xp3000 + overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Hallo ik heb onderlaats een msi kt4v mobo met een amd 3000 xp gekocht die loopt standaart op de 2193 mhz en is rond de 55 graden als ik aant het gamen ben met standart cooling.

Nu wil ik deze graag een beetje opfucken, ik heb al geprobeert de multieplier omhoog te halen naar 15 maar dit leverde dus op dat me pc helemaal niks meer dee zelf cmos ressetten werkte niet pas toen ik allees eruit had gehaalt en er weer ingezet werkte de boel weer. Ik neem aan dat me cpu multierlocked is.

Ik zal graag wat info willen hoe ik dit het beste kan aanpakken aangezien ik erg aant zweten ben geweest toen die het tijdelijk begaf :P ik ben bereid een nieuwe cooling te kopen als het nodig is en als het mogelijk is wil ik graag de multieplier zien te unlocken.

suggesties ? : :7

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
De CPU is dan aan ze limiet. Dus je hebt hem te ver geOC.
Je kunt proberen om de FSB in stappen omhoog te zetten.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• evilpin0
en tot hoeveel graden kan ik me cpu het beste laten worden?

en met fsb omhoog te gooien kom ik mishien maar 100 mhz verder ik zat meer te denken aan 300/400 mhz :P

[ Voor 48% gewijzigd door evilpin0 op 01-10-2003 18:55 ]

Verwijderd

evilpin0 schreef op 01 October 2003 @ 18:51:
Hallo ik heb onderlaats een msi kt4v mobo met een amd 3000 xp gekocht die loopt standaart op de 2193 mhz en is rond de 55 graden als ik aant het gamen ben met standart cooling.

Nu wil ik deze graag een beetje opfucken, ik heb al geprobeert de multieplier omhoog te halen naar 15 maar dit leverde dus op dat me pc helemaal niks meer dee zelf cmos ressetten werkte niet pas toen ik allees eruit had gehaalt en er weer ingezet werkte de boel weer. Ik neem aan dat me cpu multierlocked is.

Ik zal graag wat info willen hoe ik dit het beste kan aanpakken aangezien ik erg aant zweten ben geweest toen die het tijdelijk begaf :P ik ben bereid een nieuwe cooling te kopen als het nodig is en als het mogelijk is wil ik graag de multieplier zien te unlocken.

suggesties ? : :7
zet je fsb in stapjes omhoog ( begin met 2 mhz extra ofzo ) dus niet ineens van 133 of 166 naar 200. Rustig doen en tussendoor testen want nu al 55 C is nie best

• evilpin0
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 18:55:
[...]

zet je fsb in stapjes omhoog ( begin met 2 mhz extra ofzo ) dus niet ineens van 133 of 166 naar 200. Rustig doen en tussendoor testen want nu al 55 C is nie best
hij is 55 als ik aan gamen ben :P veel hoger als dat komt die niet

Verwijderd

ik denk dat je eigen uitspraak hier wellicht het best van pas komt: "pfff nubs"

Je bent het beste geholpen met het doorlezen van de FAQs en wat eigen onderzoek. Daarbij vind je alle info die je nodig hebt! succes

• evilpin0
ben nu inderdaad wat aant lezen erover maar heb er niet zoveel verstand van dus dacht dat mishien iemand het simpel kon vertellen, en mishien wel de juiste clock snelheiden kon geven

Verwijderd

Geen enkele CPU is gelijk dus niemand kan je een "juiste clock snelheid" geven, het is gewoon een kwestie van proberen. Zoals DeeP_7894 al zei gewoon de FSB met kleine stapje verhogen zolang ie maar stabiel blijft. Wil je hem dan nog hoger krijgen denk dan eraan om een betere koeler te kopen zodat je hem stabieler kan laten lopen op een hogere FSB met hogere core voltage.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
ten 1e kan je op een kt400 chipset niet je multiplier omhoog doen omdat deze nog niet unlocked is, dat gebeurt alleen standaard op een nforce 2 mobo, je kan het natuurlijk wel zelf unlocken.

en gewoon inderdaad met stapjes van 2 verhogen, zelf heb ik ook een msi, maar daar kom ik niet verder dan 136 fsb ipv 133.

je moet maar ff kijken
suc6

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit behoort tot overclocking basics. Kijk eens in de FAQ van het juiste subforum om de OC'ing basics te leren: Die-Hard Overclocking & Cooling :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.