Toon posts:

Maxtor Atlas IV terminator nodig met ASC 19160?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Nu heb ik net een de Maxtor 10K IV binnen. Ik heb daarnaast een adaptec asc 19160 controller.

Mijn broer en Alternate.nl zeggen dat dit gewoon zonder terminator kan worden aangesloten. De kabel is een 68 pins u160 zonder terminator erop.

wie weet of deze opstelling gaat werken ? en heb ik nu wel of geen terminator kastje nodig aan het eind van de kabel? want ik zie ook de jumper TERMPWR op de HD zitten zodat de HD als term kan dienen, maar das volgens mij niet een terminator of wel?

Dus wie weet of dit gaat werken of niet?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 18:32 ]

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 21:28

JHMvP

Veritas logica est

Werkt prima.

Terminator is NIET nodig.
Wél moet de TERMPWR gejumperd zijn.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
NEE niet DOEN! :)

Die jumper is niet voor terminatie op de schijf, de meeste LVD devices hebben geen onboard terminatie meer, je MOET een terminator gebruiken. PUNT.

(die jumper is er voor, voor de laatste device op de bus om te zorgen dat er genoeg power over de hele bus is, dus geen onboard termination. wat men ook zegt, terminator er aan...)

[ Voor 36% gewijzigd door maratropa op 01-10-2003 19:08 ]

specs

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:12
* P5ycho steunt gladiool, alleen 50pins apparaten hebben nog vaak onboard termination.
zorg ook dat de terminatie op het eind van de kabel zit, en meteen daarna een device. de afstand tussen die device en de controller is verder niet boeiend (max 12 meter desnoods) de controller heeft wel onboard terminatie, dit betekent dat de controller de laatste connector aan de andere kant van de kabel moet hebben. (je kunt zelfs 2 terminators gebruiken en de controller ergens in het midden hangen als je wilt, als dat de setup vergemakkelijkt. Vaak blijkt dit onnodig in de praktijk)

[ Voor 19% gewijzigd door P5ycho op 01-10-2003 20:47 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-03 16:12
Je moet idd een (dure) LVD terminator erop gooien, tesamen met de juiste LVD kabel.
En idd, gladiool en P5ycho zeggen het prima: LVD/UW en hoger: Losse terminator, 50-pins kan via het laatste device intern getermineerd worden.

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Onzin, onzin, onzin! :(

Hier draait een W2K-server perfect met een Adaptec 19160 (alles standaard ingesteld, dus ook "autotermination" aan en "domain validation" uit) een LVD kabel en een U160 Seagate met jumper op Termination.

Misschien dat je inderdaad alles aktief moet terminaten als je een 12 meter kabel gebruikt. En natuurlijk wanneer je een device gebruikt dat niet intern terminaten kan.

En een 50-pins device op een 68-pins kabel is al helemaal uit den boze als er ook nog een 68-pins device aan hangt. 50-pins en 68-pins apparaten mogen NIET op dezelfde kabel (werkt wellicht wel maar zal niet best performen)! Gebruik dan een 2e SCSI-kaartje of hang die 50-pins apparaten aan een ander SCSI-kanaal.

Verwijderd

je LVD kabel niet terminaten kán werken, maar het is echt wel om problemen vragen...

• maratropa
  • Niet online
ja psies, het kan werken, maar volgens mij zijn er weinig mensen die het risico nemen, met reden.

JHMvP, heb je wel eens gemeten of de performance goed is, ensynced ie op 160 etc? want je hebt best eens kans dat er veel meer signaal distortie is dan nodig is.

specs

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@JHMvP: Meer kans dat je op single ended draait dan op LVD als je device termination gebruikt.
Ook kun je best wide en narrow devices aan een scsi chain hangen , als je maar
een 68-50 pins converter hebt met termination voor de "high byte"

Overigens is u160 leuk , maar voor een enkele disk is het overkill. Je kunt dus misschien
best wel op single ended (40MB/s) ultra wide gaan draaien , dan kun je misschien
termination op de disk gebruiken, (TERMPWR is termination power, maar dat is dus nog geen termination)
of een goedkopere SE terminator gebruiken

[ Voor 3% gewijzigd door u_nix_we_all op 02-10-2003 11:14 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Sorry heren,
Theoretisch kloppen de meeste van jullie verhalen wel maar IN DE PRAKTIJK werkt mijn Adaptec 19160 icm. LVD-kabel icm. één intern geterminate HD out-of-the-box op 160Mb. Dit is dus géén mening maar een vaststelling. :)

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ja , klopt ook helemaal met het verhaal. Maar als de TS geen termination op zijn drive aan kan zetten
is het leuk voor je, maar weinig relevant en de TS is er niet mee geholpen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15
Bottom line voor de TS is dus dat ie een lvd/se terminator zal moeten aanschaffen ;)

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Al een tijdje niks gehoord van TS.
Laat hem maar uitsluitsel geven.

• maratropa
  • Niet online
JHMvP, wat voor HD is dat, welk type? Want als het goed is zit er helemaal geen termination op zo'n schijf, maar dus een termpower jumper die dat dus niet is. Maar dan nog kan het inderdaad werken, al zou ik wel eens willen zien of ie er trager van word door signaal verlies.

specs

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

HD-type moet ik nog even nazoeken (zit nu op m'n werk) maar de kaart rapporteert gewoon 160 terwijl ik hem ook wel eens op 10, 20 en 40 heb zien staan bij het testen van andere SCSI-apparaten moest testen. Systeem performt verder ook prima maar omdat de host/HD combinatie een beetje overkill is voor mijn P3/800-systeempje zal ik uiteraard niet dezelfde benchmarks halen als de GoTters met P4/3200-bakken.

Maar ik was erg te spreken over het hoge IDE-gehalte :o van de installatie; kaartje/kabeltje/HDtje zonder enige configuratie/aanpassing/toevoeging in systeem prakken, W2k installeren en vervolgens een snel en stabiel servertje! Okay, ik had bij installatie een diskettetje nodig met de 19160-drivers voor W2k maar da's hier niet relevant.

Oh ja, er staat me ook nog iets van bij dat ik een paar maanden na installatie de host-BIOS heb vernieuwd.

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

JHMvP schreef op 02 October 2003 @ 01:24:Hier draait een W2K-server perfect met een Adaptec 19160 (alles standaard ingesteld, dus ook "autotermination" aan en "domain validation" uit) een LVD kabel en een U160 Seagate met jumper op Termination.
.
offtopic:
krijg je hem wel onder windows server draaien. Volgens mij (en ook volgens Adaptec) is de 1960 model ondersteunt geen server OS, enkel voor workstation/ desktop

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Adaptec 19160 draait hier op W2K-server, no-prob.

Verwijderd

active term. altijd doen, wel TS goedkoop een kabel met active term. er op moet i mij gewoon eff mailen.

voor de mensen die geen active term. gebruiken zal ik wel eens een atto of hddtach willen zien.

• maratropa
  • Niet online
Ja psies, ik heb wel eens diagrammen gezien van verschillende scsi kabels etc, en er zit dus een groot verschil in omdat shielding etc erg belangrijk is, en bij het afwezig zijn van een terminator krijg je veel meer ruis in je signaal.

specs

Verwijderd

K'heb 4 U160 scsi schijven op een LVD kabel zitten, met een actieve terminator op't eind. als ik die eraf haal loopt ie compleet in de soep..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat ik dus nu zeker weet door ook het lezen van allerlei manuals .... LVD ofwel SNELL apparaten MOETEN een ACTIVE terminator hebben. Het werkt wel zonder maar is zeker niet te raden :) tnx allemaal
Pagina: 1