[XP]tekst zoeken in .Z files

Pagina: 1
Acties:

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Topicstarter
Ik heb hier een flinke lading (10000) gecomprimeerde files met naam r*sf.ent.Z. Deze bevatten allemaal een tekst bestand met de naam r*sf.ent. Deze files vallen in twee categorien die zich onderscheiden door de aanwezigheid van de tekst "#REMARK" in de file. Is er een snelle manier om die files te doorzoeken.

Ik heb een stel van de files gedecomprimeerd met gzip en daarna met de zoekoptie van windowsXP doorzocht: "bestanden met de tekst .."
Dit werkte echter niet. Ik kreeg geen hits terwijl die files er toch echt wel zijn.

Iemand een idee?

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

De standaard XP search zoekt niet in ongeregistreerde bestanden (zoals een .ent dus blijkbaar). Zoek ff in de MS KB, daar staat wel een artikeltje over hoe je extra filetypes kunt laten doorzoeken.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• rtgo

rtgo

Lemmus Lemmus

Topicstarter
Ik heb de file al laten registreren als een tekst bestand. *.ent Content Type text/plain; PerceivedType text.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

gebruik eventjes Windowscommander
(www.ghisler.com)
(kan zijn dat het al Total Commander is geworden ondertussen)

soit
ALT-F7 Will do the trick!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

code:
1
findstr
in een command prompt kan het (kan je ook makkelijker verwerken, de output). je zou ook cygwin eens kunnen installeren en dan met grep/zcat aan de slag kunnen.

• rtgo

rtgo

Lemmus Lemmus

Topicstarter
Dank jullie voor de tips. Het werkt nu in ieder geval voor ongecomprimeerde files.

Pagina: 1