Toon posts:

Bootable cd

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude laptop van compac staan (LTE 5280 @120mhz) en deze heeft een externe cd rom en floppy drive.. ik kan dus maar 1 tegelijk gebruiken.

Nou heb ik mn hele c geformateerd en dos geinstalleerd. daarna gestart met een win95 opstartdiskette en op t moment dat ie de cd-rom drivers wilt gaan installeren kapt ie hiermee omdat mn cd rom speler er niet in zit..

Zou ik een win95 opstartCD kunnen gebruiken en hier mijn pc mee op kunnen starten, waardoor hij deze drivers wel kan installeren? of vind hij deze cd dan niet?

greetz typhoon

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Is een installatie over netwerk misschien niet iets?

Enig wat je nodig hebt is een boot diskette met TCP/IP support (www.bootdisk.com) en een PC waarop je je windows cd kunt sharen :)

Heb mijn laptop ook op die manier geinstalleerd (kapotte cdrom drive).

[ Voor 17% gewijzigd door InZane op 01-10-2003 19:02 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Als jouw laptop de optie heeft om vanaf cd te booten (staat in je bios) dan kun je gewoon windows installeren door vanaf je windows cdrom op te starten. Elke windows cdrom is bootable (origineel dan). Mocht dat niet het geval zijn bij jou dan heb je een slechte 'backup'.

Dan zou je altijd nog zelf een bootable cdrom kunnen maken. Op www.bootdisk.com staat precies beschreven hoe dat moet.

De vraag over booten via een windows cd is al meerdere keren gevraagt, dit geldt ook voor het maken van een bootable cdrom. Beide antwoorden zijn prima te vinden door even te zoeken (GoT of google). Mijn verzoek is dan ook even wat zoekactie's te plegen, dan kom je er prima uit :)

Succes... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Dit topic is gesloten.