Abit NF7-S 2.0 vervormde lage en hoge tonen

Pagina: 1
Acties:

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-08 15:00
Ik heb een abit NF7-S 2.0, ik gebruik dus de onboard sound, maar bij een nummer (of spel) met veel bas of hoge geluiden vervormd het geluid, het klinkt als speakers die te hard staan (is niet zo) en het niet aankunnen.

Ik heb een
Athlon 2000+
2x 256 mb ram
120 gb en 40 gb maxtor hd
Ati Radeon 9800 np
Windows XP pro met service pack 1
De nieuwste nvidia drivers (voor mobo)
Het nieuwste bios

Niks in het control panel haalt iets uit. Iemand enig idee?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onboard of niet, een geluidschip is en blijft een geluidschip :)
Processors, Mobo's & Geheugen > Audio, Video & HiFi Forum

Dat staat zelfs ook in het 'Welkom' gedeelte van de PMG FAQ beschreven.

• stlgamer
Oops spijt me, sorry ik zal hem wat nauwkeuriger doorlezen.

Verwijderd

Wat voor speakers gebruik je precies?

• stlgamer
Nooit problemen mee gehad, maar 2 wega 45 watters, het loopt via mn versterker, maar koptelefoon is ook onzuiver. En ik weet zeker dat kabels goed zijn en niet te hard staat, want ze deden het op mn vorige geluidskaart (soundblaster 512 pci) errug goed.

Verwijderd

Als je +- 300 euro uitgeeft aan een videokaart. Waarom dan geen 124 euro voor een goede geluidskaart? ( ;) M-audio revolution)

Onboard sound staat niet bekend om z'n goede geluidskwaliteit.

• stlgamer
Soundstorm schijnt erg goed geluid te geven....

Verwijderd

stlgamer schreef op 02 October 2003 @ 21:28:
Soundstorm schijnt erg goed geluid te geven....
Moah ik was er niet kapot van, die zooi bewerkt het geluid. Zet hem maar eens op 5.1 of 2.1.... Je krijgt in ieder geval veel galm voor je geld. (ik luister muziek altijd in stereo maar ik heb er dan maar weinig vertrouwen nog in)

Heb ook de Abit NF7-S :)

• stlgamer
Hmm ok, kheb zelf ook altijd in stereo, maar ik heb niet zon zin om een geluidskaart te kopen. Hij zou het gewoon zonder vervorming moeten doen....maar anders moet ik maar een 'echte' geluidskaart kopen :(

Verwijderd

stlgamer schreef op 02 October 2003 @ 22:12:
Hmm ok, kheb zelf ook altijd in stereo, maar ik heb niet zon zin om een geluidskaart te kopen. Hij zou het gewoon zonder vervorming moeten doen....maar anders moet ik maar een 'echte' geluidskaart kopen :(
Mooie audigy voldoet, ik ben er in ieder geval erg blij mee omdat hij icm digitaal bracket tegelijk 6 kanaals analoog en digitaal aan te sluiten is :) Met games vind ik hem nog steeds onverslaanbaar, alleen het analoge geluid is ietwat doffer dan mijn Hoontech digital Iphone XG, maar dat hoor je op een stel pcspeakers toch niet :)

• stlgamer
Kzit zelf dus niet op pc speakers, kheb alles op me versterker zitten en op een paar kwaliteitsboxen :). Geluid was al met een soundblaster 512 pci zeer goed te pruimen, dus zon soundstorm zou moeten voldoen, alleen die hoge en lage tonen zijn shit :(.

edit:
Nevermind Media player opnieuw geinstalleerd en al het geluid is weer goed, misschien een corrupt bestandje ofzo, kraakhelder nu :), goed genoeg voor mij :)

[ Voor 26% gewijzigd door stlgamer op 02-10-2003 22:24 ]

Verwijderd

stlgamer schreef op 02 October 2003 @ 22:20:
Kzit zelf dus niet op pc speakers, kheb alles op me versterker zitten en op een paar kwaliteitsboxen :). Geluid was al met een soundblaster 512 pci zeer goed te pruimen, dus zon soundstorm zou moeten voldoen, alleen die hoge en lage tonen zijn shit :(.

edit:
Nevermind Media player opnieuw geinstalleerd en al het geluid is weer goed, misschien een corrupt bestandje ofzo, kraakhelder nu :), goed genoeg voor mij :)
Als je echt kwaliteit wilt: gebruik foobar

Foobar werkt niet altijd even makkelijk maar het geluid is echt super. Als je even puur muziek wilt luisteren is hij echt onverslaanbaar.

Voor muziek tijdens het surfen enzo gebruik ik Winamp met de MAD plugin. Die is wel lekker makkelijk, redelijk goede kwaliteit. Maar voor echt even muziek luisteren is Foobar onverslaanbaar met name omdat je een goede set hebt.

• stlgamer
Ok erg bedankt ga ik zeker ff probere, maar zo he die soundstorm is een verbetering op me ouwe soundblaster :).
En dat foobar klinkt zeker lekker, ga ff wat spelen met de instellingen, erg bedankt! En nu ga ik slape moet weer vroeg op ;).
Pagina: 1