Toon posts:

alpha + delta...ohnee... plus computernerd!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ej,

dacht ik vandaag laat ik mijn koeler maar ns nader bekijken. Hij bestaat natuurlijk uit 2 delen: een heatsink en een fan...nu komt het geheel, dat ik bij ctw op de hcc heb gekocht, uit een doosje met print 'alpha heatsink' dus ik neem aan dat dat de juiste heatsink is. Maarr...ik heb al wel eens op got gezien dat er over de alpha + delta koeler werd gediscussierd, dus dacht ik dat het fan gedeelte wel de 'delta fan' zou zijn. Ik de schroevjes van de heatsink afhalen om de fan er af te kunnen halen, blijkt het dat het om een computernerd koeler gaat, die inderdaad als een stofzuiger lawaai verspreidt. :(
Op de stand van ctw heb ik toen ook van een van de verkopers (ik vermoed dat dat anton is) ook een delta (gratis of niet?) er bij gekregen (het geheel kostte 129, dus 1 heatsink en 2 fans: 1 computernerd + 1 delta)
en vandaag heb ik die delta er eens op gezet die veel minder lawaai maakt :9 (handig voor }:O) maar met deze wordt mn thunderbird ook een stukkie warmer...toen kwam ik op het briljante idee om de 2 koelers op elkaar te plaatsen maar dat vond m thunderbird volgens mij niet zo leuk (hij is niet kapot nu hoor want hij draait prima van 900 op 970 nu met open kast) maar mijn vraag is: wat nuttigs kan ik met deze extra delta koeler doen (ja ik weet ook wel iets hoor >:)) en waarom heb ik die computernerd erbij gekregen ipv een delta erop? of ben ik genept bij ctw en moet ik truggaan??

Verwijderd

Ik neem aan dat je de koeler zo hebt geinstalleerd dat deze de lucht van je Alpha afzuigd? Zo nee, dan zal ik dat eens proberen, want ik heb resultaten gezien dat de processor maar 18 graden werd op deze manier. Ik kan de link niet meer vinden (krijg je als je om 3.00 am op internet rondzwalkt).

Volgens mij ben je niet genept :)

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof dat je aan de schoefjes kunt zien of je fan blaast of zuigt?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

je prikt hem gewoon terwijl je PC aanstaat op een HD voedingconnector en dan kijk je welke kant hij opblaast. Trouwens: bij mij word het geheel 5C KOELER MET BLAZEN dan met zuigen. Dit verschilt per situatie eigenlijk. Maar 18C zonder peltier/waterkoeling/vapochill is echt not possible! Misschien als je je PC buitenzet ofzow :)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

er staan op een fan altijd 2 pijltjes op de zijkant. 1 wijst de richting aan waarin de fan draait ( met de klok mee of niet ) en het andere pijltje wijst in de richting van de luchtstroom

tis maar dat je het weet ;)

Verwijderd

Aan de kant waar de stikker zit blaast hij naar toe......

Verwijderd

yep dat klopt .. hij blaast naar de kant met de stikker ;)

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 03 december 2000 23:06 schreef Deformer het volgende:
yep dat klopt .. hij blaast naar de kant met de stikker ;)
Dat gaat dus mooi niet altijd op he. Ik heb hier ook computernerd fans liggen en die blazen juist niet de kant van de stikker op.

Verwijderd

Draai de stekker om :) LOL. Weet je zeker dat de polen goed zitten (neem aan van wel)
Pagina: 1