Accton EN 1207D-TX NIC

Pagina: 1
Acties:

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:32

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Topicstarter
Ik heb deze nic in een win98se bakje gezet, op een Abit-be6. Nu heb ik 2 problemen. Ik heb de hele bios lopen door spitten (award v.4.51PG), maar kom nergens een optie als "Lan-boot" tegen o.i.d. Maar toch zoekt de bios steeds om een boot over deze nic. Hoe kan ik dit uitzetten?
En vervolgens krijg ik geen communicatie met mijn router. De linkleds branden wel, geven keurig allebei een 100mbit verbinding aan. Maar geen dhcp ofzo.
Weet iemand raad?

You iz one special kid!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

om te beginnen moet je alle boot opties uitzetten behalve je HDD0
en natuurlijk ook "boot from other devices"

als dit geen effect heeft, heb je pech (net als ik met mijn 3com nic)
dan probeert ie altijd van het netwerk te booten, en als dat niet kan hoort ie gewoon vanzelf door te gaan met normaal booten.

Misschien dat je op de site van abit (of de site van de maker van de chip op je mobo) een tooltje kan downloaden die de bios van je netwerkkaart aanpast...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Nogges schreef op 01 October 2003 @ 22:30:
Ik heb deze nic in een win98se bakje gezet, op een Abit-be6. Nu heb ik 2 problemen. Ik heb de hele bios lopen door spitten (award v.4.51PG), maar kom nergens een optie als "Lan-boot" tegen o.i.d. Maar toch zoekt de bios steeds om een boot over deze nic. Hoe kan ik dit uitzetten?
En vervolgens krijg ik geen communicatie met mijn router. De linkleds branden wel, geven keurig allebei een 100mbit verbinding aan. Maar geen dhcp ofzo.
Weet iemand raad?
Ik heb dat kaartje ook en ik weet het, het is vrij irri. Ik ben ook al een tijd op zoek naar een oplossing. Ik zal straks even die site doorspitten en kijken of je het dmv een software tool kunt uitzetten. Anders ga ik wel ff mailen naar dat bedrijf ;)

• Nogges

Nogges

Topicstarter
Ok dan, ben ik gelukkig niet enige! ;)

You iz one special kid!

• Nogges

Nogges

Topicstarter
Maar heeft iemand ook een suggestie voor het tweede probleem?

You iz one special kid!

• Nogges

Nogges

Topicstarter
Blijkbaar niet. Ik heb er net een 3com PCI kaart ingedaan, maar nu reboot de pc steeds! :S
Daarna een ISA Intel kaart erin, en geen probleem. Al verschillende PCI poorten geprobeerd. Maar een PCI nic wil blijkbaar niet!

You iz one special kid!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

ik denk dat er dan iets niet goed is met je moederboard (of heel maybe je windows installatie)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Nogges

Nogges

Topicstarter
Windows er stuk of 6 keer opnieuw opgezet, verschillende versies (98, 98se, 2k), alle pci-sloten functioneren met andere kaarten wel goed. De nic kan ik wel op ander moederborden gebruiken. Zal wel aan de combo liggen ofzo, maar goed, dan maar een pc op 10mbit. Ik gebruik hem toch alleen om te gamen via internet, en mijn internet aansluiting werkt ook maar op 10mbit, dus veel verlies ik niet. Helaas pindakaas!

You iz one special kid!

Pagina: 1