Logitech Z-640 v.s. 2-weg Panasonic SA-AK28 5 jaar oud

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:34

GG85

.......

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem: Ik ben van plan een surround set aan te schaffen en wel de Logitech Z-640, ik heb veel positiefe reviews gelezen en de prijs staat me wel aan. Probleem is echter dat ik nu een +-5 jaar oude Panasonic SA-AK28 toren heb met bi-wiring(jaja ;) ) en een ingebouwde sub in beide speakers die een best leuk geluid voortbrengen. Probleem is echter dat ik geen idee heb of de Z-640 (op nvidia soundstorm) wel over een beter geluid beschikt dan dit setje. De panasonic heb ik destijds ongeveer voor 700 gulden gekocht en is dus ongeveer 5 jaar oud. Helaas kan ik geen foto vinden of maken dus alleen de gegevens dan maar:

Versterker (bi-wired)
Impedantie: 6ohm
Speakers high: 40W per kanaal
Speakers low (sub) 100W per kanaal
THD 10% beide kanalen

Speakers:
3-weg systeem
Sub 17cm conustype
Woofer 12cm ,,
Tweeter 6cm ,,

Ik hoop dat jullie je zo een kleine voorstelling kunnen maken omdat er bij mij in de buurt nergens een winkel is aar ik de Z-640 even kan beluisteren. Zelf denk ik dat de Z-640 kwa geluidskwaliteid een vooruitgang zal zijn om maar niet te spreken over het 5.1 effect natuurlijk.

• sebas65
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11-2021
Kwa geluidskwaliteit zal je er niet op vooruit gaan, eerder achteruit. Maar dat logitec setje is natuurlijk weer leuk voor games of een dvdtje mee te kijken.

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Het klinkt allemaal leuk die spec's maar het blijft een mini set van 5 jaar oud. En het lijkt me dat het produceren van speakers nu ook een stuk vooruit is gegaan.
Of misschien kan ik het high gedeelte van de speakers als front boxen gebruiken? Of krijg ik dan problemen ivm. die 6ohm impedantie?

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Als ik zo naar die specs kijk van je panasonic setje vraag ik me echt af waarom dat in hemelsnaam ge bi-wired is! Zelfs de sub heeft nog niet eens een 20CM conus, dat heeft de z680 wel!
Die Panasonic set is best wel heel erg magertjes en komt op mij niet over als een echte hi-fi set. Daarom zal je zeker niet teleurgesteld zijn in de geluidsweergave van de z680.
Je kunt die luidsprekers heel makkelijk aan de muur hangen door de beugels van de satalietjes om te draaien. Ik zou ze dan alleen wel op de kop hangen zodat ze een beetje naar beneden richten inplaats van een beetje naar boven.
Ik heb dit destijds met een z560 setje gedaan, en dat klonk prima.
Je moet alleen wel de frontjes van de satalietjes afhalen want die dempen de hoge tonen een beetje. En dan zien ze er btw ook veel stoerder uit met die aluminium cone in het midden :)

Als ik de set moet vergelijken met van die kleine home-theatre setjes van sony enzo, dan klinkt dit zeker beter, en die hebben vaak nog geeneens een eigen decoder aan boord.

[ Voor 10% gewijzigd door BruT@LysT op 02-10-2003 08:09 ]

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Dat bi-wired anap ik zelf ook nie echt helemaal. Is het ook mogenlijk om de frontjes tegen een muur te hangen waar ik nu recht tegenaankijk? Dus eigenlijk aan de achterkant van de frontjes de muur?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-08 16:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga ernaar luisteren, dit is met geen mogelijkheid te zeggen. Waarschijnlijk klinkt je miniset beter en heeft zo'n subje wat meer laag...

FF logisch blijven denken, een pc speakerset van 70 euro of een stereo installatie met echte speakers van 700 euro... gih, welke zou mooier klinken? 8)7. Ik snap niet hoe je erbij komt dat die PC speakers beter zouden klinken hoor, maar ga er maar van uit dat dat niet zo is... Met de "tips" zoals "er zit niet eens een 20cm woofer in" schiet je niets op, er bestaan hele mooie speakers van 1000en euro's waar "ook niet eens" 20cm speakers inzitten :z.

[ Voor 37% gewijzigd door JvS op 02-10-2003 09:51 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.