Ik heb een Celeron 2.4 GHz op een ASUS P4S533 moederbord, daarbij heb ik een POV Geforce 4 Ti 4200. Als ik de drivers voor de GF4 heb geinstalleerd heb ik al standaard een hoog CPU gebruik. Het zit tussen de 50 en 60 gemiddeld. Ik hoef maar een prog te starten en hij vliegt naar de honderd. Ik heb al de CPU frequency veranderd, en verschillende drivers geprobeerd. Wat kan ik als mogelijk hebben om het te veranderen. Maximale frequency kan ik op 133/33 zetten.
Wat voor OS heb je? Bij Win2k en en WinXP kan je kijken welk programma zoveel CPU-'ruimte' gebruikt.
Win2000, maar er staat in de lijst met progs geen programma dat veel CPU gebruikt. Er is hoogstens 1 prog dat 3 % gebruit. Ik dacht eerrst aan een vrus, maar heb net geformateerd en het begint meteen weer.
called "windows taakbeheer"Pastasaus schreef op 01 October 2003 @ 17:00:
Wat voor OS heb je? Bij Win2k en en WinXP kan je kijken welk programma zoveel CPU-'ruimte' gebruikt.
oproepbaar @ win2k/xp @ ctrl+shift+esc (of alt-ctrl-del)
Het moet bijna wel ergens liggen aan mijn videokaart. Als ik de drivers niet installeer, ligt het CPU gebruik rond de 5 a 10. Maar al installeer ik ze gaat hij na herstarten meteen naar de 50 a 60. Ik weet alleen niet hoe ik dit kan verhelpen, of de mogelijke oorzaak.
@ startup direct de taakbeheer er bij halenVerwijderd schreef op 01 October 2003 @ 17:41:
Het moet bijna wel ergens liggen aan mijn videokaart. Als ik de drivers niet installeer, ligt het CPU gebruik rond de 5 a 10. Maar al installeer ik ze gaat hij na herstarten meteen naar de 50 a 60. Ik weet alleen niet hoe ik dit kan verhelpen, of de mogelijke oorzaak.
kijken welke veel load heeft en zoek dat bestand op
Probeer eens een andere videokaart te gebruiken met de drivers daarvan (als je die mogelijkheid hebt tenminste), misschien is je videokaart zelf niet meer in orde en zorgt dat voor deze hoge CPU belasting.
Wordt je pc dan ook traag als hij 60% laadt of blijft hij gewoon goed werken ? Als ik Word bijv. opent springt me cpu load ook al naar 27%, misschien dat die ene programma die jij opent meer cpu ''load'' nodig heeft.
Het blijft als ik niks doe telkens op de 60 hangen, en ik hoef maar een programma te starten en hij springt naar de 100. Als ik meer dan 3 programma's heb (geen zware), dan blijft hij op de 100 en begint alles heel langzaam te worden.
En dit is als de drivers er niet op staan?Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 17:04:
Win2000, maar er staat in de lijst met progs geen programma dat veel CPU gebruikt. Er is hoogstens 1 prog dat 3 % gebruit. Ik dacht eerrst aan een vrus, maar heb net geformateerd en het begint meteen weer.
Kijk dan welk process die hoge CPU-usage veroorzaakt. Gewoon even de taskmanager checken en dan kunnen wij er meer over zeggen. Want zo blijft het een beetje abracadabra (ofzoietsVerwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 19:29:
Het blijft als ik niks doe telkens op de 60 hangen, en ik hoef maar een programma te starten en hij springt naar de 100. Als ik meer dan 3 programma's heb (geen zware), dan blijft hij op de 100 en begint alles heel langzaam te worden.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Bij de processen staat geen proces dat het hoge CPU usage kan verklaren. Toch staat er bij het totale CPU gebruik een gebruik van 60%. Dit is te verhalen op de processenlijst, en moet dus ergens anders vandaan komen. Ik denk dat er iets is met de videokaart of iets dat met de videokaart, maar ik weet niet wat het kan zijn. Ik ga hem morgen in een andere computer inbouwen en kijk of het bij die comp hetzelfde doet. Maar als iemand nog andere mogelijke verklaringen weet, zou ik die graag willen weten._the_crow_ schreef op 01 October 2003 @ 19:33:
[...]
En dit is als de drivers er niet op staan?
[...]
Kijk dan welk process die hoge CPU-usage veroorzaakt. Gewoon even de taskmanager checken en dan kunnen wij er meer over zeggen. Want zo blijft het een beetje abracadabra (ofzoiets).
Je kan in de taskmanager ook zo'n vinkje onderaan aanzetten. Er staat een tekst bij met iets van 'processen van andere gebruikers weergeven'. Heb je dat aangevinkt? En staat er dan nog geen CPU-cycles-vretend programma tussen?Verwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 19:40:
Bij de processen staat geen proces dat het hoge CPU usage kan verklaren. Toch staat er bij het totale CPU gebruik een gebruik van 60%. Dit is te verhalen op de processenlijst, en moet dus ergens anders vandaan komen. Ik denk dat er iets is met de videokaart of iets dat met de videokaart, maar ik weet niet wat het kan zijn. Ik ga hem morgen in een andere computer inbouwen en kijk of het bij die comp hetzelfde doet. Maar als iemand nog andere mogelijke verklaringen weet, zou ik die graag willen weten.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Heb je geordent op CPU verbruik? Dan komt automatisch de gene die pieken heeft omhoog staan.
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Dit ligt duidelijk niet aan de CPU; het doet gewoon wat hem wordt opgedragen
Het probleem ligt overduidelijk in de videokaartdrivers. Dit topic past derhalve beter in VB 
Processors, Mobo's & Geheugen > Videoplanken & Beeldkanonnen + titelfix
Processors, Mobo's & Geheugen > Videoplanken & Beeldkanonnen + titelfix
Ik heb al twee verschillende versies drivers geprobeerd te installeren. De 41.09 en de nieuwste, 45.23. Bij beide heeft hij hetzelfde probleem, en ik weet niet wat ik er aan kan doen. De totale naam van de videokaart is: Point Of View GeForce4 TI4280(VIVO) 128MB DDR TV-IN/OUT DVI. Ik weet niet of iemand hier meer mee kan doen.
Verwijderd
hmmm, download even cpu usage check tool @ download.com
het is vaak dat die win2k en xp dingen gaar zijn afspeld... als ik namelijk tv capture doe is cpu usage inwin2k 5% maar in werkelijkheid 30%
even download.com en dan cpu usage intikken, dan ff een freeware nemen
het is vaak dat die win2k en xp dingen gaar zijn afspeld... als ik namelijk tv capture doe is cpu usage inwin2k 5% maar in werkelijkheid 30%
even download.com en dan cpu usage intikken, dan ff een freeware nemen
" Interrupts Time Placeholder " staat daar heel hoog, en deze staat niet in windows taakbeheer. Maar ik kan niet herleiden welk programma dat is.
Verwijderd
ik zoek wel evn, ik edit de URL in 1 minuutje...
http://download.com.com/r...%2F3001-2344-5812530.html
http://download.com.com/r...2F3001-2094-10207787.html
http://download.com.com/r...%2F3001-2344-5812530.html
http://download.com.com/r...2F3001-2094-10207787.html
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 22:55 ]
Ik had het programma gedownload, en daarin stond dat " interrupts time placeholder " bovenaan in de lijst van processes. Deze stond niet bij de processes in Windows taakbeheer. Nu moet ik alleen weten wat dat is.
Verwijderd
bij alle 2 progrjes? lijkt me sterk... download anders ff smartbar.. daaar staat ook cpu usage
je hebt een irq conflict, ik had dit altijd met mijn soundblaster.
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Verwijderd
of zet je geluidskaart ff in een ander PCI slotVerwijderd schreef op 02 October 2003 @ 08:15:
volgens mij kun je dit in je bios aanpassen
wat voor drivers gebruik je?ik heb zelf ook een 4ti4200 en die draait beter met de 43,45 detonators dan met de nieuwe 45/50.....series
tevens kun je misschien in de bios (assign irq for vga) aanzetten en anders steek je de pci kaart die dezelfde irq heeft als je grafische kaart in een ander pci slot.
AMD 3900x@5Ghz intellkiller
zijn er al mammaplanken met 2 AGP sloten dan?Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 08:55:
Het is juist iets met mijn videokaart, en ik heb maar 1 AGP slot.
[ Voor 65% gewijzigd door ArieR op 02-10-2003 09:15 ]
Haha
Ik twee verschillende soorten drivers geprobeerd, de 41.09 en de laatste nieuwe, en beide hetzelfde probleem. Hoe kan je zien welke dezelfde irq heeft als de AGP videokaart?wooley schreef op 02 October 2003 @ 09:07:
wat voor drivers gebruik je?ik heb zelf ook een 4ti4200 en die draait beter met de 43,45 detonators dan met de nieuwe 45/50.....seriestevens kun je misschien in de bios (assign irq for vga) aanzetten en anders steek je de pci kaart die dezelfde irq heeft als je grafische kaart in een ander pci slot.
Configuratiescherm->Systeem->Tabblad Hardware->Knop Apparaatbeheer
Selecteer een apparaat (bijv. Videokaart) en dan rechtermuisknop->eigenschappen.
Ga dan naar het tabblad 'Bronnen'. Er staat nu onderaan een textbox, waarin eventuele conflicten vermeld staan.
Als je de engelse Windows hebt dan moet je even wat termen vertalen, maar dat moet geen probleem zijn denk ik.
Selecteer een apparaat (bijv. Videokaart) en dan rechtermuisknop->eigenschappen.
Ga dan naar het tabblad 'Bronnen'. Er staat nu onderaan een textbox, waarin eventuele conflicten vermeld staan.
Als je de engelse Windows hebt dan moet je even wat termen vertalen, maar dat moet geen probleem zijn denk ik.
Heb je toevalling de AGP driver van SiS al geinstalleerd?
Windows XP herkent de chipset wel, maar de agp driver van Windows XP werkt niet echt goed voor SiS chipsets.
Gewoon de referentiedriver op www.sis.com downloaden en installeren dan.
Grote kans dat je probleem nu opgelost is.
sukses
Windows XP herkent de chipset wel, maar de agp driver van Windows XP werkt niet echt goed voor SiS chipsets.
Gewoon de referentiedriver op www.sis.com downloaden en installeren dan.
Grote kans dat je probleem nu opgelost is.
sukses
Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk
Hm, als ik naar de eigenschappen ga van de videokaart, en ik kijk naar Algemeen en dan kijk naar de locatie, zegt hij dat hij in: PCI-sleuf 7 (PCI-bus 1, apparaat 0, functie 0), en ik heb eigenlijk geen idee of ze hiermee nou de AGP slot bedoelen. En er staat dat er geen conflicten zijn.
ok, ik denk nog steeds aan een irq probleem.
heb je toevallig een SB live?
kijk eens of je videokaart de irq deelt met een ander apparaat.
als dat bv de SB is, zet die dan in een ander pci slot.
kijk ook eens hier: http://www.stud.fernuni-h...ic.cgi?forum=5&topic=1632
dat probleem lijkt er erg op
heb je toevallig een SB live?
kijk eens of je videokaart de irq deelt met een ander apparaat.
als dat bv de SB is, zet die dan in een ander pci slot.
kijk ook eens hier: http://www.stud.fernuni-h...ic.cgi?forum=5&topic=1632
dat probleem lijkt er erg op
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Ik heb mijn geluidskaart eruit gehaald, en de drivers verwijdert, en er veranderde helaas niks.
Daarna heb ik mijn videokaart in een andere computer gezet, daar werkte alles perfect.
Daarna heb ik een andere videokaart in mijn computer gezet, en had ik hetzelfde probleem. Nu verwacht ik dat het of aan mijn moederbord ligt, of aan mijn processor. Nu moet ik er alleen nog achter zien te komen waar, en hoe ik erachter kom.
Ik heb trouwens allerlei dingen in de BIOS al anders gezet, maar nog niks heeft geholpen.
Daarna heb ik mijn videokaart in een andere computer gezet, daar werkte alles perfect.
Daarna heb ik een andere videokaart in mijn computer gezet, en had ik hetzelfde probleem. Nu verwacht ik dat het of aan mijn moederbord ligt, of aan mijn processor. Nu moet ik er alleen nog achter zien te komen waar, en hoe ik erachter kom.
Ik heb trouwens allerlei dingen in de BIOS al anders gezet, maar nog niks heeft geholpen.
Dit probleem heb ik ook eens gehad. Toen stond mijn explorer.exe volgas te draaien om niets. Had alleen mijn bureaublad voor me in veilige modus
Het bleek mijn Harddisk die defect was. Kep er 2 in mijn pc zitten en het was me pri-slave. Powerkabel + IDE los en het probleem was opgelost. Er was toen net een PoV GF4 FX5200 ingegaan.
Het bleek mijn Harddisk die defect was. Kep er 2 in mijn pc zitten en het was me pri-slave. Powerkabel + IDE los en het probleem was opgelost. Er was toen net een PoV GF4 FX5200 ingegaan.
Pagina: 1