Toon posts:

Hoe snel is jouw NVidia kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Onder Linux heb ik altijd erg veel last van de ongelofelijk trage 2D performance. Ik lees veel soortgelijke verhalen op dit forum, terwijl andere mensen ronduit lovend zijn over hun NVidia kaartje. Vaak lijken deze berichten heel tegenstrijdig. Zijn de NVidia drivers voor het ene type kaart veel beter geoptimaliseerd dan voor de andere, of is er iets anders aan de hand?

Ik ben erg benieuwd wat jullie configuratie is:

- Type NVidia kaart
- CPU
- Desktop (KDE/GNOME/...)
- Anti-Aliased Fonts of niet

Hoe snel ervaar jij jouw configuratie? Als je bijvoorbeeld naar een andere desktop schakelt, moet je seconde wachten voor dat de applicaties zichzelf opnieuw getekend hebben of staat alles er meteen? Is de kaart onder Windows duidelijk sneller dan in X of maakt dat niet veel uit?

Ik wil het weten!! :P

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem:

- Geforce 256 (allereerste GeForce kaart)
- Athlon 800 MHz
- KDE 3.1.3
- Anti-Aliased Fonts

Mijn desktop is heeel traag. Vooral als ik bijvoorbeeld een window heen en weer beweeg over een ander window met veel tekst erin (KWord ofzo). Windows 98 in VMWare Workstation is zelfs stukken sneller, wat suggereert dat de NVidia drivers zeer inefficient met de X Server omgaan (te veel drawing commands sturen om iets voor elkaar te krijgen).

Alle 2D/3D spellen e.d. (XMame, Quake 3 Arena, MPlayer, DVD spelen met Xine) gaan hard als een raket.

Verwijderd

Topicstarter
Systeem van mijn ouders:

- Geforce 2 MX
- Duron 1200 MHz
- KDE 3.1.3
- Anti-Aliased Fonts

Deze computer is precies hetzelfde geinstalleerd en geconfigureerd als de mijne, alleen nieuwere videokaart en snellere CPU. Alles werkt lekker snel, alleen nog wel merkbaar trager als onder Windows. Deze computer heeft overigens tot 1 NVidia driver versie geleden veel stability problemen gehad. Die lijken nu eindelijk te zijn opgelost.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ehm.. Een opsom topic zie ik eerlijk gezegt niet zoveel in, sterker nog, op zowat het hele forum zijn we daar niet zo dol op, de enige plaats waar ze eigenlijk gedoogd worden is Tweakers Huiskamer.

Plus dat zo'n topic door geen hond ooit wordt gelezen, gaat dit topic op slot.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.