Toon posts:

Geheugen verwijderd > geen internet-LAN meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie schets.

PC1: mijn pc
P3 550mhz
2*128mb

PC2: mijn vader
P1 166mhz
2*8mb

PC1 > PC2
gedeelde internet verbinding (via PC1)
bestanden delen
printen delen

Nu het probleem:
Ik wilde uitproberen of PC2 sneller zou worden met meer intern geheugen. Dus ik haal 1 geheugen bank leeg. Plaats deze 128mb in PC2. PC2 werd een heel stuk sneller! Mooi. Maar toch ik het internet op wilde, ging dat niet meer...?

Ook PC1 met nu nog maar 128mb, kreeg een soort fout. Namelijk: Het logo van McAfee was blauw na het opstarten van de pc i.p.v. de normale rode kleur.

Alles weer is de orginele stand teruggezet, en alles was weer goed..

Nu mijn vraag:
Mag je geen geheugen banken leegmaken zonder instellingen te wijzigen?
Hoe kan ik dit oplossen?
Als ik een extra 128mb bij koop, en deze in PC2 zet. Werkt het dan wel?

Alvast bedankt,

Greetings

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Dat is wel opmerkelijk zeg.. :/

Probeer is alleen bank 1 met een reepje. Kijk of het dan wel doet. Want het zou nix uitmaken of je een reepje eruit haalt of niet. tenzij je het deed toen de pc nog aanstond. :P

dikzak

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
Wat voor OS staat er op PC1?
Doet de internetverbinding het wel met maar 128mb?
Krijg je waarschuwingen in het configuratiepanel als er maar 128mb in zit?
En wat is de foutmelding van McAffee?

Beetje meer info graag :)

Lijkt me nl. gezeur van McAffee, het zomaar toevoegen of verwijderen van geheugen mag in princpipe totaal geen invloed hebben op het wel / niet werken van software.

lijkt me niet echt iets voor PMG btw, meer WOS of SA IMHO ;)

[ Voor 66% gewijzigd door FragFrog op 01-10-2003 20:34 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Dan denk ik dat of het geheugen niet goed is of het mobo het geheugen niet ondersteund. Kijk eens op http://www.memtest86.com/

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat voor configuratie is de PC2 van je pa? Pas op met de Intel TX chipset van het moederbord met geheugen boven de 64MB. Over de PC1 is het raar maar waarschijnelijk heb je daar in bank 1 ander geheugen zitten met misschien PC66 of PC100 en dat kan bank 2 wel aan PC100 maar niet je bank 1. Over je LAN verbinding zou je wat meer info moeten geven wat voor NIC je erin hebt zitten. Realtek schijnt af en toe een probleem chipset te zijn. Je kan beter een router pakken en dat is veel betrouwbaarder denk ik.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
PC1 = XP, geen directe foutmelding bij McAfee. maar wel offline "beveiliging". Met 128mb werkt alles verder goed op deze pc.

PC2 = win98, alles werkt goed en veel sneller met de extra 128mb, behalve de internet verbinding. (zelfs bestanden overzetten lukt wel met dezelfde kabel)

Volgens mij ligt de fout bij McAfee, ik begrijp alleen de link "software > geheugen" niet.

Ik ga het nog eens proberen en dan McAfee eraf gooien....

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Simpel, XP minimaal met 128 MB, maar als je wel eens iets wil doen, en dat wil je waarschijnlijk wel, moet je eigenlijk toch wel minstens 256 MB hebben. Zelfs dan is 512 MB nog meer aan te raden. Dus ik zou die 128 in PC1 laten zitten en er een reepje voor PC2 bijkopen.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik denk overigens dat PC2 nu 2x8mb aan simms erin heeft zitten, en je die 128 erbij? geplaatst hebt? Als je weer 128mb in pc2 wilt plaatsen, haal dan die 2x8mb _eruit_. Je moet verschillende geheugensoorten NIET mixen, want dan gaat je 3,3V SD-Ram op 5V lopen, en dan gaat vanzelf het geheugen dood en als het tegen zit de hele pc, dus mocht je het er weer bij plaatsen, haal die 2x8 er dan uit (met w98 op een 166mhz merk je ook echt geen verschil tussen 128 of 144mb)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb nog nooit een 8MB 168pins 5V SDR reepje gezien :) Ik denk dan ook dat het gewoon 8MB FPM/EDO betreft. Deze kun je wel mixen, edoch het is inderdaad niet aanbevelenswaardig. Je hebt dan wel meer geheugenbandbreedte (=sneller in dit geval), maar de snelheid van de SDR wordt afgeremd door de aanwezigheid van FPM/EDO :)
Maar toch ik het internet op wilde, ging dat niet meer...?
Trek die 8MB reepjes eruit en kijk het eens aan :)
Het logo van McAfee was blauw na het opstarten van de pc i.p.v. de normale rode kleur
En hoe zijn de andere kleuren? Is deze PC voorzien van een onboard videokaart? Zo ja, hoeveel mag deze lenen van de beschikbare geheugen?

Tot slot nog even een tip: wees compleet in jouw hardwarespecs. Alleen maar de merk/type CPU en slechts de hoeveelheid geheugen vermelden kan echt niet op GoT.

Verwijderd

Topicstarter
McAfee was het probleem!

Ik heb precies dezelfde stappen ondernomen + McAfee verwijderd.

En nu werkt alles naar wens. Nu alleen nog 256mb P133 bijkopen voor PC1.
Pagina: 1