Toon posts:

msn plaatje in gaim 0.70

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jep vandaag downloade en installeerde ik gaim 0.70 met succes... veel nieuwe features enzo met onder andere yahoo! die terug werkt. nu is er wel 1 ding dat niet werkt: de contactplaatjes die bij de nieuwe protocols van msn gebruikt worden. ik stelde er eentje in bij mijn account manager (een .jpg van 100x100) maar niemand ziet die afbeelding noch zie ik die van andere personen. iemand een idee hoe dt komt?

ik gebruik red hat linux 9 met alle recente packages (door up2date) en zit achter een router met NAT

Verwijderd

werkt 't bij AIM wel?

Verwijderd

Topicstarter
geen idee, op dit ogenblik geen aim users online.

wat ik ook nog moet melden is dat de gebruikers waar ik tot nu toe geprobeerd heb om mijn plaatje te tonen enkel windows gebruikers met msn messenger 6 waren. als het goed gaat kan ik het binnenkort even testen met een andere gaim 0.70 user

Verwijderd

Word het uberhaupt wel ondersteund ism messenger 6? Ik zie het in het changelog zo snel niet staan. Ze melden zelf ook niet 100% compatible te zijn met MSN6. En anders, heeft dit er iets mee te maken?

:? I just changed my buddy icon, and I can't see the new one

First, try IMing yourself. Buddy icons are checked when you IM people, so depending on the protocol, that may work. If it still doesn't update, check the file size (buddy icons must be smaller than 4kb) and the image size (it should be 48x48 or 50x50 in most cases). Also, check the file type. GIF or JPEG images are best supported; most other formats do not work at all. If all of that checks out and it still doesn't work, and you're sure the protocol supports it, try restarting Gaim.

Verwijderd

version 0.69 (09/24/2003):
*Updated MSN support to the MSN Protocol version 9

Version 0.70 (09/28/2003)
* Robert "Robot101" McQueen cleaned and core/UI split IM image support.

Bron: De changelog.

Ik ga er van uit dat er gewoon nog een bug in zit.
Hou de pagina gaim.sourceforge.net in de gaten :)

Verwijderd

Ah, dan mogen ze de rest van hun site wel eens updaten:

:? Is MSNP9 (MSN6) going to be supported?

It is planned in time, but currently, the protocol isn't completely figured out. Basically, you'll know when it hits CVS or a release, but not before.

;)

Verwijderd

ik stelde er eentje in bij mijn account manager (een .jpg van 100x100)
If it still doesn't update, check the file size (buddy icons must be smaller than 4kb) and the image size (it should be 48x48 or 50x50 in most cases).
heb je dat al geprobeerd?

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 16:38:
jep vandaag downloade en installeerde ik gaim 0.70 met succes... veel nieuwe features enzo met onder andere yahoo! die terug werkt. nu is er wel 1 ding dat niet werkt: de contactplaatjes die bij de nieuwe protocols van msn gebruikt worden. ik stelde er eentje in bij mijn account manager (een .jpg van 100x100) maar niemand ziet die afbeelding noch zie ik die van andere personen. iemand een idee hoe dt komt?

ik gebruik red hat linux 9 met alle recente packages (door up2date) en zit achter een router met NAT
Ik kan me vergissen, maar afaik is Gaim open-source :P
Derhalve denk ik dat de makers van Gaim blijer zijn wanneer je een mailtje naar hun stuurt, in plaats van het hier te gaan vermelden. Dan weet je 1) snel genoeg of het een bug is en 2) of ie gefixt gaat worden c.q. er een bestaande oplossing is...

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt iedereen. ik ga het morgen of overmorgen eens uitkammen en proberen met kleinere icons enz... :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 17:19
Als je er echt niet uitkomt kan je het op hun IRC kanaal vragen. Er zitten zelfs Nederlanders :P

Verwijderd

ghehe, buddy icons..
Ze blijven maar uitbreiden met nieuwe grut, maar doen het wel in rustige stapjes, zodat iedereen er aan kan wennen. Net zoals met de mobiele telefonie.
Maar buddy icons is zeker alleen voor yahoo en jabber oid. ICQ en MSN werken daar nog niet aan. Vorig jaar, toen KDE3 net uit was had ik kvirc eventjes draaien, daar hadden ze ook buddy icons genaamd avatars. dat vind ik een stuk beter klinken dan 'buddy icon' Maar ja, op IRC moet je niet met zoiets gaan beginnen.
Pagina: 1