Toon posts:

Red hat 9.0 op laptop toshiba 230cx??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OI

Ik heb een vraagje nou vraagje... Hou krijg ik redhat 9.0 op mijn laptop toshiba 230cx??
bij mijn Toshiba 230cx zit een externe cd-rom speler van panasonic KXL-D740 4 speed.

De CD-rom speler werkt wel in windows98 maar zodra ik de laptop opstart kan die niet van cd booten.
In het bios staat aangeven dat hij van cd moet booten maar omdat, die de cd speler niet ziet gebeurt dat niet.

Heb een keer geprobeert win 2000 er op te zetten maar dit lukte ook niet omdat, ik hier een speciale disk voor moest aanmaken met de drivers er op van de cd-rom speler. :(

Maar nu wil ik redhat er op installen Hoe krijg ik dat voor elkaar??? via netwerk?? maar hoe?? Zou iemand mijn op het goede pad kunnen brengen zodat ik hier verder mee kan gaan...

bvd Bo

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:31
Ook een bootdisk maken?

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

je kan gewoon met een dos bootdisk booten en dan naar de cd gaan en dan ( hmz namen van de dirs ff kwijt ) naar dus utils gaan en daar staat iets als autoboot.bat open die en de setup boot

Verwijderd

Toshiba 230cx ,is dat niet een P 133MMX?

Denk dat je jezelf een plezier doet door een iets minder nieuwe distro te kiezen (tenzij je geen X installeert, en alles op de prompt wil gaan doen).

Verwijderd

Topicstarter
Toshiba 230cx P 166MMX met 81mb sdram dus dat is genoeg,

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 16:59:
Toshiba 230cx P 166MMX met 81mb sdram dus dat is genoeg,
Oh?

Volgens mij is het absolute minimum voor Red Hat installaties al een tijdje 128 MB (en 256 recommended). Dit gaat echt niet lekker werken, en grafisch al helemaal niet.

Textmode install kan wel, eventueel...

[ Voor 6% gewijzigd door Wilke op 02-10-2003 17:10 ]

Verwijderd

Neem anders RedHat 7.0 dat draait wel goed op een 166 met 81 mb :D (Tenminste bij mij op een p133 met 64mb draait het goed (ook in X))

Verwijderd

Topicstarter
OKe maak verder niet uit we raken off topic, heb het al getest op me desktop me vmware met 64 mb ram en werkte perfect met een grafice interface.

Dus enige sugesties??

Verwijderd

Topicstarter
Eventueel via het netwerk installeren is dat een optie??
Maar dan moet ik wel de commands en opstart disk moeten hebben...... iemand :)

Er zit een usb 1.1 netwerk kaart in van dynalink

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 08:54

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Zie http://www.bootdisk.com :7
Daar zit er vast wel 1 bij waarmee je kan booten.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kunt het allemaal prima hierin vinden:
http://www.redhat.com/doc...L-9-Manual/install-guide/

Dat was in een paar klikjes te vinden......... :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

**kuch**

Als je RedHat Linux wilt installeren van een netwerk (HTTP of FTP, dat maakt niet uit), dan moet je niet bij bootdisk.com naar een bootflop op zoek gaan natuurlijk. Op de installatie cd van redHat staan in de directory /images een aantal disk-images waarmee je je machine kunt booten om een netwerkinstall te doen.
Pagina: 1