de 2de gforce2 doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
hey, tis zo,
ik had een gforce 2 400mx, maar de fan draaide niet meer, dus omgeruild, voor dezelfde kaart, maar nu doe ik die kaart in de pc, sluit aalles aan, ik zet de pc aan, alles gaat goed , komt in wondows, dan ineens begind de speakertje van het mobo te piepen, echt een kutgeluid, en het beeld bevriest en krijgt rare strepen en doet nix meer,

ik belle met mycom technische dienst, zegge vreemd moet ff ruile voor een nieuwe(das gvd al de 2de x dat ik dat hoor met 2 verschillende kaarten van hetzelfde merk grrr)

dus ik belle met de mycom winkel, denbosch,(al heel veel problemen mee gehad)
die zeide dat ik een x langs moet komen met de pc, maar ik ga niet de halve stad door lopen met een pc, voordat ik hier voor een oplossing heb gevraagt,

kan iemand mij helpen, thnx alvast

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Lijkt op een te hoge temperatuur? Als ie in een keer begint te piepen?

Post eens specs van je systeem.

[ Voor 24% gewijzigd door PD2JK op 01-10-2003 18:08 . Reden: specs ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• darkdesign
  • Niet online
pIII, 800mhz
192 mb ram pc 133
80 gig hd
tis een pci kaart die gforce 2
voeding, 200/250 (kweetnie cker 200 of 250)
uuh meer weetik niet over de pc, hij is al best oud, maar tis vreemd dat hij het eerst op de oude kaart wel deed(alleen het fannetje ging kapot) en nu ik hem heb omgeruilt voor de zelfde kaart doetie zo vreemd,

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Alle fans draaien nu wel?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• darkdesign
  • Niet online
ja
maar kheb de kaart er nu uitgehaalt en ik werk nu op de onbaord 3d kaart

[ Voor 95% gewijzigd door darkdesign op 01-10-2003 18:17 ]

• darkdesign
  • Niet online
maar weet iemand hoe ik da kan maken?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Als deze kaart kapot is, dan zit er niks anders op dan deze ook maar weer om te ruilen. :|
Probeer die videokaart eens in een andere pc.

offtopic:
Wil je niet je topic kicken binnen 24 uur?! :)

[ Voor 18% gewijzigd door _the_crow_ op 01-10-2003 19:22 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:45

Meneer aard

Porsche rulez!

darkdesign schreef op 01 October 2003 @ 18:16:
ja
maar kheb de kaart er nu uitgehaalt en ik werk nu op de onbaord 3d kaart
Als je nu werkt op de onboard video, deze doet het dan wel goed :?

Dan moet je toch ergens de fout gaan zoeken in de kaart/pci sloten. Probeer enkele is.

Zie ook _The_Crow_ . Test ook een andere in jou pc.

[ Voor 9% gewijzigd door Meneer aard op 01-10-2003 19:24 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• darkdesign
  • Niet online
nu hebbik de koelpasta tussen de cooler en chip verspeid, zat allemaal opgehoopt, en nu scheint het da ze in de winkel de cooler eraf te hebben gehad, nu is testen

• darkdesign
  • Niet online
nu doetie het nog niet , tis wa met die mycom, wie heeft er nog meer slechte ervaringen mee?

• DeBolle
  • Laatst online: 23:00

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Wat voor slechte ervaringen dan? Van jouw kaart gaat de fan kapot, kaart wordt geruild voor een nieuwe. De nieuwe kaart gaat blijkbaar kapot bij de eerste boot (geloof het of niet, dat kan gebeuren) en de technische dienst biedt aan ook die kaart weer om te ruilen voor een nieuwe.
Dat wil je kennelijk niet, dus je belt met een andere winkel welke aanbiedt naar de kaart EN jouw PC te kijken en nu wil je dat je hier een betere oplossing krijgt aangeboden.
Vervolgens ga je dan zelf de fan eraf halen en vraag je of iemand ook zulke slechte ervaringen hebt. Ik ben van mening dat je voor wat betreft die videokaart juist correct behandeld bent - je kunt toch gewoon weer komen ruilen?
De tweede winkel wil kennelijk graag samen met jou nakijken waarom die kaart defect is geraakt in jouw PC, waarom zou je dat niet willen? Misschien is er ergens iets mis in jouw slots, moederbord of voeding. Dan kun je naar mijn mening beter in die winkel *hen* ter plekke laten meemaken dat een (derde) kaart kapot gaat dan dat je thuisgekomen hetzelfde weer mee maakt :)

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• darkdesign
  • Niet online
DeBolle schreef op 02 October 2003 @ 01:16:
Wat voor slechte ervaringen dan? Van jouw kaart gaat de fan kapot, kaart wordt geruild voor een nieuwe. De nieuwe kaart gaat blijkbaar kapot bij de eerste boot (geloof het of niet, dat kan gebeuren) en de technische dienst biedt aan ook die kaart weer om te ruilen voor een nieuwe.
Dat wil je kennelijk niet, dus je belt met een andere winkel welke aanbiedt naar de kaart EN jouw PC te kijken en nu wil je dat je hier een betere oplossing krijgt aangeboden.
Vervolgens ga je dan zelf de fan eraf halen en vraag je of iemand ook zulke slechte ervaringen hebt. Ik ben van mening dat je voor wat betreft die videokaart juist correct behandeld bent - je kunt toch gewoon weer komen ruilen?
De tweede winkel wil kennelijk graag samen met jou nakijken waarom die kaart defect is geraakt in jouw PC, waarom zou je dat niet willen? Misschien is er ergens iets mis in jouw slots, moederbord of voeding. Dan kun je naar mijn mening beter in die winkel *hen* ter plekke laten meemaken dat een (derde) kaart kapot gaat dan dat je thuisgekomen hetzelfde weer mee maakt :)
je wil niet weten wat hiervoor nog allemaal gebeurt is met mycom.

dit vintik wel z'n slechte winkel, ik had besteld: 1xhd, 1x 512mb ram, 1x gforce4 d3kaart,

ik kreeg gelevert 2x 256 mbram, 1xhd, 1xgforce2

dus moest de spulle gerole worde, toen kreeg ik een 512 ramstick die het niet deed, de rest was goed.

ik belde naar de hulp dienst van mycom, ze zeide dat dat kwam omdat ik de mobo had aangeraakt dus dat de mobo stuk was, dus ik allemaal proberen, toen had ik de oude ram er weer ingezet en toen deetie het weer, ik had naar een andere serves gebeld, de winkel c en g ofzoiets, ze zeide datik de bios moest update, hadik gedaan en toen deetie het, ik koop dus nooit meer iets bij mycom, echt slechte servis

Verwijderd

[mierenneukermode]
service
[/mierenneukermode]

Ik heb totaal geen problemen metd e mycom het kan natuurlijk altijd zijn dat je veel pech hebt in het leven.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:41
Klopt; ik vind mycom wel een prettige winkel :P.
btw. Hoe oud ben je als ik vragen mag?
edit:
bedankt donkey; maar ik vroeg naar de leeftijd van de topic poster :P Aangezien deze zoveel spelfouten maakt 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Zeus op 02-10-2003 16:19 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

sorry verkeerd begrepen

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 16:17 ]

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:25
darkdesign schreef op 02 October 2003 @ 15:06:
[...]

je wil niet weten wat hiervoor nog allemaal gebeurt is met mycom.

dit vintik wel z'n slechte winkel, ik had besteld: 1xhd, 1x 512mb ram, 1x gforce4 d3kaart,

ik kreeg gelevert 2x 256 mbram, 1xhd, 1xgforce2

dus moest de spulle gerole worde, toen kreeg ik een 512 ramstick die het niet deed, de rest was goed.

ik belde naar de hulp dienst van mycom, ze zeide dat dat kwam omdat ik de mobo had aangeraakt dus dat de mobo stuk was, dus ik allemaal proberen, toen had ik de oude ram er weer ingezet en toen deetie het weer, ik had naar een andere serves gebeld, de winkel c en g ofzoiets, ze zeide datik de bios moest update, hadik gedaan en toen deetie het, ik koop dus nooit meer iets bij mycom, echt slechte servis
Ga aub eerst eens naar school, dit is dus absoluut niet te lezen.

PS: Heb je problemen met Mycom, post dan een beoordeling in normaal nederlands op de frontpage ...

-

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Het gaat er hier niet om of mensen slechte ervaringen hebben met Mycom of niet. Het gaat erom dat het probleem wordt opgelost.

Maar je systeem werkt nu gewoon met de onboard 'video-kaart'??
Lijkt me dat als de kaart het bij jou niet doet, dat hij het bij Mycom ook niet doet. Dus neem alleen de kaart mee. Vraag een nieuwe en laat ze nou die kaart testen als je daar nog ben. Dat scheelt weer een hoop gezeik. :)

[ Voor 14% gewijzigd door _the_crow_ op 02-10-2003 16:17 ]

• XII
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-06 21:55

XII

Begint, eer ge bezind

:( Mijn hemel,
ze bieden alle hulp, vervanging en ondersteuning aan,
en jij loopt te janken als een klein kind.

8)7 8)7 8)7

Wil je soms dat ze je met een taxi komen halen?

}) }) })
Wat voor systeemkast gebruik je, want als er een klein beetje spanning op de slotplaat van je Gforce komt te staan, kapt hij ermee.
Verder is een beschijving van je totale systeem wel leuk, hoe moet anders je
200/250W voeding beoordeeld worden.( lijkt me wel laag hoor)

AMD64 3000Winnie@275,Neo2Plat, 1g Plat-rev2-2,5-3-3-10,X800Pro@XTPE

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:01
denk toch dat ie er verstandig aan doet om eens met die computer door de hele stad te lopen. want als ik zoiets lees, dan sluit ik me aan bij XII en Althalus

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 15:49
Mycom zelf is een k*t winkel, dat moet ik eerlijk toe geven want ik heb er zelf ook zoveel problemen mee gehad. Mijn pc was een jaar en drie dagen oud en nokte ermee, ikke terug naar mycom, en hun 'nee sorry buiten de garantie niks aan te doen' gdvr...
Maar goed thuis meteen gebeld met de klachten service, en die zeiden hetzelfde niks aan te doen. Na drie brieven kreeg ik na anderhalve maand een bericht dat ik maar eens met mijn pc langs de mycom moest gaan. En nu gaan jullie iets lezen waar ik zelf heel erg van schrok.

De baas van Mycom ehv zou persoonlijk mijn PC bekijken, en alle onderdelen vervangen die voor problemen zorgten. Hier schrok ik zo van dat ik bijna in tranen uitbarstte van blijschap.

Maar goed wat je het beste kan doen met die pc is toch langs gaan bij de mycom, en hun ff laten checken, want als het gratis is maakt het niets uit, dus vraag aan jullie pap of ie ff wil rijden dan komt alles goed.

Ook kan je eens proberen om gewoon een agp kaart te kopen dat is meestal iets stabieler dan die pci en je hebt betere kwaliteit. Kijk ook of het mobo in je kast geen kortsluiting maakt want daar kan het ook aan liggen, en probeer die video kaart eens in een ander pci slot te stoppen want misschien is die ene net kapot.

Grtz Viper

Geen informatie beschikbaar

• darkdesign
  • Niet online
XII schreef op 02 October 2003 @ 16:32:
:( Mijn hemel,
ze bieden alle hulp, vervanging en ondersteuning aan,
en jij loopt te janken als een klein kind.

8)7 8)7 8)7

Wil je soms dat ze je met een taxi komen halen?

}) }) })
Wat voor systeemkast gebruik je, want als er een klein beetje spanning op de slotplaat van je Gforce komt te staan, kapt hij ermee.
ik loop niet te janken lul, ja srry hoor maar als ik zoveel problemen heb gehad met die winkel heb ik geen zin om nog is moeite te doen een kut eind te rijde naar de winkel, ik weet cker dat als jij zovaak trug moet ook pissig bent op die winkel, en die hulp stelt ook nix voor want kijk nog een probleem, ramstick van 512 deed het niet, hij teste en hij zei dat ik 2x256 dubbelzeidig chips moet hebben, dus hij dat pakken paktie nog 2 rams enkelzeidig,

en waarom zou de eerste gforce 2 wel doen, (alleen het fannatjhe hield er mee op) en de 2de niet, dat is toch gaar,

en loop aub niet zo te zeiken dat ik zeik(hmmz hier klopt iets niet, nu zeik ik wel een beetje) want als hier 1 iemand begin dat ze goeie serves verlenen en ik niet moet zeuren begind iedereen dat te zeggen,

en ik ben 16 jaar, ik heb dyslectie dus het kan soms onduidelijk zijn djeez

en telkens als ik hier ioets vraag zitte sommige mensen de boel te verzieke, met die kut antwqoorden als loop nie zo te janken, khoop da die mensen zelf is 10x naar dezelfde winkel trug moeten voor dingen te ruilen,

Verwijderd

ehm tja, kapot == kapot == terugbrengen, shit happens :/
een beetje winkel accepteerd het ook als je ze belt en dan terugstuurt.

• Zeus
Ook al ben je dyslectisch, rustiger schrijven wil misschien helpen, want bovenstaande bevat toch echt te veel spellingsfouten! En je maakt de boel er niet vrolijker op als je met "kut" en "lul" gaat schelden :P. Ten tweede kan je de boel ook gewoon negeren, een beetje beter gaan typen en de vragen beantwoorden;
want zo krijg je misschien nog eens antwoord op je probleem, anders heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat niemand nog naar je zal luisteren. ;)

edit:

Toen ik anderhalf jaar geleden enkele producten bij MyCom bestelde ging alles foutloos, en toen ik een probleem had kreeg ik goede begeleiding bij het oplossen ervan! Misschien dat nu MyCom nu te groot is geworden daarvoor, ik zou het ook niet weten.

P.S. Viper had een paar mooie tips. Probeer dat eens!

[ Voor 18% gewijzigd door Zeus op 03-10-2003 17:53 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Althalus schreef op 03 October 2003 @ 17:42:
ook al ben je dyslectisch, rustiger schrijven wil misschien helpen, want bovenstaande bevat toch echt <b>te</b> veel spellingsfouten! En je maakt de boel er niet vrolijker op als je met "kut" en "lul" gaat schelden :P. Ten tweede kan je de boel ook gewoon negeren, een beetje beter gaan typen en de vragen beantwoorden;
Ja inderdaad ten tweede, als jij nou is niet gaat zitten letten op zijn spellingsfouten en gewoon zijn vraag beantwoord. Als hij de rest gewoon moet negeren waarom kun jij dat dan niet?

Dit geld ook voor andere zeik pilaren die altijd lopen mekkeren over spellingsfouten. Je kunt het toch lezen ofniet dan?
De laatste keer dat ik op dit forum keek stond er nog niet Gathering of Tweakers Forum Perfect Nederlands ofzo. En dat wat hij daar typt mag misschien wat brak wezen maar het is zeker wel te lezen.

En ja ik ga lekker off topic. maar het mag wel is gezegd worden

• Zeus
hahaha; ik moest sommige zinnen 3 x lezen voordat ik ze snapte! :P Wat interesseert mij het nou als iemand niet kan typen een vraag stelt? Alsof ik hem dan eerder ga beantwoorden...
En ik weet niet hoe het met jou zit, maar hoe kan je iemand dwingen een probleem op te lossen ? ("als jij nou is niet gaat zitten letten op zijn spellingsfouten en gewoon zijn vraag beantwoord"). Vervolgens moet ik zeggen dat ik totaal niet loopt te mekkeren, maar mijn vorige post een toenadering was waarin ik het met de tips van anderen eens was. Ook raar dat er dan zo'n offensief berichtje van jou daarna komt. :r

Hmmz. Je avatar lijkt alles te zeggen...

• darkdesign
  • Niet online
Althalus schreef op 03 oktober 2003 @ 18:00:
hahaha; ik moest sommige zinnen 3 x lezen voordat ik ze snapte! :P Wat interesseert mij het nou als iemand niet kan typen een vraag stelt? Alsof ik hem dan eerder ga beantwoorden...
En ik weet niet hoe het met jou zit, maar hoe kan je iemand dwingen een probleem op te lossen ? ("als jij nou is niet gaat zitten letten op zijn spellingsfouten en gewoon zijn vraag beantwoord"). Vervolgens moet ik zeggen dat ik totaal niet loopt te mekkeren, maar mijn vorige post een toenadering was waarin ik het met de tips van anderen eens was. Ook raar dat er dan zo'n offensief berichtje van jou daarna komt. :r

Hmmz. Je avatar lijkt alles te zeggen...
zooooo nu weet ik ook gelijk wat voor persoon het is
-word gepest op school, dus probeert andere normale mensen belachelijk te maken(zijn constante door mekkere over dat ik nie kan type)
-egoistisch, omdat hij niet eve de moeite doet om iets wat hij denkt dat onleesbaar is te lezen
-zelf zwaar dyslecties, anders had je het na 3 x leze echt wel gesnapt.
-wannabe stoer, hij zegt op zijn manier datie nix moet doen, en datie zich niet laat dwingen(maar de vorige poster bedoelde ook niet dat hij iets MOET antwoorden maar hij wil toch nog ff stoer overkomen dus hij zegt het toch)
-geen zelfkennis of geheuge verlies, hij zegt dattie totaal niet loopt te mekkeren in zijn vorige post, maar zo te lezen mekkert hij maar door over mijn "onduidelijke'' text
-een meeloper, is het eens met de andere maar geeft geen eige mening waarom, dus kopieert hij de vorige meningen van andere en verrandert ze een beetje
-beledigt iemand met een leuke avantage, hmmz zal wel jaloers zijn,

en tja nu weet iedereen hoe jij bent,
dit is ook wat je tegen mij doet, dus zeggen dat ik onduidelijk type enzo en dat ik langzamer moet typen dus dat het dan duidelijker word, maar wat weet jij nou van dyslectie?!

• Zeus
Dit vind ik niet kunnen. Het zou goed zijn als er even een forumbeheerder kwam kijken

• darkdesign
  • Niet online
Althalus schreef op 03 oktober 2003 @ 18:43:
Dit vind ik niet kunnen. Het zou goed zijn als er even een forumbeheerder kwam kijken
oja en BTW hoezo Proud admin @ www.xanity.org
loool tis maar waar je trots op bent, en tja omda je niet voorschut wilt staan moet het maar snel geslote worde? triest hoor

• Zeus
oja en BTW hoezo Proud admin @ www.xanity.org
loool tis maar waar je trots op bent, en tja omda je niet voorschut wilt staan moet het maar snel geslote worde? triest hoor
Ben blij dat jij plezier hebt jongen

• darkdesign
  • Niet online
jup maar tja kan iemand nog iets zeggen ? ligt het misschien aan de ddr ram die erop de kaart zit wat eerst sd ram was?

• Zeus
Nee, daar kan het volgens mij niet aan liggen, dat regelt de kaart zelf, en niet je moederbord. Heb je het al eens in een andere pci-slot gezet?

• darkdesign
  • Niet online
bedankt da je me nu helpt,
en ja ik heb het in alle 3 de slote geprobeert, maar de meeste gf2 zijn toch met sdram? en mischien omdat ddr op 333mhz werkt datie daarom niet op de pc werkt?

• Zeus
Ik dacht dat alleen de GPU, de processor van de videokaart, gebruikt maakt van het geheugen. Dus als NVIDIA een kaart maakt met DDR geheugen moet de GPU (in dit geval een Geforce 2) dat gewoon aankunnen. Wat voor een moederbord heb je eigenlijk? Het zou toch kunnen dat je moederbord een fout geeft bij een specifieke videokaart.

even serieus, je keek alleen naar de reacties van anderen, zoals ik al zei, je kan beter gewoon naar de vragen en antwoorden kijken dat leest en praat een stuk makkelijker, ik heb je echt al vaker geprobeerd te helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Zeus op 03-10-2003 19:06 . Reden: toevoeging ]

• darkdesign
  • Niet online
@2de wat je zei, okay zal ik doen.

@eerste, uuh kweetnie wat voor mobo het is, de pc is 4 of 5 jaar oud, pentium 3 mobo, en is gewoon formaat

• Mojo
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

We proberen je echt te helpen, maar zou je willen proberen om in normaal Nederlands (wat erg moeilijk is voor iemand die dyslectisch is) te omschrijven wat de specificaties van je PC zijn, zoals:

Moederbord,
CPU,
Geheugen (merk, snelheid, latencies)
Videokaart (weten we al)
HDD
OS
Voeding (merk, wattage)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Zeus
Misschien heb je nog boekjes die je bij de aankoop kreeg?

• darkdesign
  • Niet online
mobo, ik zie hier 2 verschillende stikkertjes zitte,1=PTKT14A 2= E1 IB1
cpu, pentium III 800 MHz
geheuge, pc 133 van corsair 128mb en nog een onbekende van 64 mb
hhd, maxtor 80 gb 7200 rpm
os , xp pro
voeding, omg er staat op, max power output 155 watt merk is uuh, der staat op ibm

edit//nee geen boekjes, tis pc die onspap gekrege had van het werk die ik heb gekrege

[ Voor 14% gewijzigd door darkdesign op 03-10-2003 19:23 ]

• Zeus
Bedankt voor het opzoeken van de details!
Waarschijnlijk houdt dit in van dat je nieuwe voeding moet kopen. Je nieuwe videokaart vraagt gewoon teveel van je computer die daardoor niet wil opstarten.

http://www.tweakers.net/pricewatch/4977Volgens mij heb je aan 300 wat genoeg ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Zeus op 03-10-2003 19:27 ]

• darkdesign
  • Niet online
o okay, tja , mja thnx voor hulp, volgende week nieuwe pc :) , maar toch ik wou dit wel ff maken voor mun zusje, mja pech voor haar dan,

thnz voor de hulp

• Zeus
+- 20 euro is niet zoveel vind ik :). Beter doet ie het dan wel

• darkdesign
  • Niet online
ja ik zie dat die voedingen niet duur zijn, ik zal het is aan mun zusje voorstellen

• Mojo
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Hehe, zusjes plagen heh... Bij www.1to0.nl zijn erg goedkope voedingen een 300 watt noname staat op de site, ik kreeg een 300 watt Q-tec voor 12 Euro.

Trouwens ik had nog een vraagje, in je startpost staat dat je een Geforce 4 hebt besteld, maar je kreeg een geforce 2, waarom ga je dan niet meteen een Geforce 4 eisen?

Startpost niet goed gelezen Geforce 2 400MX

[ Voor 46% gewijzigd door Mojo op 03-10-2003 19:57 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1