producer/muzikant niet wil dat het zou worden uitgebracht op die manier...
Gewoon illegaal dus lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

dan nog is het niet eens zo relevant of het wel of niet illegaal is, GoT is een discussieforum, en geen uitwisselforum.

Als je dat soort dingetjes zou toestaan (ZELFS als het legaal is), dan wordt het waarschijnlijk wel een kansloos uitwisselplatform (en laat daar nou net genoeg andere bronnen voor zijn...)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
He das nou jammer want er komen een paar mooie feesten aan, en die live sets zijn altijd wel cool.
Maar goed ik weet genoeg.
Hier mag een slotje op :)
LuNaTiC schreef op 01 October 2003 @ 23:05:
dan nog is het niet eens zo relevant of het wel of niet illegaal is, GoT is een discussieforum, en geen uitwisselforum.

Als je dat soort dingetjes zou toestaan (ZELFS als het legaal is), dan wordt het waarschijnlijk wel een kansloos uitwisselplatform (en laat daar nou net genoeg andere bronnen voor zijn...)
Zo had ik er nog helemaal niet overgedacht :) Gooi er maar een dubbel slotje op
Maar toch blijf ik het zonde vinden, er zijn genoeg mensen die express zoeken naar live sets en dan doen ze er niks mee :(
Laat ze dan uitgeven op cd, ze willen altijd toch wat extra geld verdienen ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Loev op 01-10-2003 23:10 . Reden: Er wat bij verzonnen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 16:38

scorpie

Supra Addict

Toevallig, ik wilde er net een topic over openen...
Vraag: je betaalt voor een dance evenement, betaal je dan eigenlijk ook niet voor de muziek die er gedraaid is?
Dus dan mag je de muziek bezitten zoals hij op dat moment te horen was?
(Er zal vast meer achter zitten, maar dit idee had ik)

(Ik wil niet als een zeurder oid overkomen bij niemand, it's just a question)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Je betaald juist voor het moment dat er gedraait wordt, de sfeer er omheen etc....dus het feest, en niet meer....
Ook eigenlijk best wel logisch, betaal je voor je kaartje Misteryland, en dan kijk je hoeveel dj's daar draaien, met weet ik niet hoeveel nummers, en dan indenken dat je die er als het ware "bij krijgt 8)7 "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Ik zal ze (538, ID&T) eens een mailtje sturen of ze die live sets niet beschikbaar kunnen stellen want ze doen er toch niks mee.
Wees gerust ik zal het heeeeeeeeel lief vragen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Loev op 01-10-2003 23:20 . Reden: ik vergeet altijd alles ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je uberhaupt zoiets willen downloaden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 06:17:
Waarom zou je uberhaupt zoiets willen downloaden? :)
Om ze te gaan luisteren? :X |:(

Hij gaat ze niet op CD fikken en dan aan de muur hangen hoor :o

Ik heb hier ook wel wat livesetjes, lekker luisteren hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:18

Basszje

Reisvaap!]

offtopic:
Wellicht dat je iets van je gading vind op 3voor12 . Zij doen ook in livesets van DJ's etc om streaming te luisteren

Maar verder mag het idd niet omdat het gewoon copyrighted is :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
Scorperito schreef op 01 October 2003 @ 23:15:
Toevallig, ik wilde er net een topic over openen...
Vraag: je betaalt voor een dance evenement, betaal je dan eigenlijk ook niet voor de muziek die er gedraaid is?
Dus dan mag je de muziek bezitten zoals hij op dat moment te horen was?
(Er zal vast meer achter zitten, maar dit idee had ik)

(Ik wil niet als een zeurder oid overkomen bij niemand, it's just a question)
hmm, als je naar de bioscoop gaat, en daar een film kijkt, betekent dat toch ook niet dat je die film in je bezit mag hebben (hoewel dat vaak wel het geval is :+ )

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 02:45

Sponge

Serious Game Developer

Overigens, het is en blijft een beetje grijs. Voorbeeldje, In een een set van "exclusively by Nova969", van Paul van Dyk in Cream - Ibiza hoor je bijvoorbeeld iemand de groetjes doen "Thanks to the Trance***** crew" (site waar je de sets kan downen bijv) en ook

"Got a few shoutouts to do, sorry if you're ripping this concert and recording it, but we have to do these things unfortunatly" :)

Dus tsja, ik twijfel er altijd nog over. De boven genoemde "waarom het illegaal is" posts van iedereen zijn ook zeer logisch. En waarom is vroeger in hemelsnaam het casette deck uitgevonden? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sponge op 02-10-2003 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Basszje schreef op 02 October 2003 @ 08:55:
offtopic:
Wellicht dat je iets van je gading vind op 3voor12 . Zij doen ook in livesets van DJ's etc om streaming te luisteren

Maar verder mag het idd niet omdat het gewoon copyrighted is :)
Verder mag het idd niet?????
En waarom mag de VPRO dat dan wel, je kan die live sets wel streamen, maar je mag ze niet kopieren :?

Waarom bieden ze dan In the First place het aan om te streamen, terwijl er programma tuur bestaat om dat dan ook op te nemen? IMO is dat dan ook niet 100% jovel.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, het redenatieniveau zakt weer.. Je kan radio ook opnemen en toch mag je op het forum geen muziek uitwisselen. Harstikke krom man! 8)7

We zijn geen uitwisselforum, simpel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.