Toon posts:

Een voorstel:

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik stel voor al zou onzin forum ooit nog terug komen....

- 5 moderators aan te stellen, die hard onzin forummers die hart voor onzin forum hebben... het ligt dus niet aan je aantal posts maar aan je gedrag...
- de toeristen weg te houden zet dit in het faq als er dan toch nog toeristen komen meteen bannen die handel...
- er moet een manier gevonden worden dat de mensen toch minimaal 1 keer de faq hebben gelezen en begrepen...
- mensen die flamen 1 waarschuwing bij de 2e keer gelijk voor eeuwig bannen...
- je moet laten zien dat je wat toedraagt aan het forum op jouw manier... newbe's kunnen nou eenmaal niet zoveel toedragen als goeroes maar je weet zelf wel op welk gebied jouw kennis ligt... (dit gebied moet wel computers bevatten)
- voor chatten wordt er verwezen naar tmf chat of iets dergelijks... GoT is hiervoor niet bedoeld

Ik vindt dat onzin forum zeker moet blijven in een zekere vorm, maar zoals dat nu gaat kan het zeker niet... mocht onzin weer opengegooid worden dan moeten er zeker dergelijke maatregelen getroffen worden...
Anders zullen dit soort dingen blijven voorkomen...

btw ik wil best helpen moderaten als andere mensen mij daar het geschikte persoon voor vinden... ik vindt dat als er 5 moderaters zouden komen daar zeker 1 geschikte dame deel van zou moeten zijn (denk aan guano, elasser, andina ofzow...)

Ik weet ook niet echt wat de oplossing is, misschien wel helemaal geen onzin meer, maar sommige mensen hebben gewoon een soort positieve uitlaatklep nodig omdat ze hun hersentjes al de gehele dag pijnigen met computer gerelateerde probs (denk aan eeuwig zeurende gebruikers, proggies die niet werken, server die plat ligt etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ben ik het compleet mee eens!
En om toeristen weg te houden > FAQ'tje, en dan wat vragen erover, en pas als je die goed heb (en dus kennelijk FAQ gelezen hebt), dan pas mag je registeren!

Ik vindt Llewella een goede mod, zij is een echte tweaker, zit er vaak, en is wat volwassener dan de andere ladies (voor zover ik ze ken).

Ik wil zelf ook bestwel mod zijn, als de andere mij dat vinden tenminste :) maar serieus, ik heb er de tijd voor en ik doe het eerlijk :P

Verder elect ik: Theeboon, Dirk-Jan, Zeepoog, RobtH, die heben allemaal een vrij volwassen houding en ik heb vertrouwen in ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 19:59

Obi

Sorry hoor MinusOne, maar je elect op dit moment (onder andere, ik noem geen namen) een paar die tot de grootste onruststokers behoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik elect HlpDsK best makkelijk hij slaapt toch nooit :) En ik heb hem nooit echt in een flame zien belanden, kan het fout hebben maar ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 18:26 schreef Llewella het volgende:
Ik elect HlpDsK best makkelijk hij slaapt toch nooit :) En ik heb hem nooit echt in een flame zien belanden, kan het fout hebben maar ok...
True, hij is iemand van de oude garde, maar hij is er de laatste tijd niet zoveel meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op zondag 03 december 2000 18:22 schreef minus0ne het volgende:
Hier ben ik het compleet mee eens!
En om toeristen weg te houden > FAQ'tje, en dan wat vragen erover, en pas als je die goed heb (en dus kennelijk FAQ gelezen hebt), dan pas mag je registeren!

Ik vindt Llewella een goede mod, zij is een echte tweaker, zit er vaak, en is wat volwassener dan de andere ladies (voor zover ik ze ken).

Ik wil zelf ook bestwel mod zijn, als de andere mij dat vinden tenminste :) maar serieus, ik heb er de tijd voor en ik doe het eerlijk :P

Verder elect ik: Theeboon, Dirk-Jan, Zeepoog, RobtH, die heben allemaal een vrij volwassen houding en ik heb vertrouwen in ze.
de grote FAQ-quiz ;)
40 meerkeuze vragen, en 10 open... en dan moet je meer dan een 7 halen :P

Tja... ik denk dat het belangrijkste gewoon is om problemen vroeg op te merken en snel in de kiem te smoren.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 18:27 schreef minus0ne het volgende:

[..]
True, hij is iemand van de oude garde, maar hij is er de laatste tijd niet zoveel meer :(
Llewella, heb je er al enig idee van waarop hij dan zou moeten gaan modereren? die vraag is in mijn ogen veel interessanter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[..]
oh ja hoor. hij is er nog steeds... ik zie em regelmatig. maar dan moet je s ochtends of smiddags komen..
savonds moet die slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 18:25 schreef Obi het volgende:
Sorry hoor MinusOne, maar je elect op dit moment (onder andere, ik noem geen namen) een paar die tot de grootste onruststokers behoren...
Sorry hoor Obi, maar hoe nieuw ben jij?
ik heb geen zin in flamen maar ik kan je wel zeggen dat je het ontzettend mis hebt, zeker Theeboon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[..]
Hij moet zijn slaap inhalen denk ik :)
Hmmm... wie hebben we nog meer... George marco en mimi, die zijn met zijn 4-en dus dat moet ook wel lukken...
Er moet denk ik gewoon een lijstje komen met mensen die zich verkiesbaar stellen... (zelf nadenken of je het aankan) de adjes moeten uit dit lijstje een selectie maken van wat zij ervan vinden wie geschikt zijn... als er dan nog > 5 overblijven dan mogen onzinners kiezen...
Lijkt me het meest eerlijke... en dat natuurlijk op voorwaarde dat onzin opengaat en de adjes het hiermee eens zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nomineer ik Frank Guthrie die is ook vaak online en zie ik nooit flamen

Zelf ben ik ook veel online (vooral 's nachts) maar ja ik heb wat dingen over Femme gezegt dat ik hem niet HEEL geweldig vind dus dan zal ik wel afvallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 18:28 schreef Paz het volgende:

[..]
Llewella, heb je er al enig idee van waarop hij dan zou moeten gaan modereren? die vraag is in mijn ogen veel interessanter...
Deze moderators moeten slotjes kunnen zetten en na overleg kunnen bannen (mogen dus niet uit hunzelf gaan bannen)
Deze bans zijn tijdige bans totdat er een adje aanwezig is die hier beter over kan beslissen... Na een proef periode komt er een moderator die meer verantwoordelijk krijgt dan de andere, een soort femme dus van onzin...
Ik zeg maar wat, misschien dat het niks is, ik ga nu eten misschien dat ik dan betere oplossingen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat schuift zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-10 13:51

Halfkakkende

Vandring

Goede ideen, alleen ik vond dus laatst (toen AntonT mod was) de topics nog vele malen slechter dan bijvoorbeeld gister.
Het onzin forum modderen (modereren that is :D) is een zeer zware taak, omdat alle topics die in het OF geplaatst zijn "op-het-randje-topics" zijn. Dus dan krijg je dat mensen gaan roepen wanneer hun topic gesloten is dat het in een ander topic wel kon. Op die manier stroomt het LA forum als nog over.
Ik denk dat het genoeg is als alle flame topics gesloten worden en de rest gewoon open blijven (uitzonderingen zijn warez etc.). En mensen die elkaar lopen uit te schelden gelijk bannen!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja... ik denk dat het onzin forum voorlopig nog wel ff wegblijft. Misschien tot nieuwjaar ofzo...

Het idee om 5 moderators aan te stellen is op zich wel goed, alleen dan vind ik dat ze niet mensen mogen bannen, dat moeten de echte Adjes dan maar beslissen :)

[aftelmodus] nog 2 posts !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op zondag 03 december 2000 18:36 schreef Raikane het volgende:
tja... ik denk dat het onzin forum voorlopig nog wel ff wegblijft. Misschien tot nieuwjaar ofzo...

Het idee om 5 moderators aan te stellen is op zich wel goed, alleen dan vind ik dat ze niet mensen mogen bannen, dat moeten de echte Adjes dan maar beslissen :)

[aftelmodus] nog 2 posts !!!
dat ze gewoon iemand voor een dag mogen bannen?
En btw. een ban is altijd ongedaan te maken he!
Maaruh... we hebben moderateros nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Llewella, ik bedoelde eigenlijk waarop de mods inhoudelijk zouden moeten gaan modereren.

Overigens schrik ik me kapot als ik de voorstellen voor nieuwe moderators zie. Vergeleken met de huidige mods gedragen theeboon/Frankguthrie zich als kleine opgewonden pubers.

sorry, mijn eigen mening, maar zo zie ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op zondag 03 december 2000 18:38 schreef Paz het volgende:
Llewella, ik bedoelde eigenlijk waarop de mods inhoudelijk zouden moeten gaan modereren.

Overigens schrik ik me kapot als ik de voorstellen voor nieuwe moderators zie. Vergeleken met de huidige mods gedragen theeboon/Frankguthrie zich als kleine opgewonden pubers.

sorry, mijn eigen mening, maar zo zie ik dat.
ik denk dat als sommige mensen mod worden, ze zich zeker anders gaan gedragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HlpDsk
Llewella
Theeboon
Frank Guthrie
minus0ne (hij is echt een toffe kerel :P)

nee hoor, zie zelf maar.
Maar mijn FAQ-quiz idee zou ik zeker overwegen, zo jaag je de rotte appels weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, als het helpt is het natuurlijk prima, het OF moet wel terugkomen hoor, en ik vindt dat er wel onzin moet blijven kunnen staan anders is de naam gewoon zwaar verkeerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En geef ze geen recht om te bannen, maar eerder het 'recht' om een ban voor te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

admin aah ik ben die hard onzin dat moet/mag ik worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed idee :D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 18:49 schreef raver het volgende:
goed idee :D:D:D
ja vind ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi

Obi

Op zondag 03 december 2000 18:30 schreef minus0ne het volgende:

[..]
Sorry hoor Obi, maar hoe nieuw ben jij?
ik heb geen zin in flamen maar ik kan je wel zeggen dat je het ontzettend mis hebt, zeker Theeboon.
Ik zei al 'een aantal' niet allemaal dus. Ik 'ken' theeboon ook en hij is inderdaad oké.

PS. hoe nieuw ik ben..? Kijk maar in m'n profile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Laatst online: 14-10 08:56

Theeboon

theebonen bestaan!

Is 't werkelijk.......
:(

Als er iemand de serieusheid zelve is in 't Onzinforum dan is dat FrankGuthrie wel...

Of komt 't doordat we wel eens plaatjes posten van halfnaakte vrouwen? Dat doet men al sinds 't prille begin van GoT......

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 00:39

BrZ

Wow, dis echt een goed voorstel...
nu ff kijken of de adjes het ermee eens zijn...
Ik stel mezelf ook beschikbaar als moddereter, heb ervaring :) (was t.net moderator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik meld me ook aan als eventuele moderator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ook nog meningen van de adjes hierover? Het plan is natuurlijk een snelle schets, het moet wel nog precies uitgewerkt worden, het is maar een ideetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Leuk en aardig, maar actief moderaten is een zware taak. verkijk je er niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 20:06 schreef Dirk-Jan het volgende:
Leuk en aardig, maar actief moderaten is een zware taak. verkijk je er niet op!
Weet ik daarom moeten mensen eerst eens goed bij zichzelf nadenken of ze het aankunnen, en daarom ook 5 moderators zodat de taak wat lichter wordt omdat er in het onzin forum nu eenmaal flink veel valt te moderaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 08:56
Jongens Jullie bedenken op zich een goed plan maar zonder het goed door te denken en verder te ontwikkelen zijn jullie de taken al aan het verdelen!

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Op zondag 03 december 2000 20:10 schreef Llewella het volgende:

[..]
Weet ik daarom moeten mensen eerst eens goed bij zichzelf nadenken of ze het aankunnen, en daarom ook 5 moderators zodat de taak wat lichter wordt omdat er in het onzin forum nu eenmaal flink veel valt te moderaten...
je moet er gewoon veel tijd voor hebben. tis gewoon een zware taak... ook vooral omdat je die taak neit zomaar kan laten liggen...

ik wil Tom als mod houden, die vent is echt puik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 20:11 schreef BrammeS het volgende:
Jongens Jullie bedenken op zich een goed plan maar zonder het goed door te denken en verder te ontwikkelen zijn jullie de taken al aan het verdelen!
Er worden nog lang geen taken verdeelt, tenminste dat is niet de bedoeling...
Ik wil eerst eens weten wat de adjes ervan vinden dan kan het plan uitgewerkt worden, dan kunnen mensen zich opgeven, dan kiezen adjes daar de meest geschikten van en als er dan nog meer dan 5 overblijven mogen de onzinners kiezen... dan worden de taken pas verdeelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 20:12 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]
je moet er gewoon veel tijd voor hebben. tis gewoon een zware taak... ook vooral omdat je die taak neit zomaar kan laten liggen...

ik wil Tom als mod houden, die vent is echt puik!
Zeker als Tom het wilt blijven doen enzo alles best...
Het was alleen het idee van: wij willen dat het onzin forum blijft dus dan moeten wij er ook een keertje iets aan doen/meehelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

de tijd zal het ons leren.

I'll stay...even without OF~~~(8>

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 20:26 schreef dwaas het volgende:
de tijd zal het ons leren.

I'll stay...even without OF~~~(8>
Ohw ik ook, alleen ik zal me onzin-ontspanning missen geen idee waar ik daarvoor nu naartoe moet...
Fok!? Nee, daar werd ik het zat wegens het geflame...
Tmf chat? nee daar lopen kleuters die alleen aan sex denken...
onzin-chat mwah...
ik hou gewoon niet zo van chatboxen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 11:34

dwaas

_

www.chatpoint.com

die is wel cool. en vanwege hun outlay zijn er niet zo snel mensen die *rare* praatjes hebben...

en anders zoek je een onzinpartner op icq :) of op msn (natuurlijk) :)

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de ideeën die ondertussen zijn aangedragen (en waar de adjes zich vast over aan het buigen zijn :)) vind ik dit ook één van de betere en in ieder geval één van de snelst uitvoerbare (ik moet toch echt niet denken aan geen Onzin tot eind december ;()

5 mods waaronder minstens één Tweakster lijkt me ook reëel, gezien het steigend aantal Tweaksters. Ik stel me niet beschikbaar (moest wel glimschateren om Minus0ne z'n argument), maar Llewella lijkt me een mooie kandidaat!

Dat het geen "luxe baantje" is lijkt me logisch, maar ik denk dat er wel een aantal zijn die het aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 20:30 schreef Llewella het volgende:

[..]
Ohw ik ook, alleen ik zal me onzin-ontspanning missen geen idee waar ik daarvoor nu naartoe moet...
Fok!? Nee, daar werd ik het zat wegens het geflame...
Tmf chat? nee daar lopen kleuters die alleen aan sex denken...
onzin-chat mwah...
ik hou gewoon niet zo van chatboxen etc...
Ik heb precies hetzelfde.. ik hou ook niet van Tmf chat enzo want het klopt dat het daar nou eenmaal zo ongeveer 99% van de tijd over sex gaat en dat is niet echt mijn favo onderwerp tijdens het chatten. De onzin forum was daar eigenlijk een mooie maar andere vorm van.. Een groep mensen die elkaar 'kent' elkaar elke dag bijna wel ziet en waarmee het dus leuker is om over 'onzin' te praten, en het is ook nog zo dat ze allemaal (denk ik) op de een of andere manier iets van computers weten dus het zijn ook geen leeghoofden. Een mooie middenmoot vind ik van nogal 'simpele sex chats' en de filosofische chats, en nu is het weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik ben bereid om te helpen, ik wil zelfs de adjes wel omkopen! ;)

Volgens mij heeft Tom deze topic nog niet eens doorgekeken :'( (no flame)

Ik wil onzin terug!
Het maakt me niet uit wie de admin(s) worden, en wat de regels worden, ik wil gewoon dat het weer zo gezellig wordt als vroe-vroeger :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 december 2000 20:48 schreef minus0ne het volgende:
Ja, ik ben bereid om te helpen, ik wil zelfs de adjes wel omkopen! ;)

Volgens mij heeft Tom deze topic nog niet eens doorgekeken :'( (no flame)

Ik wil onzin terug!
Het maakt me niet uit wie de admin(s) worden, en wat de regels worden, ik wil gewoon dat het weer zo gezellig wordt als vroe-vroeger :(
Ik heb Tom gesproken, maar adjes/mods hebben nog meer aan hun hoofd dan alleen onzin forum (daarom ook het idee voor extra moderators...), ik denk dat ie het vast nog wel zal lezen of een andere admin of modje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idee is perfect, alleen de uitvoering hiervan wordt zeer zwaar.
Je moet nml wel de continuiteit (shit moeilijk woord) waarborgen van de aanwezigheid van een Mod.
Er is gebleken dat het OF geen minuut zonder Mod-bewaking kan :(.
Vergt wel veel mensuren :) en dan is 5 te weinig daar van de voorgestelde er vaak meerdere tegelijkertijd aanwezig zijn.
Uren moeten dus verdeeld worden en zal geheid problemen opleveren met maar 5 mensen.

Je kunt natuurlijk ook afspreken dat zodra je iets ziet wat niet door de beugel kan je een post zet in lieve adjes in een speciale thread voor probleemgevallen op onzin.
Zodat niet LA geflood wordt met OF problemen.
Een dienstdoende Ad of Mod hoeft dan alleen die ene thread in de gaten te houden.
Desnoods geef je daar maar rechten aan bepaalde personen om te mogen posten.

Ach moet er nog eens dieper over na gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]
En, .. dat gaat nog veel minder worden ook.

Ik moet zeggen dat ik het fijn vind dat zoiets me wel toevertrouwd wordt, maar ik heb er nu, en straks al helemaal, gewoon de tijd niet voor. En zoals al gezegd : het is veel moeilijker dan je zou denken.

Dat wil nog steeds niet zeggen dat ik niet gewoon mensen zal aanspreken op misdragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me of borg stelt zich ook aansprakelijk en zal weloverwegend beslissingen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

mischien een idee: eerst een X aantal zinnige posts op GoT posten voordat je op het onzin forum mag.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 08:20 schreef Aaargh! het volgende:
mischien een idee: eerst een X aantal zinnige posts op GoT posten voordat je op het onzin forum mag.
Dit idee is al vaak voorbij geweest .. maar ik heb er nog niks over gehoord van de Adjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Erm, 'keb geen zin om deze thread helemaal te lezen want ik moet nu zo weg :)

Om te onzin-toeristen weg te houden: onzin-forum alleen showen in de forum-index voor mensen die geregged + ingelogged zijn??

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 10:24 schreef Booster het volgende:
Erm, 'keb geen zin om deze thread helemaal te lezen want ik moet nu zo weg :)

Om te onzin-toeristen weg te houden: onzin-forum alleen showen in de forum-index voor mensen die geregged + ingelogged zijn??
Heej idee .. als bij-maatregel omdat je dan minder mensen krijgt die zich alleen voor de onzin reggen omdat ze eens door het OF hebben gebladerd.

Maar ik twijfel aan het echte nut, want via via hoor je toch wel van dat forum. OF je ziet de kreet (--> onzin!:r:() in bv. SG, en dan gaan ze zich afvragen wat dat dan weer moet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op maandag 04 december 2000 08:27 schreef HlpDsK het volgende:

[..]
Dit idee is al vaak voorbij geweest .. maar ik heb er nog niks over gehoord van de Adjes.
oic, had geen zin om al die lange threads door te lezen :D

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 19:55

GraasGast

Analogue Heaven

Ik vind het een goed idee van Llewella...

Als er mensen zijn die denken dat ik een goede moddereter kan zijn, ik ben beschikbaar, met al mijn moraal en rechtvaardigheidsgevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:38

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wat mij betreft ben ik blij dat er ook mensen als Llewella zijn, ik ben het niet met je eens, maar ik moet zeggen dat je helder en duidelijk je mening ventileert, helaas geldt dat niet voor alle 'OF-ers' (generalisatie).

Helaas zijn er iets teveel die de sluiting van OF aangrijpen
- om andere fora te flooden met troep
- die threads standaard niet doorlezen, maar zelfs eerst flink gaan posten voordat blijkt dat ze er niks van begrijpen.
- het noodzakelijk vinden hier ruzietjes door te zetten, of zichzelf enkel bezig zijn onschuldig voor te doen.
Op zondag 03 december 2000 18:17 schreef Llewella het volgende:
- 5 moderators aan te stellen, die hard onzin forummers die hart voor onzin forum hebben... het ligt dus niet aan je aantal posts maar aan je gedrag...
misschien goed idee, maar waarom heb ik zo' idee dat de OF-ers dit aangrijpen als een tweede aanziens-object in combinatie met het aantal posts, een van de problemen van OF is dat het uitloopt in een soort van personality-profilerings-show, en ik zie gelijk allerlei types zichzelf verkiesbaar stellen; er ontstaat gelijk een "Stem op MIJ"-hause met de nodige 'aaien' naar 'vriendjes' en 'katten' naar 'non-vriendjes'
- de toeristen weg te houden zet dit in het faq als er dan toch nog toeristen komen meteen bannen die handel...
bannen zou een eind-middel moeten zijn om mensen die werkelijk niet houdbaar binnen forum zijn te verwijderen, hiervoor dient echter dit soort mensen minstens door de mensen binnen het forum zelf op zijn gedrag worden aangesproken
- je moet laten zien dat je wat toedraagt aan het forum op jouw manier... newbe's kunnen nou eenmaal niet zoveel toedragen als goeroes maar je weet zelf wel op welk gebied jouw kennis ligt... (dit gebied moet wel computers bevatten)
ik hoop niet dat er een soort anti-newbie-hetze ontstaat, ik meen dat de problemen niet sinds kort ontstaan zijn door het toetreden van de occasional-lamer-newbie, het lijkt me wel degelijk een algemeen probleem van gebrek aan moraal van de meerderheid.
maar sommige mensen hebben gewoon een soort positieve uitlaatklep nodig omdat ze hun hersentjes al de gehele dag pijnigen met computer gerelateerde probs (denk aan eeuwig zeurende gebruikers, proggies die niet werken, server die plat ligt etc.)
dit is IMHO de beste pro-OF statement uit de laatste paar dagen, ik gun jullie dat graag en wat dat betreft hoop ik dat er binnen gathering zo'n ruimte komt, maar juist die 'positieve uitlaadklep' was het OF niet meer

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-10 11:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb ook een voorkeur voor een team van light-mods die de boel in de gaten kunnen houden, en dat moeten dan OF-regulars zijn.

Ik hang er nog wel een paar andere voorwaarden aan vast, en ik moet een paar andere adjes en mods nog omlullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 12:53 schreef Daniel Kegel het volgende:
Ik heb ook een voorkeur voor een team van light-mods die de boel in de gaten kunnen houden, en dat moeten dan OF-regulars zijn.

Ik hang er nog wel een paar andere voorwaarden aan vast, en ik moet een paar andere adjes en mods nog omlullen :)
Eindelijk, een reactie, tanx voor de inspanning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 19:55

GraasGast

Analogue Heaven

Fijn om te weten dat de Adjes ook aan een goede oplossing denken en over onze ideën nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 december 2000 12:53 schreef Daniel Kegel het volgende:

Danku danku!!! *Llewella maakt een buiging*
En een kusje van de baronie :*

Maarre ik weet dat het hele onzin gebeuren een moeilijke zaak is maar ik ben allang blij dat er een beetje feedback is van jou! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Goeie zaak dit! *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeker een goede zaak onzinners denken over hoe het verder moet :D:D:D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10 10:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Go Llewella, ik denk dat je zo op de goede weg bent. Iemand heeft ooit eens gezegd : voor elk probleem is een oplossing, je moet hem alleen even vinden. En definitief sluiten van OF is mijns inziens geen oplossing. GoT mist inkomsten, er komt vervuiling in de andere Fora etc.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 december 2000 14:50 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Go Llewella, ik denk dat je zo op de goede weg bent. Iemand heeft ooit eens gezegd : voor elk probleem is een oplossing, je moet hem alleen even vinden. En definitief sluiten van OF is mijns inziens geen oplossing. GoT mist inkomsten, er komt vervuiling in de andere Fora etc.
psies...
Maarre ik kijk zo afentoe ff op Fok! hoe het erdaar aantoe gaat, maar ik krijg meteen weer dat behaaglijke thuisgevoel daar ahum... moet er van :'( als ik zie wat daar in onzin gebeurd... het nationalisme van de Fok!kers tegen het nationalisme van de GoT-ers... werk natuurlijk ook niet echt... ik denk dat femme en danny daar wel de nodige woorden over zullen wisselen...

ff aan alle onzinners die nu op Fok! zitten...
Ik zie dat een aantal zich aardig gedragen en gewoon leuk meedoen daar...
Maar...
Er zijn meerdere oplossingen voor het onzin tekort, ik heb gekozen voor het afwachten van een onzinforum in een zekere vorm en tot die tijd rustig aan te doen met onzin en tot die tijd vermaak ik me wel...
Andere oplossing is naar Fok! degene die daar behoefte aan hebben, lijkt me dat je je daar dan gewoon als newbie aanmeld en niet zo van het onzin forum is bij ons dicht dus komen we hier ff de boel vervuilen...
Want gelijk dat je reakties krijgt van de Fok!bewoners van nerds etc...
Ik denk dat het wel zal afzakken maar het kan natuurlijk ook daar weer in een flamepartij uitlopen en dat is ook niet de bedoeling... Voor zover ik heb kunnen zien is daar nog niet echt gevaar voor, het is ff wennen aan elkaar...
(Ik heb wel al gezien dat de cultuur daar heel erg wennen is voor sommige onzinners... voor mij eerlijk gezegd ook aangezien de cultuur toch wel iets is veranderd sinds ik daar ben weggegaan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WausMaus
  • Laatst online: 16-10 07:40
if number_of_posts > X
{Show_onzin}

ofzo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Laatst online: 16-09 00:03
strakke zaak.... misschien dat we dan een beetje het niveau houden... Ik ben ook maar es op FOK wezen kijken, wat forums en reacties nagelezen... Maar dat is echt zwaar FOKt-up...
Niveau is zwaar beneden peil...

Ik post hier dan ook niet al te veel, maar ik lees behoorlijk wat (verveel me nogal op mn stage.. :) )
Als ik dan toch moet stemmen; Graasje en LL.. LL --> U Go Girl... ;)

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 18-10 10:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ik had nog even zitten denken:
Het idee van een 'hidden'-forum is denk ik wel slim. En natuurlijk een andere naam dan Onzin werkt misschien ook wel.
Misschien is het een idee als er in je profile meer dingen verplicht staan. Hierdoor haal je de anonimiteit weg en waardoor mensen minder 'rotzooi' durven posten.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Alleen modden op onzin? daar krijg je een instant inzinking van! wie is er zo gek om dat te gaan doen?

Ik zelf vind Tom een super-mod, maar wie zou er net zo goed als hem worden? Voor onzin-modder, moet je precies weten wat wel en niet kan... das een stuk moeilijker dan ergens anders. Als het in een ander forum offtopic raakt, kan het gesloten worden. maar in OF is 99% offtopic. Je moet een topic dus niet sluiten omdat het onderwerp niet kan. je moet ook even kijken hoe het verlopen is.

Voorbeeld: Tijdje geleden was er een topic van Vosjuh dat heette 'Ik ben ziek...'
okay... ut was gewoon aandachttrekkerij, maar het was wel een gezellig topic. en plots word het gesloten door AntonT, omdat die dus vond dat dat niet kon...
Das toch ook niet de bedoeling?

iig. wil ik Llewella wel voordragen als Mod... alleen het werk dat ze in dit topic doet, toont al van goede inzet. Verder heeft hlpdsk al aangegeven, dat niet te zien zitten.
verders zou ik alleen 'George, Mimi en Marco' kunnen bedenken. die vent is oud en wijs (;) no offence) en kan naar mijn inzicht goede afweginen maken. Verder zou ik het niet weten... Ik kan ook niet zo'n goede objectieve mening vormen, omdat er altijd wel mensen zijn die je minder leuk vind.

een poll lijkt me ook geen goed idee, omdat je dan reclame campagnes e.d. krijgt...

Misschien Dat OF weer open gaat, en dat er dan dor enkele ad's bekeken word, wie er goed bezig zijn?
Of na een maand automatisch mod-af. en dat je beslissingen dan bekeken worden, en dan beslist word of je langer mod mag worden.

naja... just mijn 2 senten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Ik heb ongeveer de zelfde mening als Daniel. Ik ben dus voor blijven, maar ik wil het wat steviger aanpakken, namelijk een hele reorganisatie van het forum.

Verder ben ik ook voor lite-moderators, maar hoe en wat precies met deze modjes, daar ben ik nog niet uit.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

wAt bedoel je met reorganisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Daarmee bedoel ik dat ook SG veranderd word en dat er een andere FAQ komt, maar ook een policy. Etc. Ik heb zelf ook maar een voorstel gedaan hoor, kweetniet in hoeverre men het daarmee eens kan worden.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

HlpDsk schreef:
Heej idee .. als bij-maatregel omdat je dan minder mensen krijgt die zich alleen voor de onzin reggen omdat ze eens door het OF hebben gebladerd. Maar ik twijfel aan het echte nut, want via via hoor je toch wel van dat forum. OF je ziet de kreet (--> onzin!) in bv. SG, en dan gaan ze zich afvragen wat dat dan weer moet voorstellen.
Ja klopt, dat is waar... Het was ook maar een ideetje :)

En wordt die kreet echt zo vaak gebruikt? (geen id, ik zie het zelf iig niet zo vaak)

Ik denk dat je een gedeelte van een 'kettingreactie' verbreekt... Mensen die alleen op onzin zitten en weer andere mensen dit forum aanraden omdat er een onzinforum is. Die mensen moeten dan eerst weer een standaard hoeveelheid posts hebben om op onzin te mogen posten, zich eerst bewijzen dus enzo... En zonder te reggen zien ze het zowiezo al niet...

Naja, er valt vast wel iets mee te doen :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 december 2000 16:10 schreef Floris_Diemel het volgende:
Ik heb ongeveer de zelfde mening als Daniel. Ik ben dus voor blijven, maar ik wil het wat steviger aanpakken, namelijk een hele reorganisatie van het forum.

Verder ben ik ook voor lite-moderators, maar hoe en wat precies met deze modjes, daar ben ik nog niet uit.
Ik wil dan ook wel een modje worden, mijn argumenten:
-zit vanaf 2:30 op onzin-forum
-mijn mening van wat niet kan komt denk ik overeen met jullie mening
-jullie hebben mensen nodig
-streef ook naar een normaal onzin-forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mod-Light eh? Zouden de Adjes mij een plezier willen doen en hier wat meer over vertellen zodra het ze het zelf weten? :)

Kijk, ik wil best Mod-Light spelen, al na gelang de verantwoordelijkheden en de tijd die het gaat vragen. Een full-fledged modje zie ik niet zitten ivm tijddruk e.d. binnenkort, maar een mod-light is misschien net wat we nodig hebben.

Maar dan dus graag eerst wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Laatst online: 16-09 00:03
Op dinsdag 05 december 2000 07:06 schreef HlpDsK het volgende:
Mod-Light eh? Zouden de Adjes mij een plezier willen doen en hier wat meer over vertellen zodra het ze het zelf weten? :)

Kijk, ik wil best Mod-Light spelen, al na gelang de verantwoordelijkheden en de tijd die het gaat vragen. Een full-fledged modje zie ik niet zitten ivm tijddruk e.d. binnenkort, maar een mod-light is misschien net wat we nodig hebben.

Maar dan dus graag eerst wat meer info.
Then i can be HlpDsk's deputy..! :7

maare, dat lijkt mij idd ook de beste oplossing... het aanstellen van Light-mods...
deze zouden slotjes mogen plaatsen, en bijv. tijdelijke bannen ofzo... Ik denk dat het tijd is voor overleg op hoger niveau nu... er is nou al zoveel overleg en discussie geweest... we dragen het nou over aan de 'Lieve' Adjes... :z

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik vind het ook een goed idee. Heb het ff een paar dagen druk gehad met leven, dus de hele rel is aan mij voorbijgegaan.
Ik ben best bereid te helpen met light-modden, maar ik heb ook een leven dus niet al te veel tijd. Dat geldt denk ik voor de meesten, maar met een groot team moet het lukken denk ik.
Ik denk alleen dat de light-mods niet teveel bevoegdheden moeten krijgen, alleen topics sluiten is misschien al genoeg.
Iig denk ik dat Llewella George Mimi en Marco geschikte mods zouden zijn, evenals HlpDsK. Maar 5 is misschien idd wel te weinig...

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 december 2000 11:07 schreef elessar het volgende:
Ik vind het ook een goed idee. Heb het ff een paar dagen druk gehad met leven, dus de hele rel is aan mij voorbijgegaan.
Ik ben best bereid te helpen met light-modden, maar ik heb ook een leven dus niet al te veel tijd. Dat geldt denk ik voor de meesten, maar met een groot team moet het lukken denk ik.
Ik denk alleen dat de light-mods niet teveel bevoegdheden moeten krijgen, alleen topics sluiten is misschien al genoeg.
Iig denk ik dat Llewella George Mimi en Marco geschikte mods zouden zijn, evenals HlpDsK. Maar 5 is misschien idd wel te weinig...
Ik weet ook niet hoeveel er zouden moeten komen, maar dat het er zeker toch wel meer dan 1 moet zijn is wel duidelijk... zowieso de hoeveelheid om te moderaten (he we hebben het wel over onzin >:)) maarre idd mensen hebben naast tweakers ook nog een sociaal leven (:?)... ik wil bijvoorbeeld best wat tijd er in steken maar vriendje mag er niet onder lijden... hij krijgt nou al een trauma als ie het woord tweaker hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen van een paar ads/mod reacties gelezen, en heb -gelukkig :)- de indruk dat de kans toch wel een beetje aanwezig is dat het OF terug komt.

Maar 'k hoop stiekum toch wel dat ze snel wat laten horen :)

Ff verder ontopic: wordt het niet vreselijk lastig als je een heleboel moderaters hebt? Die moeten het namelijk wel met elkaar eens blijven... lijkt me weer lastig. 'n Stuk of 5 à 7 lijkt me dan nog te overzien.

Maar goed, niet op de zaken vooruit lopen en rustig afwachten... (moeilijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon

Theeboon

theebonen bestaan!

Ja zoiets dacht ik ook, 5 litemodjes lijkt me al zat eigenlijk.
Maar het moet natuurlijk niet een fulltime job worden zoals Lewella al aangeeft...

Modderen lijkt me best geinig maar dan ook alleen wanneer ik gewoon voor m'n lol op 't forum zit (best vaak dus eigenlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elessar
  • Laatst online: 02-04-2024
Hoe gaat het dan nu? het is toch ondoenlijk om fulltime te modden, zeker in je eentje? Als er 5 zijn is het nog steeds moeilijk omdat je best kans hebt dat er overdag 3 tegelijk aanwezig zijn en 'savonds of 'snachts niemand...

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 14:27 schreef elessar het volgende:
Hoe gaat het dan nu? het is toch ondoenlijk om fulltime te modden, zeker in je eentje? Als er 5 zijn is het nog steeds moeilijk omdat je best kans hebt dat er overdag 3 tegelijk aanwezig zijn en 'savonds of 'snachts niemand...
Als er maar tenminste 1 of 2 zijn, niet alles hoeft a la minute met een slotje versierd te worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi

Obi

hihi, ik zie dat er al een hoop gevist wordt met 'subtiele' aanwijzingen in 'the quest for power' :)

Everybody want's to be a mod...

Ik denk dat de mods & ads zelf wel kunnen bepalen wie er geschikt zijn, en deze mensen benaderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 19:18 schreef Obi het volgende:
hihi, ik zie dat er al een hoop gevist wordt met 'subtiele' aanwijzingen in 'the quest for power' :)

Everybody want's to be a mod...

Ik denk dat de mods & ads zelf wel kunnen bepalen wie er geschikt zijn, en deze mensen benaderen...
Ik hoop niet dat je mij daarmee bedoelt, want ik zit er niet op te wachten op voor adje te spelen! :)

Tuurlijk moeten ze er zijn, als ze me er voor vragen, ga ik geen nee zeggen, maar om het nou voor de lol te doen, da's wel erg extreem! :)

edit:

dit is geen reclame campagne :P
Pagina: 1