[AMD Athlon 2600+] Proc te warm?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 00:26

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Topicstarter
Even mijn specs:

GEH Midi-Tower WT-PS03 350W
MB Abit AT7 Max 2 socket a raid
CPU AMD Athlon XP 2600+/333 Mhz
CPU Cooler Artic Super SIlent Pro
RAM 512 MB DDR PC2700 Infineon
Radeon 9000 Pro 128MB DDR

Mijn moederbord is 2 maanden geleden doorgefikt en vervangen door de leverancier en gisteren terugbezorgt.

Als mijn cpu stressed is dus tijden MOHAA, C&C Generals, word de proc richting 70 graden (67) en nu ben ik dus bang dat me mobo zo weer door gaat fikken.
Mijn leverancier (Gistron) zegt dat een Athlon makkelijk die warmte moet kunnen hebben. Maar ik heb geen zin om weer mijn PC maandenlang kwijt te zijn.

Moet hier extra cooling bij of niet? Ik heb geen (extra) casefans.
En is het risicovol om te CPU te stressen op dit moment?

Computer Specs

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
De max van je proc ligt rond de 80/85 graden (is af te lezen van de corecode) maar dat zegt niet dat je daar tegenaanmoet gaan zitten natuurlijk, alles behalve dat. Op hoeveel graden liep hij op je oude bordje dan? En misschien handig om eens een andere cooler te proberen ja. Heb je wel goed koelpasta gebruikt of heeft Gistron dat voor je gedaan?

Verwijderd

Het kan wel aangeraden zijn om 2 casefans te installeren. Vooraan beneden eentje die zuigt (koude lucht bevindt zich beneden namelijk) en achteraan boven die de warme lucht uit je kast blaast. Is een goede basisopstelling en haalt mijn CPU temp toch met 8 graden naar beneden.

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 00:26

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Topicstarter
Dit is hetzelfde bord en die liep dus op evenveel en die is toen de verwarming aanstond (begin dit jaar Februari) zo heet geworden en me mobo is doorgefikt.

Ik heb de cooler + coolpasta van Gistron.

Computer Specs

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
1) Haal comp weg van verwarming
2) Installeer minstens 1 casefan... liefst 2 of zelfs 3 (2 voor intake/outtake en 1 voor de luchtcirculatie)

:)

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Airflow geeft geen gigantische boost aan je temp hoor. Ik zou gaan voor een betere, dan maar iets luidruchtigere koeler. Tevens gelijk Artic Silver 3 bestellen en even je systeem van een betere koeler voorzien. Tenzij je natuurlijk die stilte wilt behouden EN goed koelen, dan omet je aan de waterkoeling maar denk niet dat dat een optie is. Its you choise.

Luidruchtiger en langere levensduur van je investering (proc/mobo)
Stil en kans dat je proc/mobo weer deze winter sterft.

Natuurlijk zoiezo je kast bij die verwarming weghalen zoals oli4100 zei.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Die cooler die je nu hebt, is gewoon een slechte. Het is een vrij klein Alu blokje, ik geloof wel dat ie een koperen core heeft, en dat met een fan die ook niet heel erg sterk is op een toch vrij warme cpu. Tja nogal logisch he. Ik zou een andere cpu cooler nemen. Je moet alleen een (of meerdere) casefans installeren als de temperatuur in de kast te hoog wordt. Deze zou ik onder de 38 houden. En natuurlijk ook die verwarming uitzetten lol 8)

[ Voor 7% gewijzigd door kutkip op 01-10-2003 21:03 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gandalf, je zit al zo lang op GoT, dan moet je toch wel weten dat het de bedoeling is om éérst o.a. de subforum-FAQ door te nemen eer je een topic opent? Kijk eens in de PMG FAQ onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?" :)

Verder raad ik je aan om de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) nog eens goed door te nemen om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.