[BeoS / Mandrake 9.2 / XP] bootprobleem

Pagina: 1
Acties:

• DaWit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:18
Ik had tot voor kort op 1 hd Linux (Mandrake 9.2) en WinXP draaien. Nu wilde ik BeoS eens proberen. Dit heb ik op een aparte hd gezet (deze hd heeft de naam MP3). Wanneer ik nu mijn computer opstart, krijg ik een aantal mogelijkheden in een (erg lelijk) bootscherm van BeOS:

Untitles NTFS Volume (wanneer ik deze selecteer start'ie XP op)

ext2 untitled (wanneer ik deze selecteer zegt'ie Boot sector signature not found)

BeoS (wanneer ik deze selecteer zegt'ie Error loading OS; press any key to reboot)

ext2 untitled (wanneer ik deze selecteer zegt'ie Boot sector signature not found)

MP3 (wanneer ik deze selecteer start'ie BeoS)

M.a.w. het lukt me niet meer om Mandrake te starten. Kan ik dit in BeoS verhelpen (ik ben een n00p op BeoS-gebied) of kan dit in XP?

[ Voor 11% gewijzigd door DaWit op 01-10-2003 18:29 ]

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Je hebt dus de bootmanager van BeOS geinstalleerd. Die heeft de vorige bootmanager vervangen (waarschijnlijk LILO of GRUB). Daardoor start nu je Mandrake niet meer.

Zo te zien is de BeOS-bootmanager een beetje in de war (zowel een vermelding BeOS als MP3).

Kun je niet een bootdisk van Mandrake gebruiken en je MBR herstellen?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.