[audio] 2x2 kanalen -> 1x4 kanalen

Pagina: 1
Acties:

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-12 19:00

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Ik heb twee stereo geluidskaarten en wil daar (evt. softwarematig) één 4 kanaals geluidskaart van maken (WinXP). Weet iemand hier een app voor of weet iemand hoe dit heet zodat ik doeltreffend kan googlen?

Gr,
Jurgen

[ Voor 5% gewijzigd door Jurgle op 01-10-2003 21:22 ]

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Dus... misschien ben ik niet duidelijk genoeg...

Ik heb 2 stereo geluidskaarten. Hier wil ik 1 geluidskaart van maken met 4 kanalen. Dit kan softwarematig door een virtuele geluidskaart te installeren en vervolgens 2 kanalen naar de ene fysieke geluidskaart te mappen en de andere 2 naar de andere.

Weet iemand hier een app voor? Of weet iemand hoe dit heet zodat ik doelgericht kan googlen?

Of weet iemand een andere oplossing?

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12 22:10

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Goede vraag maar je hoeft een bericht niet na 3 uur al te kicken ;) Dat mag pas na 24 uur :X

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Volgens mij is dat niet mogelijk om een aantal redenen:

In het Windows driver model krijgt iedere device een eigen ID. Multichannel directsound programma's gebruiken alleen de output van 1 unieke device ID via DirectX.

Windows driver timings zijn niet tijdkritiek. Er kan dus veel ms tussen device 1 en device 2 zitten. Dit staat een correcte weergave van multichannel sound in de weg. Windows is geen realtime OS.

Is het niet handiger om gewoon die kaarten te verkopen via Vraag en Aanbod en in de Pricewatch een surroundkaartje op te snorren?

offtopic:
Crossposten is niet de bedoeling. Als je denkt dat je topic verkeerd staat kun je een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif TopicReport doen naar de lokale moderators om je topic te laten verplaatsen.

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 01 October 2003 @ 22:41:
Goede vraag maar je hoeft een bericht niet na 3 uur al te kicken ;) Dat mag pas na 24 uur :X
Ok sorry... :X
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 22:55:
Volgens mij is dat niet mogelijk om een aantal redenen:

* SNIP *

Is het niet handiger om gewoon die kaarten te verkopen via Vraag en Aanbod en in de Pricewatch een surroundkaartje op te snorren?
Ik heb al wel een app gevonden, 'Total Recorder', maar die kan maar naar 1 soundcard mappen. Het kan dus zeer zeker wel.

Wat betref de vertraging: dat maakt niet uit. Het programma dat het geluid gaat gebruiken houdt rekening met verschillende latencies per kanaal, het kan alleen niet overweg met meerdere geluidskaarten... daarom zoek ik toch zo'n app.

Waarom geen surround:
Het betreft een laptop, moet wel een beetje mobiel blijven, en dat is de Creative Audigy niet echt. Bovendien vindt ik die te duur. Ik heb nu de Creative MP3+ gekocht. Het dus een interne card en USB creative...

[ Voor 21% gewijzigd door Jurgle op 01-10-2003 23:24 ]