Zelf netwerk aanleggen

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:08
Hallo,

ik wil graag een thuisnetwerkje aanleggen. We zijn met zijn negenen en ik wil werken met een router en een splitter en Demon ADSL. Aangezien ik in een groot huis woon, moet ik regelmatig meer dan 30 meter UTP kabel gebruiken. Ik kan dit echter niet goedkoop vinden. Is het nu ook mogelijk om een koppelstukje (RJ45 )te gebruiken en twee 15 meter kabels te verbinden om tot 30 meter te komen. Ook wil ik graag weten wat voor soort kabel gebruikt wordt vanaf de aansluiting tot aan de modem (zyxel of zoiets). Kan ik die hoger in mijn huis plaatsen?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!

groetjes,

Ko

Verwijderd

Zou je eerst even het forum door willen spitten en even googelen.
Bijvoorbaat DANK :)

Verwijderd

Allereerst,

Welkom op GoT :)

Het is mogelijk om een koppelstuk te gebruiken, maar persoonlijk zou ik dit niet doen. 30 meter UTP valt reuze mee qua prijs-->check de pricewatch.

De kabel wat van je modem naar de pc gaat is meestal een UTP cat5 oid.

Tevens staat hier nog wat dingen die je zou kunnen bekijken :) FAQ Network Troubleshooting

Verwijderd

Je kunt ook rollen van 100 meter en een tang kopen dan ben je een stuk goedkoper uit.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je kan bij verschillende winkel (www.mr-at.nl bijvoorbeeld) gewoon een grote doos met kabel op de rol kopen, een tang, losse kopjes, etcetera. Je moet zelf even uitrekenen of je dan de kosten eruit haalt.

donkey was me voor :)

[ Voor 6% gewijzigd door axis op 01-10-2003 17:06 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

pascoa schreef op 01 October 2003 @ 16:58:
Hallo,

ik wil graag een thuisnetwerkje aanleggen. We zijn met zijn negenen en ik wil werken met een router en een splitter en Demon ADSL. Aangezien ik in een groot huis woon, moet ik regelmatig meer dan 30 meter UTP kabel gebruiken. Ik kan dit echter niet goedkoop vinden. Is het nu ook mogelijk om een koppelstukje (RJ45 )te gebruiken en twee 15 meter kabels te verbinden om tot 30 meter te komen.
Ja, dit kan. Maar het is erg veel gedoe. Beter is om een rol van 100 meter te kopen, en hier zelf op de gewenste lengtes stekkertjes aan te zetten. Loop eens binnen bij de lokale computershop, die kunnen je er vanalles over vertellen.
Onze FAQ heeft hier ook een afdeling over: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/642065//#3
Ook wil ik graag weten wat voor soort kabel gebruikt wordt vanaf de aansluiting tot aan de modem (zyxel of zoiets). Kan ik die hoger in mijn huis plaatsen?
Tussen de splitter en het modem ligt gewoon telefoonkabel. Het modem van de splitter afhalen is in principe niet aan te raden, men adviseerd een maximale lengte van enkele meters telefoonkabel tussen de splitter en het modem.
In de praktijk blijkt het soms wel goed te gaan, dus als 't echt niet anders kan kun je 't proberen.

Ik doe je topic nu dicht omdat je vragen ten eerste eigenlijk niet op het niveau van NT zijn, dit zijn een soort basisvaardigheden. Ten tweede zijn de antwoorden op de vragen simpel zelf uit te zoeken door je een beetje te verdiepen in netwerken en ADSL-pakketten.

Lees het volgende eens door:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/642065//#3
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/7#7
FAQ Network Troubleshooting
FAQ Internet & Telefonie
Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-got

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 17:08 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.