Toon posts:

Radeon 9600 PRO -> HYDRAVISION

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
K'heb vandaag m'n Sapphire Radeon 9600 PRO kaartje gekocht \o/ Helemaal happy :D.
Maar goed, ik zag dus HYDRAVISION staan en wist eerst niet wat het was... Toen kwam ik erachter dat ik 2 monitoren kan aansluiten ;p ( VET ! :7 ).

Anyway, dat heb ik dus nu gedaan... M'n hoofd monitor is een 19"... En die andere een 14" ( lol ;p ). Maar het probleem is, dat ik m'n windows op 1600x1200 draai. En ik op m'n 14" monitor dus kan scrollen... Wat ik niet wil.

Ik wil dus dat ik op m'n 14" monitor gewoon 1024x768 beeld heb, wat voor die 14" dus gewoon fullscreen is. Is dit mogelijk ??? K'heb zelf geen flauw idee, misschien is 't wel onmogelijk :D

Specs:
Radeon 9600 PRO 128
Windows XP Prof.
Athlon XP 1500+ OC'd to 1800+ ( +/- 1,5 ghz )
1x 19" monitor
1x 14" monitor

Verwijderd

Topicstarter
En als ik het zelf zo na lees is er geen reet van te snappen ;p

Op die 14" monitor krijg ik dus gewoon 1600x1200 beeld te zien, maar alleen een deel ( 1024x768 )... Waardoor ik dus een gedeelte kan "scrollen" op die 14"

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat kan wel, maar daar moet je dan een bepaald programma voor hebben. Die split het beeld goed. Moet je maar even zoeken in de search/faq. Of je zet die 19" gewoon op minder, dat kan ook. Sowieso zal dit natuurlijk nooit een heel mooi resultaat geven, omdat je dus met 2 - in beeldformaat totaal verschillende - monitoren heb te maken.

offtopic:
Er bestaat zoiets als een edit knop ;)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-08 10:52
Gewoon geen hydravision gebruiken maar de instellingen met de drivers regelen.
Ik heb hier ook een ATI met 2 monitoren en een tv er op aangesloten.
Alledrie draaien ze een andere resolutie, maar gewoon wel beeldvullend.
Daar heb je geen hydravision voor nodig...

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Je kan het als het goed is gewoon in de display properties aan passen. Daar heb hoef je Hydravision niet eens voor geinstalleerd te hebben.

- rechtermuisknop op desktop
- Properties
- Settings
- Je selecteert dan monitor 2 (of 1, afhankelijk van wat je primairy display is)
- Dan zet je de "screen resolution" schuif naar een lagere resolutie
- Apply
- Klaar is 1337_jR

Je kan dus in Windows gewoon 2 monitoren een onafhankelijke resolutie geven.

[ Voor 12% gewijzigd door CJ op 02-10-2003 08:29 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

Topicstarter
CJ... Dat werkt dus niet... Monitor 1 staat op 1600x1200... Monitor 2 op 1024x768.
Maar ik zie op monitor 2 dus ook maar een "1024x768" deel van de 1600x1200 als je begrijpt wat ik bedoel :)

En zetje01... Hoe heb je dat precies gedaan ? Lijkt me echt gaaf om het goed in te kunnen stellen :) Heb ik een standaard mail monitor :D

Verwijderd

je moet je beeldschermresolutie van scherm #1 ook op 1024x768 zetten, hielp bij mij ook(tv-out) dan ben je van dat probleem af.....

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat wil ik dus niet... Ik haat 1024 :) VEEEEEEEL te klein.
Ik weet zelf ook dat als ik ze beide op 1024 zet dat het goed gaat :) Maar k'wil d'r dus 1 op 1600 en 1 op 1024 :>

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
CJ schreef op 02 October 2003 @ 08:29:
Je kan het als het goed is gewoon in de display properties aan passen. Daar heb hoef je Hydravision niet eens voor geinstalleerd te hebben.

- rechtermuisknop op desktop
- Properties
- Settings
- Je selecteert dan monitor 2 (of 1, afhankelijk van wat je primairy display is)
- Dan zet je de "screen resolution" schuif naar een lagere resolutie
- Apply
- Klaar is 1337_jR

Je kan dus in Windows gewoon 2 monitoren een onafhankelijke resolutie geven.
hydravision uitzetten @!!!! en dan doen wat hier staat
hydravision iswel leuk als je dit schermpje daar wilt hebben en dat daar maar gewoon niet zit hier ook @ 2 scherpmjes @radeon }) 9600 pro club 3d ATI _/-\o_

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
is het een 9600 non-pro of wel pro? ik zit erover te denken om der zo ene aan te schaffen, mijn radeon 9000 nonpro begint me behoorlijk mijn strot uit te komen (brakke kaart waarschijnlijk, dus vele crashes en spontane reboots), maar ik gebruik hier nu ook dual-mon
met 21" vga en 19" Vga op de DVI aansluiting (verloopkabel gekocht). is dit kaartje wel iets?

Het programma wat je moet gebruiken is ultramon, werkt perfect! beelden opsplitsen, resolutie aanpassen, wallpaper onafhankelijk instellen enz........

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
[quote]Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 22:00:
K'heb vandaag m'n Sapphire Radeon 9600 PRO kaartje gekocht \o/ Helemaal happy :D.

lees eens of bedoelde je mij ?> ? heb een pro >:) staat er ook bij
9600 pro of n pro zijn zeer goede kaarten
hihi had eerst een 9200SE
zuigen deed ie nu gaat het lekker
Pagina: 1