Geen geluid bij DTS

Pagina: 1
Acties:

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik heb mij dvdspeler via een coax-kabel aangesloten staan op mijn receiver.
Wanneer ik in een film nu de DTS track kies krijg ik echter geen geluid uit mijn luidsprekers! Dit heeft het wel altijd gedaan.

Ik heb de instellingen van mijn dvdspeler al nagelopen en voor audio-output staat deze op stream/pcm (dit zou volgens de handleiding moeten). De receiver staat op digital auto.

Het vreemde is echter, dat het DTS lampje wel oplicht op de receiver!

Heeft iemand een idee voor me waar ik nog naar kan kijken? Ik heb net de dvd van de Eagles aangeschaft en wou daar graag van genieten :P

edit:
Zojuist mijn pc digitaal aangesloten op de receiver en weer geprobeerd een dvd met DTS af te spelen. Ook nu gaat wel het lampje branden dat hij DTS binnenkrijgt, maar er komt geen geluid uit de luidsprekers :?
Wanneer ik in PowerDVD omschakel naar het andere geluidsspoor doet hij het weer prima.

[ Voor 21% gewijzigd door Blamm op 01-10-2003 21:42 ]

Verwijderd

ooops

receiver fucked up ???

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-03 20:29
Weet je zeker dat stream/pcm goed is? Mijn DVD-speler (een Hiteker HE-1800) moet op "raw" staan.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 23:16:
ooops

receiver fucked up ???
mja laat ik hopen van niet..
Mr Magic schreef op 01 October 2003 @ 23:50:
Weet je zeker dat stream/pcm goed is? Mijn DVD-speler (een Hiteker HE-1800) moet op "raw" staan.
ja dit staat expliciet in de handleiding. Maar ik heb het ook als ik via de pc afspeel, dus ik betwijfel of het aan de dvdspeler ligt ;)

Verwijderd

Komt denk ik omdat je coax gebruikt probeer eens een optisch kabeltje want volgens mij kan er geen dts geluid door een coax kabel!.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 12:00:
Komt denk ik omdat je coax gebruikt probeer eens een optisch kabeltje want volgens mij kan er geen dts geluid door een coax kabel!.
sorry dat ik het zeg, maar... das onzin
Zoals ik al zei heeft hij het ook gewoon gedaan

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Heb je niet je receiver op dolby digital decoding staan ofzo, ipv auto select?

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
ACM schreef op 02 October 2003 @ 12:40:
Heb je niet je receiver op dolby digital decoding staan ofzo, ipv auto select?
Ik kan hem op 3 standen zetten, Analog, Digital auto en Digital DTS
In alledrie de modi geeft hij geen geluid (logisch bij de eerste trouwens wanneer er dts doorkomt)

Verwijderd

Hmm weird, de receiver ziet wel dat het DTS is.
Maar geeft geen geluid, dus hij
of decodeerd niet,
of decodeerd wel maar gooit het niet naar de eindtrappen.

In het laatste geval gaat er iets mis tussen het decoderen en het geven van herrie.
In stereo doet hij het dus wel goed, en AC3 als ik je verhaal goed begrijp.

Je zou hem eens uit kunnen zetten voor 1 uur, dat geeft hem wel een redelijke RESET.
Maar hier heb ik weinig hoop in dat het dat is.
Je kan daarnaast, de receiver ff open trekken en alle bandkabels reseaten in de voetjes
en andere connectors eens bekijken.

Als je niet zo in electronika zit zou ik het opgeven en laten repareren.
Eventueel eerst naar een vriend/vriendin gaan en eens kijken of het op een andere
DVD wel werkt.
Maar ik vrees dat je receiver niet meer lekker is.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
tnx voor je antwoord :)

Ik heb de receiver al uitgehad maar dat haalde niets uit.
DD5.1 werkt wel gewoon, dus ik had zelf inderdaad het idee dat het aan de decoder ligt.

Morgen ga ik nog eens uitgebreid alle instellingen aflopen.. eens kijken of het daar toch aan ligt. En anders kijken of er nog garantie op te krijgen is :) (hij is 1,5 jaar oud)

Ik heb wel iets kaas gegeten van elektronica, maar wil hem niet open maken omdat ik dan misschien problemen krijg met eventuele garantie ;)

• Vulcan750
  • Laatst online: 12:54
Hij hoort het wel te doen... Ik ga ervan uit dat je het over "Hell freezes over" hebt. Ik heb deze dvd ook, mooi concert!
Misschien een domme vraag, maar als je de dvd net opstart, krijg je (kort) een menuutje waar je voor DTS geluid kan kiezen of niet. Als je dan voor DTS hebt gekozen, dan MOET je DTS geluid hebben (en mooi!!!), zoniet, dan vrees ik dat je reciever naar de dokter moet... (8>
(en dat verhaaltje dat via coax geen dts zou worden weergegeven is ab-so-lu-te onzin!)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik heb hem toch maar even open gehad heel voorzichtig.. en bij het deel waar het digitale signaal binnenkomt zit een chip met het dts logo erop. Hier lijkt echter niets mis mee te zijn (ik had verwacht dat hij geblakerd zou zijn ofzo :P)
Verder ook geen verbrande componenten of zekeringen.
Er zat maar een jaar garantie op trouwens, en heb hem 1,5 jaar nu :(

Ik laat hem een nachtje met de stekker eruit staan nu, mocht hij het morgen nog niet doen dan stuur ik een mailtje naar JVC toe :)

tnx voor alle hulp tot nu toe! :)
Pagina: 1