Ok, ik weet dat hier veel topics over zijn geweest, en ik heb ze heus wel allemaal gelezen, maar ik kon mijn probleem niet oplossen.
Ik heb een 486 die als terminal moet gaat werken. Er zit een ISA NE-2000 compatible kaartje in die het goed deed in DOS.
Ik heb Slackware 9.0 erop geinstalleerd, maar hij detect de kaart niet.
Op internet heb ik de originele tools gevonden van die kaart, daarmee heb ik hem geconfigged en getest. Alle tests waren geslaagd, en hij kon ook data sturen en ontvangen vanuit die test.
Wat ik weet over de kaart:
Op GoT vond ik een hoop soortgelijke topics, en daarbij werden de volgende mogelijke oplossingen gegeven:
of /etc/modules.conf aanpassen naar:
of als dat niet werkte
Nou je raad het al: het hielp allemaal niks. Als ik ifconfig doe zie ik alleen de loopback interface en tijdens het booten word niks gezegt over die kaart.
ISAPNP voert wel een probe uit, maar er worden geen PNP devices gevonden (logisch, kaart is niet PNP voor zover ik weet)
Als het goed is moet ISA worden ondersteund door de standaard kernel die op de CD staat. En ik ga liever geen kernel compilen als dat niet nodig is. De kernel source (k packages) stond namelijk niet op de CD
En als ik dan een kernel moet gaan maken moet ik dus weer een aparte cd gaan fikken enzo > tuurlijk zijn me CD-R's op etc. Dus zijn er nog andere mogelijkheden om die kaart te gebruiken?
Ik heb een 486 die als terminal moet gaat werken. Er zit een ISA NE-2000 compatible kaartje in die het goed deed in DOS.
Ik heb Slackware 9.0 erop geinstalleerd, maar hij detect de kaart niet.
Op internet heb ik de originele tools gevonden van die kaart, daarmee heb ik hem geconfigged en getest. Alle tests waren geslaagd, en hij kon ook data sturen en ontvangen vanuit die test.
Wat ik weet over de kaart:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Chipset = UL0020 (NE-2000 compatible) Mode = NE 2000 I/O = 0x320 IRQ = 5 Media = T/P (twisted pair) Bootrom = disabled Turbo = disabled MAC = 00 00 E8 C9 E8 B9 |
Op GoT vond ik een hoop soortgelijke topics, en daarbij werden de volgende mogelijke oplossingen gegeven:
code:
1
| modprobe -k ne io=0x320 irq=5 |
code:
1
| modprobe ne |
code:
1
| insmod ne |
of /etc/modules.conf aanpassen naar:
code:
1
2
| alias eth0 ne options ne io=0x320,irq=5 |
of als dat niet werkte
code:
1
2
| alias eth0 ne options ne io=0x320 |
Nou je raad het al: het hielp allemaal niks. Als ik ifconfig doe zie ik alleen de loopback interface en tijdens het booten word niks gezegt over die kaart.
ISAPNP voert wel een probe uit, maar er worden geen PNP devices gevonden (logisch, kaart is niet PNP voor zover ik weet)
Als het goed is moet ISA worden ondersteund door de standaard kernel die op de CD staat. En ik ga liever geen kernel compilen als dat niet nodig is. De kernel source (k packages) stond namelijk niet op de CD