Paralelle floppydrive aan desktop

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Bij mijn laptop (Acer TM312t) zat een paralelle floppydrive. Als ik deze aan de porot hang wordt deze gewoon herkend. Ook voor booten.

Nu is vanmiddag de drive van onze P166 gesneuveld. Deze is nog van een pre-usb tijdperk. Eens in de maand moet m'n moeder wat op floppy zetten, via een programma, dus netwerkschijf is geen optie. Zou ik daarvoor deze externe drive voor kunnen gebruiken?

De search levert meer 'waar kan ik kopen'

Is dit een apparaat wat universeel is (kan als floppydrive onder win2k worden herkend), of slechts op laptops met speciale biosen

Het gaat om een "3.5" Micro flexible disk drive (3-Mode)" van Mitsubishi

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50

w0w

Hm ik denk niet dat het werkt, maar waarom probeer je het niet even uit?

• Juicy
  • Laatst online: 07:26
Zou er maar heel voorzichtig mee zijn en niet zo maar eventjes op die andere pc aansluiten. Kans is groot dat je je parallelle poort opblaast. Je kunt beter voor een paar euro een nieuw floppydrive kopen.

-

Verwijderd

Misschien een interne? Wordt ook geheid herkend...

Verwijderd

Juicy schreef op 01 October 2003 @ 19:27:
Zou er maar heel voorzichtig mee zijn en niet zo maar eventjes op die andere pc aansluiten. Kans is groot dat je je parallelle poort opblaast. Je kunt beter voor een paar euro een nieuw floppydrive kopen.
Ik zie niet echt in waarom je de parallelle poort op zou blazen, dan had de laptop het immers ook niet lang overleefd. Zover ik weet zijn er geen grote verschillen tussen de poorten.

Maar wat al gezegd is, probeer het gewoon even, dan weet je snel genoeg of het werkt. En anders, wat kost een floppy drive tegenwoordig nog? ;)

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 19:34:
[...]
Ik zie niet echt in waarom je de parallelle poort op zou blazen, dan had de laptop het immers ook niet lang overleefd. Zover ik weet zijn er geen grote verschillen tussen de poorten.

Maar wat al gezegd is, probeer het gewoon even, dan weet je snel genoeg of het werkt. En anders, wat kost een floppy drive tegenwoordig nog? ;)
Kortsluiting kan heel naar zijn... En laptop kan ervoor gebouwd zijn...

Op het moment kan ik het niet proberen, pc is leeg. Morgen draait er pas weer win2k op

Verwijderd

WieMie schreef op 01 October 2003 @ 19:39:
[...]

Kortsluiting kan heel naar zijn... En laptop kan ervoor gebouwd zijn...

Op het moment kan ik het niet proberen, pc is leeg. Morgen draait er pas weer win2k op
ik heb werkelijk de meest vreselijke dingen met m'n printerpoort uitgehaald,en geloof me, dat ding krijg je niet stuk.
Zet wel in het bios de onboard fdd controller uit, als ie niet werkt probeer dan in 'standard cmos setup' "Floppy mode 3 support" aan te zetten op drive A

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50

w0w

Je kunt toch ook zonder OS kijken of je floppydrive het doet? Of zie ik dit verkeerd :?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

sommige notebook fabrikanten hebben soms wel een losse driver voor dergelijke floppy drivers. kwam er iig laatst eentje tegen bij compaq en dell. maar kheb niet mee geexperimenteerd op een desktop pc.
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 19:48:
[...]
"Floppy mode 3 support" aan te zetten op drive A
dat is voor japanse 1,2Mb flops, waarom zou dat hiermee werken?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

PipoDeClown schreef op 01 October 2003 @ 19:58:
sommige notebook fabrikanten hebben soms wel een losse driver voor dergelijke floppy drivers. kwam er iig laatst eentje tegen bij compaq en dell. maar kheb niet mee geexperimenteerd op een desktop pc.

[...]

dat is voor japanse 1,2Mb flops, waarom zou dat hiermee werken?
geen idee, ik had een floppydrive gekregen van iemand en die werkte alleen met mode 3 aan, geen idee wat voor floppydrive het verder was :?
Hij is inmiddels overleden, voedingsstekker op z'n kop erin vond ie niet fijn

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Conclusie het werkt dus niet :( Zowel niet vanuit het BIOS als onder 2000. Wordt gewoon niets gevonden.
Pagina: 1