Toon posts:

[asp?] Lijst bestanden van server op website vertonen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik wil bepaalde directories vanaf mijn ftp-server als links weergeven op mijn website. Die pagina beveilig ik dan, zodat je daar alleen op kunt komen met een user/pass. Ik wil dan dat ik bestanden naar een bepaalde folder upload en dat die dan automatisch als links op de betreffende pagina worden weergegeven. Ik kan helaas geen rechten geven aan directories op de server, anders was het allemaal een stuk makkelijker.

Hoe ik dit het beste aanpakken? De server ondersteund ASP, maar helaas geen PHP en CGI.

Dit alles is trouwens als vervanging voor een ASP upload script, ik blijf namelijk problemen houden met het upload/downloaden van grote bestanden...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 20:35 ]

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

http://www.w3schools.com/asp/coll_files.asp

<%
dim fs,fo,x
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set fo=fs.GetFolder("c:\test\")
for each x in fo.files
'Print the name of all files in the test folder
Response.write(x.Name & "<br />")
nextset fo=nothing
set fs=nothing
%>Output:

test_adv.txt
guestbook.txt
links.txt
links2.txt
textads.txt
textfile.txt
offtopic:
Doet me een beetje denken aan een script request hoor...

[ Voor 92% gewijzigd door CmdrKeen op 01-10-2003 20:38 ]

Bloed, zweet & koffie

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je kan heel erg lui zijn, en NTFS rechten op de folder zetten en directory browsing aanzetten.

Wil je dat niet, en een nette layout behouden, dan zal je of met het FSO aan de gang moeten, of de bestanden in een database moeten opslaan.

Wat is er mis met ASP tov PHP? :? Beiden kunnen in principe hetzelfde.
Dit alles is trouwens als vervanging voor een ASP upload script, ik blijf namelijk problemen houden met het upload/downloaden van grote bestanden...
Daar zou ik ook een 3rd party upload component voor nemen, ipv zelf aan de slag te gaan met vbscript wat uploaden.

[ Voor 39% gewijzigd door gorgi_19 op 01-10-2003 20:38 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Wat je het beste kunt doen is een equivalent van Apache's
code:
1
Options +Indexes
aanzetten op de webserver.

Maar begrijp ik goed dat dat niet kan? Als dat niet kan moet je een index.asp'tje neerzetten die de huidige directory opent, alle bestanden afloopt en voor elk bestand een <li><a href="./bestand">bestand</a></li> of iets van dien aard uitpoept.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• gorgi_19

gorgi_19

drm schreef op 01 oktober 2003 @ 20:38:
Maar begrijp ik goed dat dat niet kan? Als dat niet kan moet je een index.asp'tje neerzetten die de huidige directory opent, alle bestanden afloopt en voor elk bestand een <li><a href="./bestand">bestand</a></li> of iets van dien aard uitpoept.
Kleine aanvulling op drm: bij sommige hosters, zoals geloof ik Brinkster, staat het FSO uit en werkt deze methodiek niet. :)

[ Voor 17% gewijzigd door gorgi_19 op 01-10-2003 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
<%
dim fs,fo,x
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set fo=fs.GetFolder("c:\test\")
for each x in fo.files
'Print the name of all files in the test folder
Response.write(x.Name & "<br />")
nextset fo=nothing
set fs=nothing
%>

Dit kan wel, maar dan moet ik bij GetFolder toch nog mij hele ftp-adres met user/login invullen, anders vindt ie dan toch nooit?

En nee, ik kan inderdaad niets aan de server instellen. Ik kan alleen files uploaden/downloaden, meer niet :(

• gorgi_19

gorgi_19

Met een beetje geluk werkt http://www.asp101.com/samples/http.asp

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Dit kan wel, maar dan moet ik bij GetFolder toch nog mij hele ftp-adres met user/login invullen, anders vindt ie dan toch nooit?
Euhm, kan je niet gewoon naar de 'huidige' directory verwijzen :?

code:
1
fs.GetFolder ( "." )

of zeg ik nou iets geks :?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nu met PhysicalPath = Server.Mappath("./Folder") gedaan. Dat werkt!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 20:54:
Dat is niet waar, GetFolder werkt serverside en maakt gebruik van de IUSR / IWAM, die gebruiker moet rechten hebben op de betreffende map dan kan je in principe alles weergeven...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Ik weet niet of je het zelf maken van een script leuk vind, zoniet kan je, zoals ik heb, Filemanager 6.3h op je server installeren! Dit is een beveiligde, soort van Windows Verkenner, onder ASP geprogrammeerd. Zéér simpel te installeren en geheel webbased met Zip/Unzip/Upload/Download/Encryption/Mail/Editor etc. etc.

Je kan het downloaden op http://www.iisworks.com/fileman/

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Pagina: 1