[virtuele geluidskaart] channel mapping

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 10:40

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Ik krijg in A&V geen antwoord en omdat mijn probleem gedeeltelijk overlapt met software leg ik het ook aan jullie voor...

Ik heb 2 stereo geluidskaarten. Hier wil ik 1 geluidskaart van maken met 4 kanalen. Dit kan softwarematig door een virtuele geluidskaart te installeren en vervolgens 2 kanalen naar de ene fysieke geluidskaart te mappen en de andere 2 naar de andere.

Weet iemand hier een app voor? Of weet iemand hoe dit heet zodat ik doelgericht kan googlen?

Of weet iemand een andere oplossing?

edit:

Het gaat om WinXP

[ Voor 4% gewijzigd door Jurgle op 01-10-2003 22:34 ]

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Volgens mij is dat niet mogelijk om een aantal redenen:

In het Windows driver model krijgt iedere device een eigen ID. Multichannel directsound programma's gebruiken alleen de output van 1 unieke device ID via DirectX.

Windows driver timings zijn niet tijdkritiek. Er kan dus veel ms tussen device 1 en device 2 zitten. Dit staat een correcte weergave van multichannel sound in de weg. Windows is geen realtime OS.

Is het niet handiger om gewoon die kaarten te verkopen via Vraag en Aanbod en in de Pricewatch een surroundkaartje op te snorren?
offtopic:
Crossposten is niet de bedoeling. Als je denkt dat je topic verkeerd staat kun je een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif TopicReport doen naar de lokale moderators om je topic te laten verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Laten we het maar bij dit topic houden: [rml][ audio] 2x2 kanalen -> 1x4 kanalen[/rml] :)

Dit topic is gesloten.