[HDD] Maakt mijn Maxtor een raar geluid?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Mensen, er zit hier een 30 gieg hd in mn pc van Maxtor. Als ik flink aan het pompen ben van ene naar andere schijf, dan maakt die maxtor wel eens een sorrt krrrrrrrrrr geluid. Is dit normaal bij die dingen? want zo heel erg hard gaat het ook weer niet maar wel hard zat om hier ff die vraag te stellen :P.

Dus.... iemand??

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 18:59
Het is vrij normaal dat als een hardeschijf veel bezig is harder gaat draaien en daardoor meer lawaai produceert. Zelf heb ik een 80 GB Maxtor hardeschijf die inderdaad ook een soort krrrr geluid maakt als ik er intensief van gebruik maak.

Zolang het niet oorverdovend is of in iedergeval niet veel harder dan dat je het normaal hoorde hoef je er geen zorgen over te maken :)

The devil is in the details.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb ik ook met me oude maxtor schijfjes :)
is het meer van kontinu kraaken?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb het ook...

Bijvoorbeeld als ik even op virussen ga scannen...héél normaal dus eigenlijk :P
[Maxtor 30GB 7200rpm]

I browse with Vivaldi

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk komt dat omdat die schijven wat ouder zijn en de lagering wat ouder is. Seagate gebruikt nu bijv. liquid lagering, wat een (veel) lagere geluidsproductie zou moeten geranderen. Ook zijn de lees/schrijf koppen natuurlijk wat ouder....Ik denk dat iig niets is om je zorgen over te maken.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
chucky666 schreef op 01 October 2003 @ 17:26:
heb ik ook met me oude maxtor schijfjes :)
is het meer van kontinu kraaken?
krrrrrrrrrrrr even stil krrrrrrrrr krrrrrrrr krrrrrrrr krrrrrrrrrrrr tijd stil (normaal dus) en weer een beetje krrrrrrr. Nou zal wel. Ik zal iig me data voor de zekerheid gaan backuppen. Je weet het nooit zeker namelijk. Maar viel me op dat krrrrrr :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, wat kunnen we hier aan doen? Je kunt hooguit de HDD checken met het tooltje van de fabrikant en kijken of de HDD nog gezond is. Doe dit dan regelmatig als je het niet vertrouwt. Of leg dit probleem weer aan je PC boer en misschien wil hij je wel een dienst verlenen en de HDD omruilen. Allemaal simpele dingen waar je zelf wel op kan komen :)

Kijk ook eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" voor meer tips en linkjes ..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.