Toon posts:

SCSI bus hangt

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik blijf doormodderen met m'n scsi troep maar ok komt ie: :)

Ik heb dus een Adaptec 29160 met 4 U160 hd's (1 IBM, 3 quantums) en een plex 40x

1ste probleem is al dat als ik in de scsi config m'n hd's als 160 zet dat ie 1 quantum niet herkent bij een reset (wel als ik de pc aanzet)
zet ik alle hd's op 80 herkent ie ze wel allemaal, ook na een reset (vaag!)

2e probleem is dat soms de hele pc hangt en hij de hele tijd die plex bestookt met requests (dat ding blijft op en af spinnen)
die hele PC hangt dan, scsi ledje brand continu en pc hangt.

naar mijn weten is alles goed geterminated (laatste device in chain) plus daarachter nog een LVD terminator
kabel is een LVD kabel die uit een Asus P2B-DS komt (u2w)

wat kan in godsnaam de oorzaak hier van zijn? :'(

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Aan ieder uit einde van een kabel mag / moet slechrs 1 terminator hangen. Bij een u2w zit deze meestal aan de kabel, de devices aan de kabel mogen dab niet getermineerd zijn. Voor je plex zorg datb deze aan het eind van de kabel zit en geterminateerd is. Is je 50 polige kabel niet te lang ?.

Do as I say, don't do as I do.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Hmmz...ik heb hier een adaptec 2910 met Yamaha8424S en Ultraplex40 er aan hangen. Ook ik heb last van het herkennen van een SCSI -device (in mijn geval de recorder) bij het resetten van de poeter. Bij een verse start heb ik nergens last van. De terminator zit voor zover ik me kan herinneren op de brander. Een bijzonder irritant probleem, maar wat is de oplossing???

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Is die brander scsi of u-scsi ?.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Blz -46- UltraPleX40max :)
Afsluiting ("Termination").
U hebt een terminator nodig als uw Ultraplex 40max cd-rom drive het enige op uw computer aangesloten scsi-randapparaat is. Gebruik alleen een terminator als u met meerdere scsi-randapparaten werkt en de cd-rom-drive het laatst aangesloten randapparaat op uw computer is. Alleen voor het laatste scsi-randapparaat in deze serie moet de terminator op ON worden gezet. Als er andere scsi-apparaten in serie zijn aangesloten na uw Ultraplex 40max cd-rom-drive, dient u de terminator van de cd-rom-drive in te stellen op OFF. Als reeds een extern scsi-randapparaat is aangesloten en u wilt uw Ultraplex 40max cd-rom-drive intern installeren, dient u de terminator van deze laatste op de scsi-kaart op OFF te zetten. De terminators van het interne scsi-randapparaat en het laatste externe randapparaat dienen op ON te worden gezet.

Greetz,

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, ik zal het es proberen want wat ik al zei die LVD kabel is en via het laatste device en via een losse terminator getermineerd. en die Plex is de enigste op de 50 pins kabel, en die is ook getermineerd via jumpertje.

Verwijderd

Ik had exact hetzelfde probleem met mijn adaptec 2940u2w met 3 hd schijven van quantum
mijn plex 40 werd ook steeds bestookt.
quantum en adaptec wisten het ook niet
op advies van kennis een nieuwe interne SCSI-kabel aangeschaft ondanks dat er niets verkeerd aan huidige kabel te zien was. Toch draait alles nu perfect, steekt dus allemaal heel nauw.
(zat een met 8 aansluitingen in, nu een met 5

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Een Adaptec 29160 doet aan "Auto-termination"

Mijn Config :

Controller : Adaptec 29160 (ID7)
Disk 1 : Quantum Atlas 10K 36.4 (U160 ID0)
Disk 2 : Fujitsu iets 10K 18.4 (U160 ID1)
Disk 3 : Quantum Atlas IV 7200 18.4 (U160 ID2)
CD-Rom : Plex 12/10/32S U-SCSI (20 MB ID5)
Tape : Digital TZ9 SCSI (10 MB ID6)

De Disken zitten aan een LVD kabel, met op de laatste positie een actieve Terminator, (Is _verplicht_ bij LVD !) en de disken zelf geen Termination.

De Plex hangt op de U-SCSI bus, samen met de TZ9 (DDS2) die wordt door de Adaptec kaart automatisch geterminate.

Adpatec BIOS is 2.57.2. Nergens last van.

De Adaptec roept _zelf_ als er iets over-terminated of onder-terminated is.

Bijvoorbeeld : "UW Bus has insufficient Termination"

Aangezien jouw Adaptec schijnbaar niets ropet op het moment dat hij de SCSI-bus initialiseert, (lijstje van gevonden devices) zit het met jouw Termination wel goed.

Wat gebeurt er als je de PLex ontkoppelt ?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

hoe lang is je 50 polige kabel
Pagina: 1