Toon posts:

geluid van 2 programma's met sb pci128

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het prutsen. Ik wil het volgende: geluid uit 2 programma's tegelijkertijd. De 2 programma's zijn: Teamspeak2 (www.teamspeak.org) en Unreal Tournament.

Ik draai Debian unstable. Mijn geluidskaart is een soundblaster pci128. Ik gebruik de es1371 driver. Het schijnt dat er voor deze kaart 2 /dev/dsp devices worden aangemaakt. Voor Teamspeak2 werkt echter alleen /dev/dsp0. Als ik echter Unreal Tournament opstart terwijl Teamspeak draait dan heb ik geen geluid in Unreal. Als Unreal draait, dan start Teamspeak niet eens op. Pas als ik Unreal weer afsluit, kan ik Teamspeak opstarten. Teamspeak lijkt dan te wachten totdat de geluidskaart vrijgegeven wordt.

Esd helpt niet, want zowel Unreal als Teamspeak schijnen esd niet te ondersteunen. Ik heb wel tegelijkertijd geluid uit Teamspeak en bijvoorbeeld xmms, als ik voor xmms esd gebruik. Het dsp device wat ik echter met "esd -d /dev/dsp1" toewijs aan esd, werkt niet voor Teamspeak. Ook in Unreal heb ik geen geluid als ik esd gebruik.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:38

woutur

Klauwtjes uit!

Hier komt de guru :)
Installeer alsa. Gebruik je full dup device voor TeamSpeak. Je andere voor UT. Jij blij :)
Meer informatie is te vinden op het TeamSpeak forum alwaar ik en anderen ellendig lange posts hierover geschreven hebben.

Misschien een andere snellere oplossing: kan je UT niet binden aan het andere device ipv. dsp0 (die ts gebruikt). Anders is alsa je vriend. Dan kan het zeker. Heb het zelf namelijk al eeuwen terug voor elkaar gekregen.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eindelijk alsa aan de praat gekregen. Maar mijn microfoon werkt nog steeds niet. Hij is nu niet meer gemute in teamspeak2 maar als ik wat zeg, dan komt het niet door. Wel hoor ik mezelf in de microfoon blazen.

Welke twee dsp devices worden aangemaakt door alsa?