Toon posts:

Meer dan 60 hz op tv via tv-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dat mogelijk meer dan 60hz op de tv via tv-out op videokaart?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Detecteerd je tv out niet automatisch op hoeveel hertz je tv werkt ?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 12:25

Acid_Burn

uhuh

Hier in nederland werkt je TV gewoon op 50hz hoor (PAL). In Amerika gebruiken ze 60hz (NTSC). Waarom zou je meer willen?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:47
Hmmm ok, daar had ik ook nog wel opgekomen maar hoe zit dat met een 100hz breedbeeld tv? :o

Verwijderd

Topicstarter
de tv out van mijn video kaart gebruik ik
bij nview zie je 1 en 2
1 is monitor
2 is tv
in de eigenshappen daarin 1 of 2 kun je dat aanvinken
in 1 staat tie op 1024 x 768 85 hz
in 2 staat tie op 1024 ook maar op 60 kan niet hogeraanvinken de vak is grijs niet aanklikbaar
dus kan ik met een app de hogerdan 60 bijvoorbeeld op 75 of 85 of 800x600 100 hz tv is ook 100 hz breedbeeld autoformaat zooi
snapppen jullie het?
kan dat hoger ?

Verwijderd

een 100Hz tv berekent zelf de tussenliggende verversingen bij en maakt dus net als alle andere in NL gebruik van een 50Hz pal signaal. Dit kan niet hoger omdat geen enkele normale TV in staat is signalen met andere verversing dan 50Hz (of bij ntsc 60) te laten zien.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Hmmm ok, daar had ik ook nog wel opgekomen maar hoe zit dat met een 100hz breedbeeld tv?
Een 100hz tv krijgt ook een 50hz signaal binnen, maar geeft elk beeldje tweemaal weer.
(Er komt elke 0,02 seconden 1 beeldje binnen, terwijl de tv 0,01 seconden nodig heeft om een beeldje weer te geven).
Daardoor 'lijkt' het alsof het beeld 100hz is.

Je tv-out support voor zover ik weet alleen PAL en NTSC (dus 50 en 60hz), zoals gezegd.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
mmm ok

Verwijderd

Ik denk dat je er op duid dat je tv-out kwaliteit crappy is zoals bij de meeste kaarten,
das een kwestie van de juiste kaart zoeken op 95% van de kaarten is het idd bagger.

Verwijderd

Topicstarter
WAS EEN GOEDE KAART DAN MET TV OUT ECHT CRISP CLEAR
LETTERTYPE EN ALLES ENZO

Verwijderd

Ik heb een Club3d radeon 9700 non pro

Zijn die goed voor Tv out?

en bij een breedbeeld t.v. kan de tv dan niet via de computer 100 hz binnen krijgen?
Of wel en dat hij dan weer 2x het zelfde plaatje laat zien?

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Is er niet zonder dikke portemenee, mijn epia geeft vb de kleuren erg rood weer en kan hem niet zo instellen zonder de andere kleuren te verneuken.
Ati heeft een goede naam op dat gebied, maar de kleuren halen het nog steeds niet bij een monitor(en zullen dat ook niet doen)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 10:58

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 20:57:
WAS EEN GOEDE KAART DAN MET TV OUT ECHT CRISP CLEAR
LETTERTYPE EN ALLES ENZO
Die is er niet. Waarom niet? Omdat je TV niet beter kan weergeven. De resolutie van een TV is gewoon erg laag, vandaar.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
RGB mod uitvoeren op je tv-out? scheelt een hoop qua kwaliteit als je gescheiden kleurkanalen gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
HE DAT HEB IK OOIT ES GELEZEN ERGENS
HOE KLAAR JE DIE RGB MOD
HMM DUS GEEN 800X600 100HZ OF 1024 X 768 75HZ OP TV
HET IS DUS ALTIJD 640X480 800X600 1024X768 OP 60HZ STANDAARD NIKS AAN TE VERANDEREN IN DE INSTELLINGEN VOOR JE TVOUT DUS

• DaRoot
  • Laatst online: 16-08 10:58

DaRoot

Some say...

Doe je CAPS-LOCK eens uit...
Nee, een TV is altijd 25 beeldjes per seconde, weergegeven op 50 Hz of 100 Hz. Je kunt er hogere resoluties naar toe sturen, maar heeft geen zin, want de resolutie van de beeldbuis ligt lager dan 640x480.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Ik vind dat Topicstarter zelf wel even op zoek mag gaan naar feiten en dergelijke, iedereen weet dat een TV op 50 Hz loopt met 25 beeldjes per seconde, anders kan TS beter naar beginnersweb.nl gaan. In het Grote Geforce FX topic toonde hij ook niet echt "de wil" om zelf te zoeken.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

60hz is op zich geen ramp. De TV gaat er toch anders mee om waardoor het minder stoort dan op je monitor. Wel dat ie je letters nooit zo fijn als op je TFT/CRT kan weergeven. Je zal dan op zoek moeten naar een goed lettertype (arial?) en een grotere letter om het er prettig te laten uitzien op je TV....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Misschien kan je met zo'n extern apparaat wat meer doen?; televiewers ?
want de resolutie van de beeldbuis ligt lager dan 640x480.
Zeker niet per definitie waar; 720 x 576 bij een standaard tv komt meer in
de buurt lijkt me.

Een korte s-vhs kabel van goede kwaliteit helpt de kwaliteit al behoorlijk
eind de goede kant op pushen.

[ Voor 79% gewijzigd door avon op 02-10-2003 00:11 . Reden: even ontopic! ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Nee, een TV is altijd 25 beeldjes per seconde, weergegeven op 50 Hz of 100 Hz. Je kunt er hogere resoluties naar toe sturen, maar heeft geen zin,
Klopt niet helemaal wat je zegt. Een hogere horizontale resolutie kan wel degelijk. Of de dot-pitch en het aantal fosfor elementjes hier nog een acceptabel beeld van maken hangt een beetje van de TV af. De oude Amiga met ECS of hoger kon bv 1440*576 (interlaced) naar een gewone TV sturen. Ik heb eens in deluxe paint een test gedaan met om en om witte pixels neer zetten, en dat lukte best aardig, maar soms was er een vreemde interferentie die ik niet helemaal kon achterhalen wanneer die nou optrad.

Met tweaked video modes kon je ook de refresh iets veranderen. De totale (horizontale) frequentie moet echter wel in de buurt van 15625hz blijven. Als je de refresh omhoog gooit, moeten de beeldlijnen omlaag.

Bv, 70Hz zou ongeveer 200 beeldlijnen worden (NI) of 400 (interlaced), volgens formule 15625 / 70 / 1.08.

Het is wel erg afhankelijk van je TV of ie getweakte modes aankan. De ene flipt al bij 51Hz, de andere kan nog bijna 100Hz (echt, niet door de TV herhaalde beeldjes) aan. In het laatste geval zit je dan wel naar een heel smal beeldje te kijken :)

Overigens is een TV out bijna nooit geschikt voor getweakte modes. Zelfs de superieure matrox g400/500 kan dat niet. Als je dat graag wilt proberen kun je met speciale tools de clock van je gewone VGA signaal omlaag brengen en die rechtstreeks op je TV aansluiten. Dit brengt wel risico's met zeg mee en werkt niet met elka VGA kaart. Een JPAC filter beschermt tegen dit risico. Een ArcadeVGA kaart is speciaal bedoeld voor getweakte video modes naar een (RGB) TV of Arcade monitor (die technisch eigenlijk identiek zijn).

Verwijderd

RGB mod uitvoeren op je tv-out? scheelt een hoop qua kwaliteit als je gescheiden kleurkanalen gebruikt
Dit is inderdaad het beste (zie ook andere topics die hierover lopen). Overigens heeft de Matrox G400 en G500 standaard RGB out. Hoef je dus niet de mod te doen (maar helaas wel zelf de kabel solderen omdat die niet meer te koop is).

Verwijderd

MissingDog schreef op 01 October 2003 @ 21:11:
RGB mod uitvoeren op je tv-out? scheelt een hoop qua kwaliteit als je gescheiden kleurkanalen gebruikt.
even een andere vraag

ik heb 4 jaar geleden voor mijn lg monitor een kabel gekocht die aparte rgb signalen heeft. dus aparte r, g, b, en uit mijn hoofd nog 2 stekkertjes.

Kan ik dan conluderen dat ik deze kabel via scartaansluiting gewoon kan aansluiten op mijn tv?

/edit... heb trouwens een radeon 9200 non pro kaartje (128mb geheugen)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 00:22 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mag ik heel eerlijk zijn dat ik van Ati het heel slecht vind in combinatie met een TFT scherm die GEEN 50 hz aankan dat ding gewoon opstart met 50 HZ en zo naar Windows door loopt. Bij mijn Benq scherm is het niet erg. Dat ding geeft gewoon out of range maar laat het beeld wel zien. Alleen bijvoorbeeld LG laat zien Out of range en zwart beeld. Dan ga ik liever voor Geforce. het voordeel is dat je geen toeren hoeft uit te halen voor TV out maar ja dan ga ik toch liever voor Geforce/Nvidia.

50hz is standaard voor een TV. Ga je hoger kan je de tv beschadigen. Heb een aantal keren per ongeluk gedaan. TV viel gewoon uit boven de 60 hz. 100hz haalde die niet omdat het 50hz was.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Chello200
  • Laatst online: 20-05 19:00
gebruik een plasma tv ??

dikzak

• GoddXX2
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-03 11:14
pal kan ook wel 60 hertz aan want je hebt ook pal60 en dat is 60 hz. Ik weet alleen niet of je dat kan instellen op je videokaart

Bij je xbox zit die mogelijkheid er in ieder geval wel op.

Verwijderd

Topicstarter
wat is dat the rgb mod

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:27
Antwoord: nee, je kunt geen refreshrate gebruiken hoger dan 60 Hz.

Maar ik ben niet de master of the universe, dus ik weet niet zeker of het op 100 Hz refreshrate wel werkt (ivm die 100Hz TV's). Zou zeggen, probeer het.

Ik weet in ieder geval dat 85 Hz niet werkt.

Als je geen "refresh-force" programmaatjes hebt geinstalleerd, springt de VGA toch automatisch naar 60 Hz als je TV-out inschakelt (en naar 800x600 of 1024x768 resolutie).

Limbids

Verwijderd

ik kan tot 85 herz op mn tv ofzo

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:41
Die banaan is zo'n leek dat ie de caps lock aan laat staan; hij ruilt zijn ene geforce FX 5200 in voor een andere waar dan wel weer DVI opzit (zonde van het geld, is al vaak gezegd), dan vraagt ie of zijn kaart wel goed is en of er programma's voor zijn (hijs te leek of te lui om het zelf uit te zoeken). EN nu bijna hetzelfde verhaal maar ditkeer vraagt hij anderen dingen over zijn TV-out terwijl hij dat ook gewoon kan opzoeken. Ik raad hem aan om op www.beginnersweb.nl te kijken of op www.google.nl want dit slaat nergens op.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeus op 03-10-2003 14:18 . Reden: fouten ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Pagina: 1