Toon posts:

Asus P4C800 deluxe maakte een beetje kortsluiting met kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van heeft een mobo liggen, een Asus P4c800 Deluxe. Een tijdje terug startte de pc bij hem niet meer op. Niks aan de hand op zich, pc terug gebracht naar de verkoper en hun zeiden dat de kast een beetje kortsluiting maakte met het mobo. (die Asus). Hij heeft een nieuwe gekregen en die ouwe nog steeds liggen. Ik wil precies dat mobo nemen en hij wil hem kwijt. Alleen ik wil hem wel eerst testen. Alleen mijn vraag is nu als ik hem ga testen met een P4 CPU, is dat niet schadelijk voor de CPU. Zo ja, dan probeer ik het geneens anders vindt ik het zonde van mijn CPU.

Verwijderd

Als de kortsluiting verholpen is kunnen er alleen nog componenten kapot zijn. Als dat in het voltage-regelcircuit is kun je de CPU opblazen.

Verwijderd

Topicstarter
Zit nou echt te twijfelen of ik het zal proberen. Scheelt namelijk wel een hoop geld als hij gewoon normaal werk. :p

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 19:13

mvds

Totally awesome!

Je kan ook het moederbord gewoon even aansluiten op een voeding, en dan de PC aan proberen te zetten. Geen CPU en mem erin dus.... Het mobo zou dan moeten gaan piepen omdat ie een CPU en mem mist. Als ie dat doet dan kan je er vanuit gaan dat het voedingcircuit nog wel ok is, geeft ie niks, of een steekvlam, dat is het denk ik een enkeltje vuilnisbak. :)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beetje offtopic maar hoe kan je nou van een winkel een nieuw exemplaar krijgen ZONDER de oude in te leveren? Dan ga ik daar ook voortaan heen namelijk. (mooi 2 halen 1 betalen geval)

Ontopic: Je neemt een risico en dat kan je alleen zelf bepalen of je dat durft.

{signature}

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 19:13

mvds

Totally awesome!

Voutloos schreef op 03 October 2003 @ 10:02:
Beetje offtopic maar hoe kan je nou van een winkel een nieuw exemplaar krijgen ZONDER de oude in te leveren? Dan ga ik daar ook voortaan heen namelijk. (mooi 2 halen 1 betalen geval)

Ontopic: Je neemt een risico en dat kan je alleen zelf bepalen of je dat durft.
Even lezen, hij had dus de defecte ingeleverd bij de verkoper. Die heeft dus het probleem geconstateerd.... Het is dus niet zo dat ie alleen maar hoefde te zeggen dat ie kapot was.

• Voutloos
  • Niet online
obsidian schreef op 03 October 2003 @ 10:15:
[...]

Even lezen, hij had dus de defecte ingeleverd bij de verkoper. Die heeft dus het probleem geconstateerd.... Het is dus niet zo dat ie alleen maar hoefde te zeggen dat ie kapot was.
Ja, maar dan nog moet die verkoper meestal iets RMA sturen... denk je dat die verkoper nu het geld van zijn 2e bordje krijgt. Dat bedoel ik. En zoals hier, het probleem is geconstateerd, en toch wil TS iets proberen. Als dat lukt heeft hij toch 2 werkenden terwijl er maar 1 betaald is.

{signature}

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:48

sphere

Debian abuser

obsidian schreef op 03 October 2003 @ 08:50:
Je kan ook het moederbord gewoon even aansluiten op een voeding, en dan de PC aan proberen te zetten. Geen CPU en mem erin dus.... Het mobo zou dan moeten gaan piepen omdat ie een CPU en mem mist. Als ie dat doet dan kan je er vanuit gaan dat het voedingcircuit nog wel ok is, geeft ie niks, of een steekvlam, dat is het denk ik een enkeltje vuilnisbak. :)
Ik dacht dat moederborden het helemaal niet prettig vonden om zonder iets aan de voeding gehangen te worden. Heb wel eens gehoord van iemand dat zijn moederbord zo was doorgefikt. Beetje opmerkelijk verhaal, want ik zie niet echt hoe dit zou kunnen, maar "better safe than sorry"

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Voutloos
  • Niet online
sphere2 schreef op 03 October 2003 @ 10:24:
[...]

Ik dacht dat moederborden het helemaal niet prettig vonden om zonder iets aan de voeding gehangen te worden. Heb wel eens gehoord van iemand dat zijn moederbord zo was doorgefikt. Beetje opmerkelijk verhaal, want ik zie niet echt hoe dit zou kunnen, maar "better safe than sorry"
Nee, hoor dit kan best. En verder is het mobo toch al afgeschreven, dus give it a try.

En het mobo was gratis. Ik blijf volhouden.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het moederbord gekregen van die vriend en ga hem vanavond testen. Alleen ik vraag me nu af of ik een paar veiligheidsmaatregelen moet nemen om bv te voorkomen dat de groep eruit knalt. Want daar heb ik geen zin in.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:00
BP,

Niet zo bang, een voeding is ook gezekerd en een keer een groep er uit is ook geen ramp. Zet hem even op een andere groep als je PC die absoluut niet uit mag.

Reken er maar op dat er niets stuk gaat maar dat er ook geen moederbord maar zo weer gerepareerd is.. :Y)

Als je echt bang bent voor het opbazen van je CPU dan koop je een ranzige goedkope Celeron 2000 (die je daarna vast wel weer kan doorverkopen) Stop er tevens zo min mogelijk mem in klaar.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga hem testen zonder met zo min mogelijk rotzooi erin. Dus alleen voeding en moederbord en een CD-ROM (die toch niet kan lezen). Gooi alles in mijn oude kast een dus ik hoop dat het gaat werken

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 18:27:
Een vriend van heeft een mobo liggen, een Asus P4c800 Deluxe. Een tijdje terug startte de pc bij hem niet meer op. Niks aan de hand op zich, pc terug gebracht naar de verkoper en hun zeiden dat de kast een beetje kortsluiting maakte met het mobo. (die Asus). Hij heeft een nieuwe gekregen en die ouwe nog steeds liggen. Ik wil precies dat mobo nemen en hij wil hem kwijt. Alleen ik wil hem wel eerst testen. Alleen mijn vraag is nu als ik hem ga testen met een P4 CPU, is dat niet schadelijk voor de CPU. Zo ja, dan probeer ik het geneens anders vindt ik het zonde van mijn CPU.
Als je vriends CPU nog heel was daarna... zal die van jou ook wel heel blijven...
Maar het is toch duidelijk dat het oude mobo defect is... wat zou je gaan testen dan... niet echt slim... |:(

Verwijderd

Topicstarter
MaxxBass schreef op 08 oktober 2003 @ 16:12:
[...]

Als je vriends CPU nog heel was daarna... zal die van jou ook wel heel blijven...
Maar het is toch duidelijk dat het oude mobo defect is... wat zou je gaan testen dan... niet echt slim... |:(
Het leuke is dat ik vandaag van hem gehoord heb is dat toen hij aan het testen was het niet werkte en bij de leverancier wel. Dus het valt te proberen. Niet geschoten is altijd mis.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het moederbord gekregen en getest. Gelukkig geen kortsluiting maar hij start wel op alleen hij geeft piepjes. Bij die vriend gaf hij 1 piepje en bij de leverancier 4. Weet niet wat ik verkeerd heb gedaan. Misschien moet ik er wel een hdd aanhangen voor de spanning????

• Voutloos
  • Niet online
Hdd is niet nodig. Dan had je al sowieso beeld moeten hebben. (en geen piepjes)

{signature}

Verwijderd

[google=bios beep boot post]
[search=bios piep opstarten post]

Verwijderd

Topicstarter
Na de HCC dagen heb ik een cpu en geheugen gekocht. Ik wilde het toch nog proberen met de onderdelen erop. Na de montage, zette ik hem aan en hij deed het gewoon. Echt maf. Maar ja ik draai nu al een paar weken op een gratis moederbord :)

Verwijderd

vaag verhaal, de verkoper is gwoon vergeten de bord rma te nemen of erger.....

Verwijderd

Haal een AMD ipv die Intel de Athlon 64 3000+ heeft een geweldige prijs/prestatie verhouding.

Dus het zou zelfs dom zijn om in die prijsklasse niet naar een Athlon 64 3000+ te kijken.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 11:02:
Haal een AMD ipv die Intel de Athlon 64 3000+ heeft een geweldige prijs/prestatie verhouding.

Dus het zou zelfs dom zijn om in die prijsklasse niet naar een Athlon 64 3000+ te kijken.
Het is niet de bedoeling een AMD/Intel war te starten. Als je een P4 bord goedkoop kan krijgen ga je niet denken aan een AMD 64, omdat die simpelweg niet past :+

* FastBunny zag over het hoofd dat TS het al werkend had :+

Tip aan topicstarter als je je cpu op zou blazen... gewoon terug naar de winkel en tja cpu doet t niet.... bordje wegflikkeren en een ander bordje kopen :) Eventueel met een goedkoper Celly 2.7 ofzo (is in de test wel iets langzamer dan een P4 2.4 maar wel goedkoper)

[ Voor 4% gewijzigd door FastBunny op 27-12-2003 11:10 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het. Dit was ook de reden waarom ik een intel heb gehaald en geen AMD omdat het mobo gewoon goedkoop is.

Volgens die vriend van mij zeiden ze dat het moederbord kortsluiting maakte met de kast. En dat daarom het moederbord niet werkte. Ik denk dat ze hem gewoon een tweede werkend moederbord per ongeluk hebben gegeven.

@fastbunny: Dat dacht ik ook. Gewoon proberen. CPU niet doen, even omruilen. En ik heb het geluk gehad dat hij het doet. :D

Verwijderd

je zou stom zijn als je nee zegt....

werkt het niet, dan stuur JIJ het RMA, en krijg je een nieuwe!

lache toch?
Pagina: 1