[CD-rw] Firmware flashen voor Philips CD-rw...

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 14:02
Ik heb een philips 8x4x32 brander (CDD 4801/PCRW804), maar deze heeft problemen met het branden op 8x (hij gaat gaat dan gewoon op 4x branden) .
Nu schijnt dit een firmware fout te zijn...

Dus ik heb nieuwe firmware gedownloaded met de philips flashtool. Krijg ik eerst de melding: AutoInsertNotification staat aan de flashtool zet het uit en start de pc opnieuw. Ik laat de flashtool nogmaals lopen, krijg ik de melding dat ik eerst de Adaptec ASPI driver moet installeren (:?), dus ik installeer de adaptec ASPI driver voor windowsXP en start opnieuw op...
Krijg ik nog een keer de melding van de autoInsertNotification, dus de flashtool start de computer NOG EEN KEER opnieuw op.
Als ik dan de flshtool weer laat lopen krijg ik weer de melding dat ik de adaptec ASPI driver moet installeren (heb ik dus al gedaan)...

Is er een andere manier (liefst onder DOS) om de firmware van een philips brander te flashen (onder windows heeft blijkbaar weinig zin :()

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Laat me raden: je draait XP.
Advies: Win98se of millenium nemen. 2000 weet ik niet.
Deze brander gaat van 8x naar 4x als ie de cdtjes niet goed genoeg vindt (of niet kent). Dit is geen firmware fout, alle branders gaan langzamer draaien als je er plaatjes inlegt die hij niet lust.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 14:02
Ik heb net PHflash.exe voor DOS gevonden :)
Er zit inmiddels Firmware 2.5 in ipv 1.1 en werkt nu wel prima op 8x speed :) :)
voorheen als hij volgens brandprogramma's op 8x schreef, deed de brander in practijk maar 4x. Nu brand hij ook echt op 8x

[ Voor 36% gewijzigd door Gabriel-LG op 01-10-2003 21:41 ]